Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
Neweve
06-05-2025 om 09:03
hier groeit de akelei alleen tussen de voegen van de steeg. Ik heb al meerdere keren zaaddozen geoogst en hem ergens anders gezaaid, maar dat lijkt nog niet aan te slaan.
SuperCow
07-05-2025 om 09:16
Gaaf Moosey! Is gewoon een haag geworden.
Neweve dat had ik ook met de papaver maar de aanhouder wint. En in mijn geval niet steeds de zaailingen als onkruid verwijderen helpt ook.
Balen van de slakken GT! Ik zie ze hier nauwelijks maar zie aan de planten (ook de hosta's maar in volle grond) dat ze er wel zijn. En lupines planten was misschien ook wat ambitieus.
Ik was blijkbaar vergeten wat zaad te rooien vorig jaar. Gelukkig zaaien de cosmea en de juffertjes zichzelf makkelijk uit dus wel ergens wat zaailingen gevonden die ik heb verplaatst (en inderdaad een heleboel tussen de tegels, tsja...)
GroenTuintje
10-05-2025 om 14:52
Netherfield schreef op 10-05-2025 om 14:25:
Het ruige hoekje van onze tuin:
Prachtig
lijkt wel een parkje
ToetieToover
15-05-2025 om 19:33
Wow je roos bloeit al! Is die altijd zo vroeg?
Ik krijg het idee dat alles een paar weken voor loopt. Dat betekent dat de vogels niet rond Hemelvaartsdag uitvliegen, maar deze week. Ik houd de nestkasten goed in de gaten, want mijn katten moeten binnen blijven bij de eerste vliegoefeningen.
FaithfulDuck87
15-05-2025 om 20:10
vandaag een olijfboompje gekocht en in een oude ijzeren mand gezet. En voor in de tuin 3 salvia's en 2 zeeuws knoopje gekocht. die zet ik er morgen even in.
GroenTuintje
16-05-2025 om 07:39
ToetieToover schreef op 15-05-2025 om 19:33:
Wow je roos bloeit al! Is die altijd zo vroeg?
Ik krijg het idee dat alles een paar weken voor loopt. Dat betekent dat de vogels niet rond Hemelvaartsdag uitvliegen, maar deze week. Ik houd de nestkasten goed in de gaten, want mijn katten moeten binnen blijven bij de eerste vliegoefeningen.
Ja altijd rond mei en later nog in het jaar
als ik goed bemest
FaithfulDuck87
23-05-2025 om 20:38
op bbc1 heb je de Chelsea Flowershow. Vind ik altijd zo leuk om te zien.
Tuinfluiter
12-06-2025 om 17:42
Eet smakelijk groentuintje dat ziet er heerlijk uit. Ik heb verschillende kruiden in mijn tuin die ik regelmatig oogst.
Hier is het momenteen een zee van bloemen.
GroenTuintje
12-06-2025 om 18:06
Tuinfluiter schreef op 12-06-2025 om 17:42:
Eet smakelijk groentuintje dat ziet er heerlijk uit. Ik heb verschillende kruiden in mijn tuin die ik regelmatig oogst.
Hier is het momenteen een zee van bloemen.
Dankje! Ik pluk de besjes elke dag anders te veel
.
hier ook bloemen, ook die spontaan zijn aan komen waaien 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.