Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Lientje, de mannen dachten dat ik in paniek was, maar dat was niet zo. Ik had het idee dat ik wel in de goede richting liep, maar het ging omhoog. En ik had zo’n last van mijn rug! En ik was doodmoe. En ik herkende de omgeving niet. Via locatie delen wisten ze waar ik was en kwam ik mijn zoon tegen. Ik was redelijk dichtbij. Dus gedoe om niks.
Vandaag naar het dorp gelopen en daar met de mannen geluncht. Later nog een keer met man naar de supermarkt gelopen. Vandaag mijn beweging wel gehad.

Gelukkig maar dat je niet mega ver weg was dan Picunia. 
En wat  goed van je zoveel beweging.  Hopelijk houdt je rug zich koest.

Ik heb vandaag ook mijn beweging weer gehad.  Paard getraind en avonddienst  gedraaid.
Nu 3 dagen vrij. Voor morgen op het programma: huishouden, paard begeleiden bij de hoefsmid, zwemmen en auto naar de garage. Vrijdag  mantelzorg schoonmoeder.  Dan in het weekend 3 nachtdienst.  Zie er wat tegenop. Sliep zó slecht de laatste2 keer dat ik nachten draaide. Fingers crossed.

Rare dagen gehad  hier. Dochter was behoorlijk ziek. Is weer opgeknapt  en zoals het er nu uitziet ons gelukkig niet besmet.  Man gaat maandag eindelijk weer aan het werk. Was nog ff zoeken  als zzp-er  , veel bedrijven  haken af. Sowieso zijn januari en februari altijd al wat slappere maanden met minder werk.   Ik heb veel  achterstallige dingen   gedaan, boekhouding, opruimen, was, mantelzorg.  Heb mijn vrije dagen goed besteed. Ook extra beweging  gehad, veel gewandeld  en  wezen zwemmen.

Morgen nog boodschappen doen en wat schoonmaken en dan op naar de nachtdiensten. 

Hoe is het verder hier met jullie?

Fijn dat je man weer een klus heeft Lientje! 

Hier gaat het rot. Ik heb een auto ongeluk gehad. Mijn auto is naar alle waarschijnlijkheid total loss. 
Man heeft vooral spierpijn (die zat ernaast en sliep op dat moment), bij mij zijn de al bestaande symptomen flink verergerd. Dus na laten kijken bij de huisarts en als het binnen afzienbare tijd niet verbeterd, moet het toch nagekeken worden. Maar verder geen verwondingen gelukkig en bij de andere partijen helemaal geen klachten of letsel dus dat is een meevaller.

Gisteren dus een hoop geregeld. Ik heb pas recht op vervangend vervoer als de auto gerepareerd wordt. Lekker krom, maar het is iets. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief om een auto aan mij uit te lenen tot die tijd. En nu een hoop stress vanwege de financiële consequenties. Met een uitkering is alles toch net wat lastiger dan toen ik nog werkte... Het is budgettair al lastig. Mijn auto was in alle opzichten ook gewoon perfect voor me, ik was er zo blij mee. Ja, het is maar een auto, maar de betekenis erachter en de afhankelijkheid ervan maakt dat ik er zo mee zit. 

Ik kan het nog niet helemaal bevatten allemaal. Man is heel nuchter maar ik merk de impact mentaal toch ook wel. 

jeetje alcedo wat schrikken!!

Wat rot Alcedo.  Zeker de stress dn het verlies van je vrijhdid. En dan ook nog extra gezondhdidsklachten.. ik hoop dat alles snel geregeld kan worden en dat de gevolgen  mee vallen.

Ik ben me geestelijk  aan het voorbereiden voor de nachtdienst. Zie er altijd  wat tegenop , in de praktijk valt het meestal mee. Maar het ritme  omgooien is lastig. Heb vanmiddag ruim 2 uur geslapen  maar ben zo moe, zou zo mijn bed weer in kunnen. 
Hopelijk betekent dat dat ik morgen overdag ook lekker slaap. Heb 3 nachten dus dat is wel pittig. Volgende week weer 2 en in februari  0. Niet logisch. Mijn salaris  in februari  zal dus flink zijn, in maart zal het gaan tegenvallen.  Kan ik daar alvast rekening  mee houden.

Ik ben weer terug van vakantie. Lientje, jij hebt je nachtdiensten voor nu gehad? Hoe ging het?
Alcedo, wat een schrik lijkt me dat. Je bent er redelijk goed van afgekomen, maar de materiële schade is groot. Hoe is het nu?
Tijdens de vakantie had ik best veel pijn in mijn rug. Er waren niet echt goede zitplaatsen voor mij in het appartement. Nu weer thuis en weer lekker in mijn eigen stoel en bed. Nu minder pijn.

Alcedo, wat ontzettend naar! Ik herken de verknochtheid met je auto..
Vervangend vervoer is ook behelpen, en daarna de zoektocht naar een andere auto. Allemaal dingen waar je niet op zit te wachten. Is de auto die je had nog verkrijgbaar, tweedehands?
En sterkte met de lichamelijke klachten..

Jammer dat je zo veel pijn had Picunia.  Hopelijk neemt dat thuis af nu.
Ik moet nu nog één nacht werken. Gaat me op zich goed af. Maar het slapen overdag is mwah. Kort. En veel wakker. Ben er nog steeds  niet uit of ik dit wil blijven  doen. Volgende week heb ik er weer 2.

Heb mijn nachten volgende week geruild voor dagdiensten met een collega.

Verder ben ik een beetje uit mijn doen hier. Ging voor een redelijk onschuldig iets naar een kliniek maar daar kwam bij onderzoek  wat vervelends naar boven mbt mijn ogen. 

Picunia schreef op 20-01-2025 om 12:59:

[...]
Alcedo, wat een schrik lijkt me dat. Je bent er redelijk goed van afgekomen, maar de materiële schade is groot. Hoe is het nu?
[...]

Fysiek wel redelijk. Ik merk dat het mentaal er toch wel inhakt. Ik heb geen angst om te rijden of zo maar het heeft mentaal toch impact.

Auto is economisch total loss verklaard, zoals verwacht. De dagwaarde viel me ontzettend mee (schade-expert moest toch even lachen toen ik vertelde waar ik zelf op uitgekomen was) dus dat verhoogt mijn budget voor een vervangend exemplaar een beetje. Daar ben ik intussen wel naar op zoek, aangezien ik nu weet wat ik krijg en dus ook gericht binnen budget kan zoeken. Alleen vind ik normaal het zoeken naar een nieuwe auto leuk en nu niet omdat de aanleiding zo rottig is en ik nog totaal niet toe was aan een nieuwe auto.

Ambra schreef op 20-01-2025 om 13:18:

Alcedo, wat ontzettend naar! Ik herken de verknochtheid met je auto..
Vervangend vervoer is ook behelpen, en daarna de zoektocht naar een andere auto. Allemaal dingen waar je niet op zit te wachten. Is de auto die je had nog verkrijgbaar, tweedehands?
En sterkte met de lichamelijke klachten..

Dat zeg je heel treffend ja, je zit er gewoon niet op te wachten.

Het model wat ik heb is nog volop tweedehands verkrijgbaar, want populair model (al worden ze nieuw niet meer gemaakt). Maar ik ga nu wel voor een SUV vanwege de hoge instap en iets meer ruimte voor de rolstoel. Als ik dan toch wat anders moet, dan meteen maar wat passender bij mijn lijf. Nadeel is dat het aanbod groot genoeg is en ik dus vooral moet kiezen tussen opties en specificaties en ik daarin een beetje verzandt. Ik weet iets te goed wat ik belangrijk vindt en weet ook genoeg van auto's om overal op te letten

Vriendin keek me al schaapachtig aan toen ik klaagde over een driecilinder motor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.