Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Broodjebrie
24-09-2025 om 07:44
Yumi schreef op 23-09-2025 om 23:34:
[..]
Hoop voor jou dat je nog een flink aantal jaren tegemoet gaat met je oma.
Hoop ik ook.. mensen worden steeds ouder dus wie weet haalt ze de 100. Maar dan moet ze nog wel een aantal jaar.
Beterlaat2021!
24-09-2025 om 08:11
Vorige week telefonisch contact gehad met Spotta, vanwege de slordige bezorging van het folderpakket. Wij kregen er namelijk twee, op verschillende dagen, waarvan er één in de brievenbus kwam en de tweede voor de deur gegooid werd.
Dus nu heb ik helemáál geen folders ontvangen en mijn buren wel....!
Due-scimmie
24-09-2025 om 08:42
Ouders die speelafspraakjes voor hun 7+ kinderen maken. (Regulier onderwijs). Onze kinderen mogen dat gewoon zelf regelen op school
Broadway
24-09-2025 om 10:48
Ginevra schreef op 23-09-2025 om 19:16:
Vlak bij mij is een kerkhof, in een woonwijk, waar een enkele keer wel eens een kat op een grafsteen ligt. Want die stenen worden zo lekker warm in de zon.
Ik geef toe dat ik zwaar bevooroordeeld ben omdat ik een kattenvrouwtje ben, maar dat vind ik zo lief . Ik hoop dat er later vaak een kat op mijn graf ligt
ik heb een grondige hekel aan katten, maar zelfs ik vind dat een mooi plaatje!
Koekie1980
24-09-2025 om 10:49
Raar, dat nu eind september de 2 familie watsapps al vollopen met discussie waar er eerste of tweede kerstdag gevierd wordt. Fijn zo'n grote gezinnen met gescheiden ouders die allemaal bezoekjes willen, gezellig! Maar we willen niet meer 2 dagen sjezen van lunch hier naar even koffie daar naar avondeten op een andere plek... wat we ook kiezen, uiteindelijk is er altijd iemand teleurgesteld en vorig jaar waren wij dit zelf dankzij de vermoeidheid 😉
Raar dat ik dus niet meer uitkijk naar de kerst ?? 🙈
duizel
24-09-2025 om 10:52
Koekie1980 schreef op 24-09-2025 om 10:49:
Raar, dat nu eind september de 2 familie watsapps al vollopen met discussie waar er eerste of tweede kerstdag gevierd wordt. Fijn zo'n grote gezinnen met gescheiden ouders die allemaal bezoekjes willen, gezellig! Maar we willen niet meer 2 dagen sjezen van lunch hier naar even koffie daar naar avondeten op een andere plek... wat we ook kiezen, uiteindelijk is er altijd iemand teleurgesteld en vorig jaar waren wij dit zelf dankzij de vermoeidheid 😉
Oh ik snap dat ook. Gewoon je eigen grens trekken en aanhouden...
Koekie1980
24-09-2025 om 10:54
Overigens vind ik begraafplaatsen altijd erg rustgevend. Ik heb er ook een aantal bewust bezocht in bijvoorbeeld Buenos Aires en Milaan, die zijn echt prachtig om door de struinen en te fotograferen. Een hond meenemen, zou ik geen bezwaar tegen hebben. Wel vt voren uitlaten inderdaad.
Dolfje
24-09-2025 om 10:54
duizel schreef op 24-09-2025 om 10:52:
[..]
Oh ik snap dat ook. Gewoon je eigen grens trekken en aanhouden...
Inderdaad maar ik weet dat dat vaak makkelijker is gezegd dan gedaan .
Jujubee
24-09-2025 om 11:12
BlairW schreef op 22-09-2025 om 22:26:
[..]
Maar dan zou je dus de hele winter overslaan. Daar zou ik ook geen probleem mee hebben. Maar zo midden in de winter een week of wat zon en daarna weer meteen in die kou terug komen, dat trek ik heel slecht en doe ik dus niet
Ja dat had ik dit jaar ook, toen ik in januari een weekje naar de zon ging. Echt heerlijk hoor, enorm genoten van het warme weer. Mega opgeknapt van die sombere grafmaand waar ik zo'n hekel aan heb.
Maar dat thuis komen weer in datzelfde koude, grauwe grafweer. Nee dat contrast vond ik echt heel lastig. Volgend jaar doe ik dat dus niet meer. Ik zit nu te kijken om in november nog een midweekje naar Sevilla te gaan maar ook daar twijfel ik over omdat je dan weer in lekker weer gaat zitten en in de kou terug komt. En dan is de winter nog erg lang.
Envelop
24-09-2025 om 13:31
Dat er op radio 100% NL heel veel Engelstalige liedjes worden gedraaid die ook niet door Nederlandse artiesten zijn gemaakt. Hoezo is het dan 100% NL?!?
Rogue
24-09-2025 om 17:44
Vlak bij mij is een kerkhof, in een woonwijk, waar een enkele keer wel eens een kat op een grafsteen ligt. Want die stenen worden zo lekker warm in de zon.
Ik geef toe dat ik zwaar bevooroordeeld ben omdat ik een kattenvrouwtje ben, maar dat vind ik zo lief . Ik hoop dat er later vaak een kat op mijn graf ligt
ik las ooit ergens dat katten in het oude Egypte werden gezien als de beschermelingen in het hiernamaals.
dus wie weet
Auditor
24-09-2025 om 18:23
Maandag was ik bij het graf van mijn vader op een heel mooi kerkhof in de bossen. Ik stond op het veldje met zijn graf en de graven van veel mensen die ik heb gekend (het katholieke deel, dus allemaal ouders van klasgenoten, kennissen van mijn ouders etc.).
Komt er ineens een zwart-witte kat aan die enorm kopjes begon te geven en toen ik op een bankje ging zitten, sprong die meteen op schoot en wilde aangehaald worden. Ik vond dat zó fijn en troostend.
Grindelwald
24-09-2025 om 19:36
Koekie1980 schreef op 24-09-2025 om 10:49:
Herkenbaar. Niet dat er nu al geappt wordt waar en bij wie kerst gevierd moet worden. Maar wel dat je je in allerlei bochten moet wringen om iedereen maar te vriend te houden.
En waarom, meestal zit je die dagen maar bij elkaar te hangen en te veel te eten.
madee
24-09-2025 om 20:35
@Koekie en @Grindelwald: Kerst vieren wij zonder verplichtingen lekker thuis. Vooral geen ingewikkelde kookkunsten en in comfortabele kleding. Sinds de scheiding jaren geleden had ik sowieso een reset. We doen wat spelletjes, zien een leuke film of wat en snoepen van alles lekkers. Verder is het meer een soort zondag. Mijn tip dus voor als je het aandurft: Vooral geen stress en gezelligheid op de hals halen die je opgedrongen wordt door andermans verwachtingen 🙂
Koekie1980
24-09-2025 om 21:52
madee schreef op 24-09-2025 om 20:35:
@Koekie en @Grindelwald: Kerst vieren wij zonder verplichtingen lekker thuis. Vooral geen ingewikkelde kookkunsten en in comfortabele kleding. Sinds de scheiding jaren geleden had ik sowieso een reset. We doen wat spelletjes, zien een leuke film of wat en snoepen van alles lekkers. Verder is het meer een soort zondag. Mijn tip dus voor als je het aandurft: Vooral geen stress en gezelligheid op de hals halen die je opgedrongen wordt door andermans verwachtingen 🙂
Snap ik... wat vriend en ik willen is eigenlijk wel duidelijk,, zo doen en ff schijt hebben aan de wensen van de familie is toch lastig.
Ik zou bijna met kerst n weekend weg gaan zodat we écht nietsssss hoeven te doen, makkelijk alles kunnen afmelden want we zijn niet in de buurt 😆 maarja waar ga je dan naartoe? #inspiratie-is-welkom