Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
03-05-2025 om 09:01
Picunia, ik ga weer 24 uur werken. Omdat je wisseldiensten werkt, heb je dat je bijvoorbeeld de ene week 32 en de andere week 16 uur werkt. Als ik voor 28 uur zou gaan wat ik misschien nog zou redden, wordt dat lastiger
32 elke week gaat me sowieso niet lukken. Dan ga ik over mijn ( pijn ) grenzen heen en kan ik mijn werk niet meer met volledige inzet uitoefenen. Vandaar de 24 uur.
Voordeel van de ORT is dat je met 24 uur toch nog met een redelijk salaris uitkomt. Okee het is niet zoals mensen op kantoor maar toch rond de 2000/2100 per maand en daar ben ik erg blij mee. In de winkel zat ik met 17 uur op 750 nl.
Contract zal wel weer jaarcontract zijn. Maar dat is ook wat ik weer aangeboden kreeg bij mijn huidige baas dus dat maakt niet uit.
lientje69
03-05-2025 om 12:59
Ik ben vooral ook blij dat ik de gewenste vaste roostervrije dag kon krijgen omdat dat mijn mantelzorgdag is. En dat ik van de nachtdienst af ben. Verder is overal wat
Hier is het nadeel dat er ook kortere diensten zijn. En dat je daardoor dus soms extra dagen moet werken. En ik weet ook niet of hier op termijn genoeg uitdaging voor mij ligt. Zeker qua vtv handelingen Maar goed. Misschien geeft het me wel minder stress en wat meer rust. Sowieso minder reistijd , dat is ook heel fijn.
Ik ga vast mijn draai wel weer vinden denk ik. Zal wel weer wennen zijn. Hoop dat de collega's aardig zijn. Die eerste maanden in een nieuwe baan zijn altijd pittig. Voordeel is wel dat we naar de zomer gaan. Dan heb ik meestal minder pijn en dat scheelt.
En ik gun mezelf nog even 2 weken vrij voor ik weer aan het werk ga. Misschien ook wel goed voor me om de omschakeling te maken.
Picunia
03-05-2025 om 15:30
Verstandige keuze, Lientje, zowel de twee weken vrij, als deze baan. Het zal je inderdaad rust geven, denk ik. En vind je het uiteindelijk (na jaaaaaaren) te weinig uitdagend, dan kijk je weer verder. Maar voor nu is dit, denk ik, heel goed.
Picunia
03-05-2025 om 15:34
Met mij gaat het best goed. Af en toe fikse rugpijn, maar ook wel eens bijna niet. Dat laatste heb ik niet eerder ervaren de laatste jaren.Vandaag in de tuin gewerkt en dat ging weer wonderbaarlijk goed. Zou die pijnrevalidatie dan echt helpen? Nog twee weken te gaan.
lientje69
03-05-2025 om 16:00
Picunia schreef op 03-05-2025 om 15:30:
Verstandige keuze, Lientje, zowel de twee weken vrij, als deze baan. Het zal je inderdaad rust geven, denk ik. En vind je het uiteindelijk (na jaaaaaaren) te weinig uitdagend, dan kijk je weer verder. Maar voor nu is dit, denk ik, heel goed.
Ik hoop het Picunia. Vind dit altijd zulke lastige beslissingen. Ben altijd bang dat het de foute beslissing is , twijfel dan zo. Vond het werk op de Reva echt heel leuk in interessant nl. Maar idd. De iets te heftige dynamiek is het waarschijnlijk niet voor me.
Hoop gewoon echt dat dit mijn laatste werkgever wordt. Hou helemaal niet van verandering nl. Voor extra uitdaging kan ik idd voor EVV of VP doorgaan eventueel uiteindelijk.
lientje69
03-05-2025 om 16:01
Picunia schreef op 03-05-2025 om 15:34:
Met mij gaat het best goed. Af en toe fikse rugpijn, maar ook wel eens bijna niet. Dat laatste heb ik niet eerder ervaren de laatste jaren.Vandaag in de tuin gewerkt en dat ging weer wonderbaarlijk goed. Zou die pijnrevalidatie dan echt helpen? Nog twee weken te gaan.
Ik vroeg het me gelijk af bij het lezen van je eerste zinnen Picunia. Toch de revalidatie die helpend is?
Casandra
03-05-2025 om 19:10
Ik ben blij dat de revalidatie jou zo geholpen heeft Picunia. Super dat je in de tuin hebt kunnen werken. Het is je zo gegund! Je ziet het heeft zijn vruchten af geworpen.
Lientje je bent dus aangenomen? Het zal inderdaad weer even wennen zijn, maar je zal zien het zal allemaal goed komen.
ik heb hier eventjes niet geschreven. Het ging slecht met me . Zoveel pijn dat ik er ziek van werd en een paar dagen in bed beland ben. Maar goed , ik ben weer op de been . Wel voel ik dat mijn linker heup fel aan het verzwakken is. Verleden maandag heb ik een afspraak gemaakt bij de orthopeed om te bespreken wanneer de operatie kan worden uitgevoerd. Hopelijk breekt ze ondertussen niet vanzelf. Ik mag het niet dromen!
Vandaag hebben man en ik kasten uitgemest. Telkens de vraag gesteld: gebruiken we dat nog ? Er is een hoop weg gedaan. Allemaal naar de kringloop. Het was echt nodig, want we kregen plaatsgebrek. Nu veel ruimte gekregen in de kasten.
lientje69
03-05-2025 om 19:20
Cassandra, officieel nog niet. Heb nog geen contract en ga nog een ochtend meelopen om te kijken of ik het leuk vind en of de collega's het zien zitten. Maar de manager zei gelijk : jou willen we er graag bij hebben. Dus als het meelopen bevalt is het alleen nog arbeidsvoorwaarden gesprek en contract tekenen.
Wat naar dat je zoveel pijn hebt. Hopelijk kan je snel geholpen worden. Het gaat zeker verschil maken hoor. 
Casandra
03-05-2025 om 19:33
Lientje, het was fibromyalgie pijn waardoor ik ziek van werd. Niet van de heupen. Gelukkig is de fibromyalgie weer gekalmeerd.
Door mijn heup begin ik nu de spuiten uitgewerkt zijn te manken.
Maar we hopen er het beste van.
lientje69
03-05-2025 om 20:49
Casandra schreef op 03-05-2025 om 19:33:
Lientje, het was fibromyalgie pijn waardoor ik ziek van werd. Niet van de heupen. Gelukkig is de fibromyalgie weer gekalmeerd.
Door mijn heup begin ik nu de spuiten uitgewerkt zijn te manken.
Maar we hopen er het beste van.
Oei. Ja fibromyalgie is helaas weinig aan te doen. Dat is wel balen dan.
lientje69
03-05-2025 om 20:51
Casandra schreef op 03-05-2025 om 20:22:
Lientje en Alcedo, hebben jullie elkaar al irl gezien?
Nee. Wel een paar anderen . Dreamer maar die schrijft hier niet. Schreef alleen op Viva. Puck, maar die is hier ook al lang niet meer geweest. SuzyQ en Hemke. Die heb ik inmiddels ontmoet. Alcedo staat nog op het lijstje.
Casandra
03-05-2025 om 21:25
Ha, hoe tof! Kan mij voorstellen dat je op den duur nieuwsgierig bent naar elkaar hoe je eruit ziet. ![]()
lientje69
03-05-2025 om 21:29
Casandra schreef op 03-05-2025om 21:25:
Ha, hoe tof! Kan mij voorstellen dat je op den duur nieuwsgierig bent naar elkaar hoe je eruit ziet. ![]()
Iedereen woont nogal ver bij mij vandaan. Ik woon in de kop van Noord-Holland. Zeker in geval van mensen met chronische pijn is dat nog al eens lastig plannen. 
Maar idd wel heel leuk.