Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Dolfje schreef op 22-09-2025 om 10:10:

[..]

Ook eens, wij gaan nu in november en het plan is eind januari /begin februari weer.

Als we op afstand konden werken zouden we er van 1 november tot 1 april ofzo gaan zitten. Ik heb echt een ontzettende hekel aan de maanden die eraan komen.

Maar dan zou je dus de hele winter overslaan. Daar zou ik ook geen probleem mee hebben. Maar zo midden in de winter een week of wat zon en daarna weer meteen in die kou terug komen, dat trek ik heel slecht en doe ik dus niet

Caroline80 schreef op 22-09-2025 om 19:48:

Dat als je om 17.50 de klantenservice van een bedrijf belt, die tot 18.00 bereikbaar is,om klokslag 18 uur de verbinding verbroken wordt en de medewerker waar ik mee aan de lijn was dat vooraf niet aankondigt.

Of andersom: dat een bedrijf met een vrij ingewikkeld product tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar is, en dat mensen dan om 16.59 uur nog gaan bellen met een complexe vraag…mijn werk dus, en wij kappen niets af maar blijven dan geduldig te woord staan en werken dus langer door.

BlairW schreef op 22-09-2025 om 22:26:

[..]

Maar dan zou je dus de hele winter overslaan. Daar zou ik ook geen probleem mee hebben. Maar zo midden in de winter een week of wat zon en daarna weer meteen in die kou terug komen, dat trek ik heel slecht en doe ik dus niet

Ja dat hoor ik meer maar ik vind het wel echt fijn.

Ik vind het raar dat iemand een hond meeneemt naar het kerkhof. Mag dat eigenlijk, of zijn er geen regels?

Yumi schreef op 23-09-2025 om 14:19:

Ik vind het raar dat iemand een hond meeneemt naar het kerkhof. Mag dat eigenlijk, of zijn er geen regels?

dat ligt aan het kerkhof. waar mijn vader ligt mag het niet, waar mijn schoonouders liggen mag het wel en ik loop regelmatig op de terugweg van mijn wandeling over het kerkhof met de honden naar huis om even hun graven te verzorgen. (blad weghalen, water geven etc)

Broadway schreef op 23-09-2025 om 14:21:

[..]

dat ligt aan het kerkhof. waar mijn vader ligt mag het niet, waar mijn schoonouders liggen mag het wel en ik loop regelmatig op de terugweg van mijn wandeling over het kerkhof met de honden naar huis om even hun graven te verzorgen. (blad weghalen, water geven etc)

Dacht nadat ik dit vanmiddag de vraag stelde, misschien is het voor sommige ook een troost om de hond mee te nemen. 

Yumi schreef op 23-09-2025 om 17:05:

[..]

Dacht nadat ik dit vanmiddag de vraag stelde, misschien is het voor sommige ook een troost om de hond mee te nemen.

Ik vind het ook niet zo raar, vaak is het mooi aangelegd om te wandelen net als een park. 

Dolfje schreef op 23-09-2025 om 17:39:

[..]

Ik vind het ook niet zo raar, vaak is het mooi aangelegd om te wandelen net als een park.

Ligt er wel aan of het een rustige hond is, kan me voorstellen dat de nabestaanden die hun dierbaren bezoeken geen zin hebben in drukte. 

Overigens mij stoor je niet, er is niet zoveel meer over van mijn familie. Het doet mij geen goed om tussen de grafzerken te wandelen, kan er niks moois in zien. Bovendien zie ik het niet als wandelplek, maar als rust - gedenkplek voor de overledenen. 

Yumi schreef op 23-09-2025 om 18:14:

[..]

Ligt er wel aan of het een rustige hond is, kan me voorstellen dat de nabestaanden die hun dierbaren bezoeken geen zin hebben in drukte.

Overigens mij stoor je niet, er is niet zoveel meer over van mijn familie. Het doet mij geen goed om tussen de grafzerken te wandelen, kan er niks moois in zien. Bovendien zie ik het niet als wandelplek, maar als rust - gedenkplek voor de overledenen.

Ik kom bijna nooit meer op begraafplaatsen, maar dat is meer omdat tegenwoordig steeds meer crematies plaatsvinden. Ik heb (even heel erg afkloppen) de laatste jaren een paar crematies gehad. Hopelijk blijft het rustig qua overlijdens in mijn omgeving.. ik zie het nog wel gebeuren dat mijn oma er over een paar jaar niet meer is (ze is al in de 90) maar dan wordt ze begraven naast mijn opa.

Begraafplaatsen zijn enorm verschillend vind ik. Sommige hebben iets weg van een park, met kronkelige paden waar je ook rustig kunt gaan wandelen en overdenken. Andere zijn veel strakker met rijen en rijen grafstenen. 
Als een hond rustig is zou ik niet weten waarom je die niet mee mag nemen. Ik kan me voorstellen dat het sommige mensen veel troost en warmte geeft. 
Apporteren, spelen, blaffen en poepen is dan uiteraard niet aan de orde. 

Ginevra schreef op 23-09-2025 om 19:11:

Begraafplaatsen zijn enorm verschillend vind ik. Sommige hebben iets weg van een park, met kronkelige paden waar je ook rustig kunt gaan wandelen en overdenken. Andere zijn veel strakker met rijen en rijen grafstenen.
Als een hond rustig is zou ik niet weten waarom je die niet mee mag nemen. Ik kan me voorstellen dat het sommige mensen veel troost en warmte geeft.
Apporteren, spelen, blaffen en poepen is dan uiteraard niet aan de orde.

Aanvulling: en niet plassen tegen/op de grafstenen. 

Vlak bij mij is een kerkhof, in een woonwijk, waar een enkele keer wel eens een kat op een grafsteen ligt. Want die stenen worden zo lekker warm in de zon. 
Ik geef toe dat ik zwaar bevooroordeeld ben omdat ik een kattenvrouwtje ben, maar dat vind ik zo lief . Ik hoop dat er later vaak een kat op mijn graf ligt 

Yumi schreef op 23-09-2025 om 14:19:

Huh, waarom is dat raar? Onze hond gaat ook mee en gaat dan altijd even naast het graf van mijn moeder liggen.

Yumi schreef op 23-09-2025 om 18:14:

[..]

Ja dat uiteraard. En ook niet poepen en graven.

Broodjebrie schreef op 23-09-2025 om 18:46:

[..]

Ik kom bijna nooit meer op begraafplaatsen, maar dat is meer omdat tegenwoordig steeds meer crematies plaatsvinden. Ik heb (even heel erg afkloppen) de laatste jaren een paar crematies gehad. Hopelijk blijft het rustig qua overlijdens in mijn omgeving.. ik zie het nog wel gebeuren dat mijn oma er over een paar jaar niet meer is (ze is al in de 90) maar dan wordt ze begraven naast mijn opa.

Hoop voor jou dat je nog een flink aantal jaren tegemoet gaat met je oma.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.