Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

lientje69 schreef op 03-05-2025 om 16:00:

[..]

Ik hoop het Picunia. Vind dit altijd zulke lastige beslissingen. Ben altijd bang dat het de foute beslissing is , twijfel dan zo. Vond het werk op de Reva echt heel leuk in interessant nl. Maar idd. De iets te heftige dynamiek is het waarschijnlijk niet voor me.

Hoop gewoon echt dat dit mijn laatste werkgever wordt. Hou helemaal niet van verandering nl. Voor extra uitdaging kan ik idd voor EVV of VP doorgaan eventueel uiteindelijk.

Weet je, Lientje, in deze fase van je leven, waarin er zoveel op je afkomt, vooral in je privé-leven, is het wel fijn dat er qua werk wat rust komt. Minder uitdagend, maar ook minder reistijd en reiskosten. Dus als het meelopen positief is en de arbeidsvoorwaarden goed, dan zou ik er voor gaan.

Cassandra, ik durf nog niet echt te zeggen dat de pijnrevalidatie werkt, maar het heeft er alle schijn van. 
Hoe gaat het bij jou, Leatje?

Wanneer kun je bij de orthopeed terecht, Cassandra? Ik ken een paar mensen, die na een heupoperatie enorm zijn opgeknapt. Hopelijk ga jij dat ook ondervinden.

Dapper dat je met dit mooie weer de kasten bent ingedoken. Maar een opgeruimd huis geeft een opgeruimd hoofd. Hopelijk geldt dat ook voor jou.

Ik ga vandaag ook wat in huis doen. Na de afgelopen dagen vooral buiten te hebben geleefd, wordt dat wel weer eens tijd. Ben benieuwd hoe mijn rug daarop reageert.

Succes Picunia!
Overigens is mijn hele leven druk en heftig . Maar een ding heb je zeker gelijk in.  Ik heb echt behoefte aan  rust en stabiliteit in mijn leven.

Wij zijn  aan het verbouwen hiernaast.  En gaan dus zo richting bouwmarkt om materialen zoals gipsplaten enz te halen.  Morgen en overmorgen moet ik werken. Dan nog 2 nachten waar ik best tegenop zie. En dan een dagdienst en dan ben ik klaar. Voelt best apart. Maar heb er wel vrede mee verder al ben ik ook wel verdrietig hoe dit gelopen is.

lientje69 schreef op 03-05-2025 om 21:29:

Casandra schreef op 03-05-2025om 21:25:

Ha, hoe tof! Kan mij voorstellen dat je op den duur nieuwsgierig bent naar elkaar hoe je eruit ziet.

Iedereen woont nogal ver bij mij vandaan. Ik woon in de kop van Noord-Holland. Zeker in geval van mensen met chronische pijn is dat nog al eens lastig plannen.

Maar idd wel heel leuk.

Jij woont nog best dicht bij mij (volgens mijn standaard dan )

Ik hoop voor je picunia dat het daadwerkelijk resultaat heeft. Dat zou echt enorm fijn zijn. Kleine verbeteringen zijn ook verbeteringen toch?

Ik was een paar dagen weg en bij thuiskomst lag de brief op de mat met vervolgafspraken tot half juli. Dus ben er nog wel een poos zoet mee.

Afgelopen dagen was ik dus weg, maar zoveel pijn gehad. Ik zag het allemaal ff niet meer zitten. Veel geld betaald voor vakantie en dan kun je er niet echt van genieten. Je eet ook minder gezond en wat ik dan meteen merk is dat mijn darmen opspelen wat weer direct invloed heeft op mijn pijnklachten. Eenmaal naar huis rijdend was ik verdrietig omdat ik weer het 'gewone' leven inga.  Dat gezegd hebbende ga ik wel proberen om meer ontspanningsmomentjes in te plannen. Bewust ontspannen. 

Lientje ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. 💪🏻

Ik heb alweer migraine. Gisteren ook al. Ik sta op de wachtlijst voor een tc bij de neuroloog. Stiekem hopen we nog dat de dip tijdelijk is, maar de hoofdpijnverpleegkundige vertrouwt er niet teveel op en heeft dus vast wat dingen in gang gezet voor een eventuele wijziging van het behandelplan. 

Vrijdag een bruiloft gehad. De locatie was best mooi en er waren maar een krappe 100 man, maar de DJ had het geluid veel te hard staan waardoor mensen massaal buiten bleven. Het bruidspaar was niet echt toegankelijk want ze stonden vooral op de dansvloer. Helemaal prima, maar behalve de familie waren er geen bekenden, dus ik was het om 22:30 wel zat. Toen waren we wel bijgepraat met de paar familieleden die we minder vaak spreken. Dus redelijk op tijd thuis. Gisteren dus migraine en geen moer uitgevoerd.

Man wil vanavond naar de Dodenherdenking, maar ik zie het niet echt zitten. In de rolstoel zie ik ook niks dus ik denk dat ik maar gewoon thuis blijf. 

Komende week moet ik echt wat dingen gaan afronden zodat ik meer rust in de agenda en mijn hoofd krijg. 

Wat is tc, Alcedo? Wat een ellende is die migraine toch! Voor mijn ziekte had ik ook regelmatig migraine. Gek genoeg heb ik er na mijn ziekte nooit meer last van gehad. Maar ik herinner me nog heel goed hoe pijnlijk en belastend dat was.
Je hebt helemaal gelijk dat je niet naar de Dodenherdenking gaat. Zo te horen heb je er niets aan. Je kunt eventueel thuis de herdenking op de Dam op TV meemaken.

Leatje, wat jammer is dat, dat je vakantie zo in het water viel door je pijn. Ik hoop zo dat de pijnrevalidatie je gaat helpen.

Ik had net een bijzondere ervaring. Meestal zit ik in een stoel, waarin ik goed kan zitten. Vanmorgen ben ik op de bank gaan zitten en zat redelijk goed. Maar toen ik opstond kreeg ik enorme pijn in mijn rug. Van mijn PT heb ik een oefening gekregen, die heel goed voor mijn rug zou zijn. En wat denk je? De pijn werd op slag minder.

Ik denk eigenlijk dat de combinatie PT en pijnrevalidatie maakt dat het met mijn rug beter gaat.

Alcedo schreef op 04-05-2025 om 12:03:

[..]

Jij woont nog best dicht bij mij (volgens mijn standaard dan )

Toch wel nog 5 kwartier denk ? Met de auto?

Leatje, wat jammer dat je niet echt van je vakantie hebt kunnen genieten zeg
Dank je voor het lieve compliment. 

Picunia, wat onwijs fijn dat je de pijn wat kunt verlichten zo!

Picunia, over een paar weken kan ik terecht bij de orthopeed. Ik moest lachen toen je schreef:” Dapper dat jij met dat mooie weer nu je kasten opruimt.” Ik woon 5000 km van jullie vandaan in een warm land. Het is hier bijna altijd mooi weer. Als ik daar zou naar kijken gebeurt er binnen nooit niets. Ik ben ook geen Nederlandse. Spijtig dat ik één van de weinige mensen ben waar het warme weer weinig invloed heeft op de fibromyalgie klachten. Maar het is hier wel aangenaam leven.

Alcedo, ik hoop van harte dat ze eens iets vinden dat jou daadwerkelijk helpt met die migraine. In mijn leven heb ik maar een paar keer gewone hoofdpijn gehad. Eerlijk, ik heb nog liever ergens anders pijn dan in mijn hoofd. Dat is een pijn om gek van te worden. Als ik dan lees wat jij desondanks je andere beperkingen nog allemaal doet en probeert, ik vind jou een dappere vrouw.
Zo ben je ook nog naar een bruiloft geweest. Respect dat je dat nog kan opbrengen.

Ik begrijp wel dat je je man wil vergezellen zoals de dodenherdenking, maar soms is een hoge prijs daarvoor betalen het niet waard. Gelukkig heb ik een man die dat ook inziet. Daarvoor ben ik oprecht dankbaar. Nog veel sterkte!

Wat ongelofelijk jammer Leatje dat je zoveel pijn hebt gehad tijdens jullie reis. Ik kan mij voorstellen dat je daardoor erg teleurgesteld en verdrietig bent.

Lientje, jouw leven is inderdaad druk en heftig. Leatje heeft gelijk. Je bent een doorzetter!

Maar…. Zijn we hier niet allemaal dappere vrouwen? We richten ons leven anders in en we doen en proberen van alles wat we kunnen. Dát mag ook weleens gezegd worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.