Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

ToetieToover schreef op 02-09-2026 om 07:03:

[..]

Van sommige familieleden staat in mijn digitale agenda op de dag van overlijden een jaarlijks herhalende herinnering. Dan kan ik bijvoorbeeld mijn moeder een berichtje sturen als het de sterfdag van mijn broer is.

Mooi gebaar, wordt vast gewaardeerd.

ToetieToover schreef op 02-09-2026 om 07:03:

[..]

Ik heb die niet bewaard, zelfs niet van mijn eigen kinderen. De doos met de geboortespullen van de kinderen ligt bij hun vader op zolder en dat is mijn ex. Andere kaarten bewaar ik niet. Van sommige familieleden staat in mijn digitale agenda op de dag van overlijden een jaarlijks herhalende herinnering. Dan kan ik bijvoorbeeld mijn moeder een berichtje sturen als het de sterfdag van mijn broer is.

Mooi!. Ik denk dat ik er maar eens met de bezem door moet.

Ik zie sommige kaarten als een soort kunstwerk. Eén keer een rouwkaart gekregen die zó ontzettend treffend de overledene weergaf dat ik 10 min met tranen in mijn ogen er naar gestaard heb. Terwijl ik helemaal niet zo close was met de overledene. 

De kaartjes van mijn neefje en nichtjes heeft mijn schoonzus heel mooi ontworpen en die heb ik ook een tijd laten staan hier. Ondertussen eigenlijk geen idee waar ik ze bewaard heb maar dat zal wel weer eens boven water komen. 

Mijn plantjes zijn gestekt en op dit moment nemen ze meer ruimte in dan ik zou willen... als ze aanslaan ga ik ze zsm weggeven. Het staat ook wel weer gezellig op zich. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.