Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Huis verkopen aan hoogste bieder of gunfactor?


Regendrup. schreef op 18-10-2021 om 13:14:

[..]

Dat vind ik echt gek, al snap ik heus dat mensen wanhopig zijn. Toch gaat dat toch echt een flinke stap te ver.

Nouja zeg, inderdaad. Vrij creepy ook. 

watertoren

watertoren

18-10-2021 om 13:28 Topicstarter

Mijn zoon heeft ook een huis gekocht onder voorwaarde dat hij er zelf moet gaan wonen. Ik vind dat wel een goede regeling.

watertoren

watertoren

18-10-2021 om 13:34 Topicstarter

Wat er met mijn huis gebeurd nadat ik het verkocht zou hebben kan me helemaal niks schelen. ik hecht daar verder geen emotionele waarde aan. 

watertoren schreef op 18-10-2021 om 13:28:

Mijn zoon heeft ook een huis gekocht onder voorwaarde dat hij er zelf moet gaan wonen. Ik vind dat wel een goede regeling.

Ik vraag mij dan wel af, hoe wordt zoiets gecontroleerd?

watertoren

watertoren

18-10-2021 om 13:48 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 18-10-2021 om 13:44:

[..]

Ik vraag mij dan wel af, hoe wordt zoiets gecontroleerd?

Je staat dan toch ingeschreven op dat adres. Bij mijn zoon is die regeling voor en jaar. Nou gaat mijn zoon daar echt niet na een jaar weg maar wat mij betreft zouden ze dat langer mogen maken. 

Zusterclivia schreef op 18-10-2021 om 13:44:

[..]

Ik vraag mij dan wel af, hoe wordt zoiets gecontroleerd?

Ik zou denken dat dat aan de hand van je officiële adres toch kan nagegaan worden of je daar gaat wonen of niet.

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

18-10-2021 om 14:02

Wij hebben ons vorige huis verkocht aan een jong stel dat noodgedwongen weer bij een van de ouders ingetrokken was omdat ze hun huurappartement uit moesten. We moesten snel van het huis af omdat de eigenaar van ons nieuwe huis er ook zsm uit wilde en dat voorwaarde was voor verkoop. De vraagprijs was voor ons al goed genoeg. Het huis was binnen drie dagen verkocht en we hadden er vast meer voor gekregen als we niet meteen hadden toegehapt, maar we gunden het dat stel, dat echt niet hoger kon bieden ook gewoon. We kregen laatst nog een berichtje dat ze een kindje hebben gekregen.

Wij hebben een bod gedaan op ons huidige huis zonder dat we het überhaupt hadden gezien. Pas twee weken later was er plek voor bezichtiging en toen hebben we ons bod herhaald. De verkoper ging, met een aantal voorwaarden ter plekke(telefonisch)akkoord, maar de bezichtigers na ons stonden er ook al en overboden meteen. Makelaar ging daar niet in mee, heb ook wel eens anders gehoord. We hebben hem daarom ook de verkoop van ons oude huis gegund.

letterkoekje schreef op 18-10-2021 om 13:50:

[..]

Ik zou denken dat dat aan de hand van je officiële adres toch kan nagegaan worden of je daar gaat wonen of niet.

Ja, dat snap ik. Maar door wie dan? Wie is er verantwoordelijk voor die controle?

watertoren

watertoren

18-10-2021 om 14:07 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 18-10-2021 om 14:04:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar door wie dan? Wie is er verantwoordelijk voor die controle?

Ik denk in het geval van mijn zoon de woonstichting waarvan hij het gekocht heeft. In de straat van mijn zoon waren het huurhuizen en als mensen er uit gaan dan wordt het te koop gezet.

ik zou mijn buren wel een gezin met drie jongens en/of een drumstel gunnen. Bij voorkeur ochtendmensen.

MMcGonagall schreef op 18-10-2021 om 15:07:

ik zou mijn buren wel een gezin met drie jongens en/of een drumstel gunnen. Bij voorkeur ochtendmensen.

😂

Ik sta wel te kijken van een brief met foto’s bij je bod. Tjonge… Net als iemand hierboven zou ik er helemaal kriebel van worden. Ik zou voor het beste bod gaan, dus incl. voorwaarden die goed passen. 

Het huis van mijn ouders niet aan het hoogste bod verkocht. Zij vonden het belangrijk dat er geen studentenhuis van gemaakt wordt en dat heb ik dus ook (postuum) geprobeerd. Je weet het nooit zeker, maar we hebben het “gegund” aan mensen die er zelf gingen wonen. 

Tover-Feetje schreef op 18-10-2021 om 12:28:

[..]

Een aantal jaar geleden, voor de huizengekte, speelde dit ook bij een kennis van mij.
Het was een leuke woning maar hij had al jaren overlast van buren.
Steeds mee huizen uit zijn straat werden verkocht aan pandjesbazen en vervolgens verhuurd aan Polen.
De overlast werd steeds groter maar kennis hield zijn poot stijf en weigerde te verkopen aan een pandjesbaas.
Lang verhaal kort...hij raakte zijn huis aan de straatstenen niet meer kwijt vanwege de inmiddels verpauperde straat.
De enige mogelijkheid die hij nog zag om uit de ellende te komen was om toch aan de pandjesbaas te verkopen.
Jammer voor de nog fatsoenlijke buren maar hij trok het echt niet meer.

Dit gebeurde ook bij familie van mij. In de straat stonden op een gegeven moment drie huizen waarin arbeidsmigranten woonden. Dat zorgde voor bijna 15 extra auto’s in de straat en elke ochtend om 5 uur busjes die warm stonden te draaien. Het verloederde toen snel. Toch is het ook weer goed gekomen. Er bleek in één van de huizen een wietplantage te zitten op zolder, in een andere gebeurde ook wat illegale dingen. En de gemeente heeft er toen hard tegen opgetreden. De straat is nu weer rustig en netjes, en de huizenprijzen liggen er weer een stuk hoger waardoor er ook nette bewoners inkomen.


Ik zou zelf overigens wel voor het hoogste bod gaan denk ik. Maar ook op mijn huis ligt een zelfbewoningsclausule met ketenbeding. Ik kan het dus niet aan een huisjesmelker verkopen, al zou ik willen.

Beide, onlangs ons huis verkocht. Toevallig  hoogste bod, zonder voorbehoud en jonge stel uit onze woonplaats. Wij hadden ook aardig wat biedingen van kopers uit de randstad enz. Wij zien dat ook wel terug in ons nieuwe straatje. Vind het toch wel fijn idee dat we een jonge stel een mooie start in onze oude woning in hun eigen woonplaats kunnen geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.