Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
kerstbeer
05-07-2025 om 20:34
GroenTuintje schreef op 28-06-2025 om 14:10:
de kamperfoelie staat in bloei
Mooi
Ik geniet van dit soort posts
GroenTuintje
05-07-2025 om 21:38
kerstbeer schreef op 05-07-2025 om 20:34:
[..]
Mooi
Ik geniet van dit soort posts
Dankje leuk 
Neweve
06-07-2025 om 20:02
Nog 1 weekje vakantie waar ik ook nog wat wil tuinieren.
Nog op de planning:
- big bag vol met zand laten ophalen. Daarna kunnen de laatste planten in de voortuin en hebben we een prachtig groen tuintje.
Voor een tuintje wat 2meter diep is (en waar ook nog fietsen geparkeerd worden), hebben we echt veel meer groen kunnen realiseren.
- Afgelopen week een lelijk rot hekje weggehaald. Qua hoogte is die border nu een beetje kaal, dus ik hoop nog iets met wat meer hoogte te krijgen, het liefst wintergroen maar ook nog wel "interessant".
- border achterin de tuin opknappen. Had er tijdelijk viooltjes ingezet. Het is een ingewikkeld stukje. In principe veel zon maar halfschaduw als het echt hoogzomer is omdat we dan een schaduwdoek ophangen.
Als dochter morgen weer beter is naar het tuincentrum.
FaithfulDuck87
10-08-2025 om 21:30
afgelopen week een groot deel van de heeremoes uit de tuin getrokken. Ben alleen bang dat met een week of 2-3 het weer even vol staat. Wat een klerezooi is dat zeg. En dan nog de winde, die zich ook overal omheen heeft gewikkeld. Shitzooi
ToetieToover
17-08-2025 om 17:14
Ik heb er net een rondje klimplanten aanbinden opzitten. De blauwe regen heeft toch nog zin gekregen in kolonisatie van een nieuw deel van het dakterras en ik heb hem de weg gewezen. Zelf had hij iets anders in gedachten dan ik, maar ik ben de tuin-dictator
hij hangt vol met zware zaadpeulen dus ik heb alles even nagelopen, anders hangt het zwaar door.
De campsis heeft het enorm naar zijn zin met deze warmte en blijft lekker groeien en bloeien. Die heb ik ook geleid naar de gewenste richting en aangebonden. Hij heeft al zaadpeulen. Ik ga ze laten rijpen en zaaien volgend voorjaar.
Neweve
26-08-2025 om 08:04
Je ziet de droogt in onze tuin. Voor het eerst in jaren oogt de goed gewortelde hortensia slap. Ook een aantal andere planten kijken sip.
De nieuw aangelegde voortuin doet het wel weer fenomenaal. De 25 graden, af en toe een bui en af en toe water geven hebben hem goed gedaan. Nu ligt die vol op het zuiden dus zijn het ook planten die er beter tegen kunnen.
Ik word wel blij van al het gezoem in de tuin

Neweve
26-08-2025 om 08:05
oja en de buren hebben hun 100m2 Braam eindelijk gesnoeid. Nadeel is dat er nu brandnetel en klimop voor terug komen...
FaithfulDuck87
31-08-2025 om 11:30
https://nos.nl/artikel/2580586-bamboesoort-voor-het-eerst-in-120-jaar-in-bloei-in-vlaamse-botanische-tuin
Iemand nog een zwarte lakbamboe in de tuin? Dan gaat ie mss bloeien, en dat maak je maar 1 keer mee in je leven
kerstbeer
07-09-2025 om 21:44
Het is altijd weer even genieten als ik bijlees in dit topic.
Bedankt iedereen
🌻
GroenTuintje
24-09-2025 om 17:10
de appeloogst ( was eerst nog meer, maar wat weggegeven en veel rotte appels die ik weggegooid heb )

Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.