Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Casandra
04-05-2025 om 17:17
lientje69 schreef op 04-05-2025 om 14:47:
[..]
Toch wel nog 5 kwartier denk ? Met de auto?
Vijf kwartier is om de hoek
. Bij mij moet je het vliegtuig pakken.
lientje69
04-05-2025 om 18:18
Casandra schreef op 04-05-2025 om 17:09:
Lientje, jouw leven is inderdaad druk en heftig. Leatje heeft gelijk. Je bent een doorzetter!
Maar…. Zijn we hier niet allemaal dappere vrouwen? We richten ons leven anders in en we doen en proberen van alles wat we kunnen. Dát mag ook weleens gezegd worden.
Zeker waar dat laatste! We proberen allemaal ondanks onze beperkingen er toch iets van te maken
5000 km hier vandaan ? Gekke vraag hoor. Maar heette jij vroeger op Viva olifantjeinhetbos?
lientje69
04-05-2025 om 18:19
Casandra schreef op 04-05-2025 om 17:17:
[..]
Vijf kwartier is om de hoek
. Bij mij moet je het vliegtuig pakken.
Ja dan gaan wij elkaar niet ontmoeten denk ik
Ben Europa nog nooit uitgeweest. En tot 5 jaar terug had ik zelfs nog nooit gevlogen!
Casandra
04-05-2025 om 18:25
Lientje, nee, ik heb vroeger nooit op het Viva forum geschreven. Begin dit jaar heb ik daar wel in een paar topics geschreven, maar na een tijdje niet meer en inloggen is daar niet eenvoudig. Dus ik laat het maar zo.
Casandra
04-05-2025 om 19:32
lientje69 schreef op 04-05-2025 om 09:59:
Succes Picunia!
Overigens is mijn hele leven druk en heftig. Maar een ding heb je zeker gelijk in. Ik heb echt behoefte aan rust en stabiliteit in mijn leven.
Wij zijn aan het verbouwen hiernaast. En gaan dus zo richting bouwmarkt om materialen zoals gipsplaten enz te halen. Morgen en overmorgen moet ik werken. Dan nog 2 nachten waar ik best tegenop zie. En dan een dagdienst en dan ben ik klaar. Voelt best apart. Maar heb er wel vrede mee verder al ben ik ook wel verdrietig hoe dit gelopen is.
Ik quoot dit even Lientje. Je schrijft dat jullie gipsplaten zijn gaan halen. Hebben jullie dan het hele huis gestript? Soms volg ik programma’s van mensen die huizen renoveren omdat ik dat zo interessant vindt. Doen jij en man dit alleen? Wat een werk zeg! Is dit huis voor zorgkind? Je hebt het al gezegd, maar ik ben het vergeten. Wel herinner ik me dat jullie ook zelf een nieuwe keuken hebben geplaatst. Respect hoor! Dat jullie dat allemaal zelf kunnen. Jullie huis is vast een plaatje.
lientje69
04-05-2025 om 20:34
Ons huis is nog lang geen plaatje want door armoede en ziekte man hebben we heel veel achterstallig onderhoud. Het huis van pleegkind is nu bijna klaar. Op wat kleine dingen na. Hij woont daar inmiddels. Maar waar hij eerst woonde , achter ons ( andere helft van 2 onder 1 kap dat we 7 jaar terug erbij konden kopen ) komt nu onze dochter wonen. Echter, omdat pleegkind op straat stond is hij hier toentertijd zo in getrokken. En ook dat huis is oud en moet het nodige aan gebeuren. ( de beide huizen zijn van 1890)
Nu wil man het netjes hebben voor dochter en moet er idd een deel gestript/ vervangen worden. En dat doen man en ik grotendeels samen idd. Naast ons werk. Best pittig dus.
Casandra
04-05-2025 om 20:56
Oei, dat wist ik allemaal niet. En toch Lientje hebben jullie desondanks de tegenslagen al veel klaar gespeeld. Diep respect voor jou en man daarvoor! 
lientje69
04-05-2025 om 21:29
Casandra schreef op 04-05-2025 om 20:56:
Oei, dat wist ik allemaal niet. En toch Lientje hebben jullie desondanks de tegenslagen al veel klaar gespeeld. Diep respect voor jou en man daarvoor!
Dank je Casandra . De armoede hebben we inmiddels achter ons kunnen laten hoor . De ( ongeneeslijke ) ziekte van man blijft maar is stabiel momenteel . Ik ben best blij met wat we ondanks echt héél véél tegenslag hebben bereikt . ( want die tegenslagen zijn een hele lange eindeloze rij die ik hier maar niet opnoem.) Het is veel. En lijkt ook wel niet te stoppen bij ons .
Maar goed. Positief blijven en gewoon doorgaan. Uiteindelijk komt alles goed . En we zijn al best ver gekomen ondanks alles.
Picunia
04-05-2025 om 23:21
Tjonge, Lientje, niet gering wat je allemaal naast je werk doet. Zelfs iemand zonder pijn zou dit niet aankunnen. Ik vind (en dat vond ik al) je een bikkel. Ik doe je dit niet na.
Casandra
06-05-2025 om 10:32
Rustig hier…
Gisteren een fijne leuke dag gehad. Een lange wandeling gemaakt aan het strand en daarna heerlijk gegeten. Maar we kwamen ietsje te laat thuis en het werd frisjes.
Ik denk dat dat mij geen goed heeft gedaan. Vannacht bijna geen oog dicht gedaan van de pijn in mijn hele lijf! Het was zo erg dat ik er niet kon op liggen. Dus een stuk van de nacht opgezeten. Pijnstillers gepakt en gewacht tot het wat beter ging. Daarna terug naar bed. Maar van slapen kwam niet veel meer terecht.
Ik heb het gevoel alsof ik een kou opgelopen hebt op mijn spieren.
Het is toch verdorie Godgeklaagd dat ik bij het minste geringste een prijs moet betalen. Ik ga een warme douche nemen dat helpt hopelijk een beetje.
Vandaag hou ik mij kalmpjes.
Leatje
06-05-2025 om 15:09
wat vervelend casandra. Gisteren wel een fijne dag gehad dus, en dat vandaag weer moeten bekopen. 🙁balen is dat. Hopelijk kom er snel weer een betere dag. Misschien een kruikje maken om op de spieren te leggen? Maar een beetje lief zijn voor jezelf.
Hier vandaag weer therapie gehad. Ik voelde me gehoord aan alle kanten. Nu met 8 weken verlengt. Dus ben er nog wel even zoet mee.
lientje69
06-05-2025 om 16:45
Ik heb 2 dagdiensten gedraaid
En heb stevig spierpijn van het verbouwen ( zwaar getild en kracht gezet )Mijn laatste dagdienst volgende week hebben ze eraf gehaald ( zonder door te geven, zag het toevallig ) . Heb er verder geen probleem mee, heb nog veel uren staan. Maar was wel fijn als ze het me hadden laten weten . Ik had er woensdag om 7 uur zo gestaan nl.
Dus nu alleen nog 2 nachten.En dan klaar.
Verder nog wel vol programma deze week. Ochtend meelopen. Verjaardag. Wil nog sporten. Schoonmoeder mantelzorg. En tussendoor huishouden/ boodschappen/ verbouwen. Beetje druk dus hier. Gelukkig straks een paar weken " vrij " om af te schalen. Voor zover ik ooit vrij heb.
Casandra
06-05-2025 om 17:59
Dankjewel Leatje, fijn dat je zoveel aan de therapie hebt en dat die verlengd is. Ik duim voor je.
Casandra
06-05-2025 om 18:01
Gelukkig dat je het toevallig nog hebt gezien Lientje. Je zou daar anders voor niets staan. Niet netjes dat ze het niet lieten weten.
lientje69
06-05-2025 om 18:17
Wat een ellende Casandra. Hoop dat je je gauw beter gaat voelen.
Leatje , fijn dat de therapie verlengd is. Hopelijk heb je er goed baat bij.