Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

GroenTuintje schreef op 17-08-2021 om 20:55:

[..]

Hier van wit naar blauw

Hahaha, ik zei al in de verfwinkel: nu koop ik witte verf, maar de nieuwe bewoners willen vast donkerblauw als ze zien hoe mooi het is…

En nu zijn de muren allemaal wit, alle lijsten, spiegels en foto’s etc zijn van de muur…. Ik weet het, het is nog een week, maar het voelt zo rot. Net of ik afscheid neem van heel veel jaar herinnering (ik ga heel ver weg verhuizen, dus dat is ook een soort afsluiting..) 

Hmmm heel erg off topic dit… ik ga nu weer on topic 👍🏻👍🏻👍🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻

oja je ging verhuizen idd, in de huurhuizen waar wij in zaten hoefde wij nooit alles weer wit te maken. Was het maar zo’n feest, want wij wilde juist altijd wit maar kwamen 3x in een gekleurd pipi Langkous huis of grijze bende op de muren 

en weer met een volle auto richting stort en kringloop! Morgen nog 1 ruimte te gaan!

hier ook een vuilniszak gevuld. Ik heb gewoon een paar lege keukenkasten 

GroenTuintje schreef op 17-08-2021 om 23:46:

oja je ging verhuizen idd, in de huurhuizen waar wij in zaten hoefde wij nooit alles weer wit te maken. Was het maar zo’n feest, want wij wilde juist altijd wit maar kwamen 3x in een gekleurd pipi Langkous huis of grijze bende op de muren

Ik heb een mail gekregen, voorafgaand aan de telefonische (?) eerste inspectie: muren moeten wit of een neutrale kleur hebben.

Ik denk dat donkerblauw en rood en zuurstokroze geen neutrale kleuren zijn, dus heb ik voor de zekerheid maar gedaan. Zul je net zien dat de nieuwe bewoners alles weer donkerblauw ofzo maken… heeft me zo’n vijf uur gekost…

Verder niets meer opgeruimd of weggedaan, maar jullie zijn goed bezig zie ik 👍🏻👍🏻👍🏻

@lou, huurde je van een particulier? Hier altijd woningcorporaties ( die doen minder moeilijk)

ik heb de achterbak van de auto opgeruimd, lagen heel veel losse spullen en speelgoed in, weg ermee 

GroenTuintje schreef op 19-08-2021 om 20:14:

@lou, huurde je van een particulier? Hier altijd woningcorporaties ( die doen minder moeilijk)

Woningcorporatie..

Maar ik heb eigenlijk geen tijd meer na de eerste inspectie en wilde daarom zoveel mogelijk gedaan hebben (al heeft het wel mijn hele planning in de war gebracht en moet ik nu enorm stressen). Snap sowieso ook niet hoe ze een inspectie per telefoon doen…

Maar jij ben goed bezig 😁👍🏻  dat zijn altijd die opruimdingen waar je steeds weer blij mee bent als je de achterbak open doet 👍🏻

Ik heb nog niet alles gelezen maar ik vind spullen wegdoen nog bevredigender dan kopen! Laatste jaren in de fase van minimaliseren en perfectioneren. In de praktijk betekend dit ontspullen en dingen vervangen zodat ik de “ideale inhoud”  krijg. 

Roodkapjeendewolf schreef op 19-08-2021 om 21:04:

Ik heb nog niet alles gelezen maar ik vind spullen wegdoen nog bevredigender dan kopen! Laatste jaren in de fase van minimaliseren en perfectioneren. In de praktijk betekend dit ontspullen en dingen vervangen zodat ik de “ideale inhoud” krijg.

Hahaha, ja leuk hè! 
En ik vind het zelf ook fijn dat ik overzicht begin te krijgen.

Ik weet niet meer hoe vaak ik de afgelopen weken heb gedacht: “O? Heb ik dit ook nog?….. “

Nadat ik 5 dingen heb weg gedaan heb ik nu ook ineens de flow te pakken hoor 😀 
Al 31 dingen weg en verkoop ook ineens veel (mensen zijn terug van vakantie ofzo)

Borrelhap schreef op 19-08-2021 om 22:06:

Nadat ik 5 dingen heb weg gedaan heb ik nu ook ineens de flow te pakken hoor 😀
Al 31 dingen weg en verkoop ook ineens veel (mensen zijn terug van vakantie ofzo)

Ja hier ook veel verkocht op mp, heeeerlijk weg ermee!

Fijn he? Geeft zo'n voldaan gevoel haha

Hier gaat het opruimen ook steady en gestaag door. Bij iedere la die ik open trek scan ik automatisch wat er in ligt en bedenk me of ik er blij mee ben. Zo verdwijnt er af en toe nog wel wat al ik maak geen grote stappen meer. 

Ik heb nog een hoop schoonmaakmiddelen staan, ook van de vorige bewoner nog dus dat staat er al zeker 6 jaar. Ik gebruik het niet, geen idee wie ik er blij mee kan maken, maar weggooien vind ik dan ook weer zonde. Misschien toch maar gewoon doen, want het blijft nu maar in de kast staan.

Zelfde voor orchideeën: heb er een paar staan maar krijg ze met geen mogelijkheid meer opnieuw in bloei. In mijn vorige huis wilden ze maar niet stoppen met bloeien. Toch een keer een enkeltje GFT??

Weggeef groepen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.