Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
23-01-2025 om 08:35
lientje69 schreef op 21-01-2025 om 19:45:
Heb mijn nachten volgende week geruild voor dagdiensten met een collega.
Verder ben ik een beetje uit mijn doen hier. Ging voor een redelijk onschuldig iets naar een kliniek maar daar kwam bij onderzoek wat vervelends naar boven mbt mijn ogen.
Wat heel vervelend is, maar wel fijn dat je er nu op tijd bij bent én het met een relatief eenvoudige ingreep verholpen kan worden. Wat het niet minder vervelend en aangrijpend maakt uiteraard, maar ik ben vooral blij voor je dat je angst niet werkelijkheid wordt 
Ambra
23-01-2025 om 08:56
Alcedo schreef op 23-01-2025 om 08:34:
[..]
Dat zeg je heel treffend ja, je zit er gewoon niet op te wachten.
Het model wat ik heb is nog volop tweedehands verkrijgbaar, want populair model (al worden ze nieuw niet meer gemaakt). Maar ik ga nu wel voor een SUV vanwege de hoge instap en iets meer ruimte voor de rolstoel. Als ik dan toch wat anders moet, dan meteen maar wat passender bij mijn lijf. Nadeel is dat het aanbod groot genoeg is en ik dus vooral moet kiezen tussen opties en specificaties en ik daarin een beetje verzandt. Ik weet iets te goed wat ik belangrijk vindt en weet ook genoeg van auto's om overal op te letten
Vriendin keek me al schaapachtig aan toen ik klaagde over een driecilinder motor
Heb je een opvouwbare rolstoel? Of een boxje, dus niet- opvouwbaar?
Mijn harde eis aan auto was dat mijn boxje erin gezet kon worden zonder de wielen eraf te moeten halen. Dat verkleint de zoekruimte enorm. Man en ik trokken dus bij alle auto 's eerst de achterklep open ( na voorselectie uiteraard). We zijn uiteindelijk op een Outlander uitgekomen. Ik heb er lang aan moeten wennen, wilde geen andere auto dan mijn Chrysler Voyager, maar moest er toch aan geloven.
Hij rijdt prima, vind alleen dat we veel kwijt zijn aan garage kosten. Maar dat beeld is wat scheef denk ik omdat er met de Voyager geen woon- werk verkeer gereden werd. De Outlander maakt veel meer kilometers..
lientje69
24-01-2025 om 12:48
Hier vandaag een behoorlijke pijndag. Eerst naar moeder geweest , boodschappen gedaan, pinnen , helpen opruimen en koffie gedronken. Thuis wat opgeruimd en er draait een was. Hierna nog 2 te gaan. Straks even spullen wegbrengen naar stort en kringloop. Daarna moet ik eigenlijk nog wandelen voor de beweging maar weet nog niet of dat gaat lukken vandaag. Gooi er eerst nog maar eens een paar pijnstillers in.
Alcedo
25-01-2025 om 08:51
Ambra schreef op 23-01-2025 om 08:56:
[..]
Heb je een opvouwbare rolstoel? Of een boxje, dus niet- opvouwbaar?
Mijn harde eis aan auto was dat mijn boxje erin gezet kon worden zonder de wielen eraf te moeten halen. Dat verkleint de zoekruimte enorm. Man en ik trokken dus bij alle auto 's eerst de achterklep open ( na voorselectie uiteraard). We zijn uiteindelijk op een Outlander uitgekomen. Ik heb er lang aan moeten wennen, wilde geen andere auto dan mijn Chrysler Voyager, maar moest er toch aan geloven.
Hij rijdt prima, vind alleen dat we veel kwijt zijn aan garage kosten. Maar dat beeld is wat scheef denk ik omdat er met de Voyager geen woon- werk verkeer gereden werd. De Outlander maakt veel meer kilometers..
Ik heb een opvouwbare. Maar met de wielen eraan is het evengoed nog wel een heel gevaarte. Ik heb toen bewust al gevraagd bij de gemeente om een kleine rolstoel (ik ben nogal slank dus heb geen grote nodig) maar het blijven hele gevaartes.
Ambra
25-01-2025 om 11:30
Alcedo schreef op 25-01-2025 om 08:51:
[..]
Ik heb een opvouwbare. Maar met de wielen eraan is het evengoed nog wel een heel gevaarte. Ik heb toen bewust al gevraagd bij de gemeente om een kleine rolstoel (ik ben nogal slank dus heb geen grote nodig) maar het blijven hele gevaartes.
Ik weet het, die heb ik de eerste 14 jaar ook gehad. Het blijven dezelfde rolstoelen, als je tenger bent verkleinen ze de zit breedte maar het apparaat blijft hetzelfde. In mijn eerdere auto moesten de wielen eraf voor de kofferbak.
Toen ik een rolstoel kreeg met de aandrijving in de wielen zat ik op een gewicht van 45 kilo. Dat was niet te tillen. Toen is de Voyager gekomen en is er een rolstoel lift in de auto gezet. Daarmee hees ik de complete rolstoel vlot naar binnen. Nu heb ik dus vast frame rolstoel ( boxje) die rechtop in de auto kan. Het voordeel van vast frame is een veel stabielere "zit". Zou voor jou ook niet gek zijn denk ik..
Maar goed, dit terzijde. Er moet eerst een andere auto komen. Met een flinke " kont" dus, voor welke rolstoel dan ook.
Alcedo
26-01-2025 om 12:09
Ambra schreef op 25-01-2025 om 11:30:
[..]
Ik weet het, die heb ik de eerste 14 jaar ook gehad. Het blijven dezelfde rolstoelen, als je tenger bent verkleinen ze de zit breedte maar het apparaat blijft hetzelfde. In mijn eerdere auto moesten de wielen eraf voor de kofferbak.
Toen ik een rolstoel kreeg met de aandrijving in de wielen zat ik op een gewicht van 45 kilo. Dat was niet te tillen. Toen is de Voyager gekomen en is er een rolstoel lift in de auto gezet. Daarmee hees ik de complete rolstoel vlot naar binnen. Nu heb ik dus vast frame rolstoel ( boxje) die rechtop in de auto kan. Het voordeel van vast frame is een veel stabielere "zit". Zou voor jou ook niet gek zijn denk ik..
Maar goed, dit terzijde. Er moet eerst een andere auto komen. Met een flinke " kont" dus, voor welke rolstoel dan ook.
Ik zit niet constant in de rolstoel dus ik ben wel tevreden over de mijne.
Inmiddels heb ik ook een andere auto gekocht. Hopelijk kan ik hier wel een jaartje of tien mee doen.
Ambra
26-01-2025 om 13:08
Alcedo schreef op 26-01-2025 om 12:09:
[..]
Ik zit niet constant in de rolstoel dus ik ben wel tevreden over de mijne.
Inmiddels heb ik ook een andere auto gekocht. Hopelijk kan ik hier wel een jaartje of tien mee doen.
Fijn dat je weer een andere hebt.
Alcedo
26-01-2025 om 19:53
Ambra schreef op 26-01-2025 om 13:08:
[..]
Fijn dat je weer een andere hebt.
Ja, absoluut. Dinsdag ophalen. Afleverbeurt etc. wordt later gedaan omdat ik hem graag zo snel mogelijk heb. En de dealer denkt goed met me mee.
lientje69
26-01-2025 om 19:59
Alcedo schreef op 26-01-2025 om 19:53:
[..]
Ja, absoluut. Dinsdag ophalen. Afleverbeurt etc. wordt later gedaan omdat ik hem graag zo snel mogelijk heb. En de dealer denkt goed met me mee.
Heerlijk Alcedo! De aanleiding is niet leuk natuurlijk maar fijn dat je straks weer mobiel bent. Hopelijk heb je veel plezier van je nieuwe auto!
Picunia
28-01-2025 om 19:58
Gelukkig weer een nieuwe auto, Alcedo! Hopelijk kun je daar een hele tijd van genieten.
Hoe is het verder met iedereen?
Ik heb het de afgelopen week erg druk gehad met mijn vrijwilligerswerk. Door mijn vakantie heb ik afspraken verschoven en er kwam ook veel bij. Nu is het weer iets rustiger, al heb ik deze week ook een paar afspraken. Nu moet ik weer wat aan het huishouden gaan doen.
Zo’n drukke week vraagt ook wel wat hersteltijd. Mijn rug protesteert ook weer veel. Maar goed, dat hoort er helaas bij.
lientje69
28-01-2025 om 20:08
Fijn voor je rug dat komende week wat rustiger wordt dan Picunia.
Hier heb ik echt een rotweek achter de rug. Weinig geslapen, totaal uit mijn ritme door de nachtdiensten. Slecht nieuws gehad mbt mijn ogen. En toen moesten we onze lieve poes ook nog laten inslapen. Verder ben ik niet fit. Zwaar verkouden, spierpijn en moe. Nergens zin in.
Moet morgen en het weekend werken dus ook dat is weer waardeloos. Vandaag dus weinig gedaan in de hoop dat ik me wat beter ga voelen. Hoop er met een goede nachtrust weer enigzins te zijn morgen.
Picunia
28-01-2025 om 22:24
Griep gaat erg rond, Lientje. Je hebt wel wat symptomen. Mocht het morgen echt niet gaan, dan zou ik me ziek melden. En misschien overwegen of je de nachtdiensten nog wel moet doen. Ik begreep dat je de leeftijd hebt waarop het niet meer hoeft.
Nou ja, in ieder geval beterschap!
Alcedo
29-01-2025 om 08:24
Herkenbaar Picunia, ook hier slokken vrijwilligersdingen veel tijd op deze week.
Gelukkig lijkt februari rustiger en daarna ga ik eens goed nadenken hoe ik verder wil. Ik heb teveel dingen aangepakt en daardoor kan ik eigenlijk niet fatsoenlijk doen wat ik zélf graag wil.
Sterkte met je rugpijn.
Hier toch nog best veel pijn van het ongeluk. Met man gaat het een stuk beter gelukkig.
Alcedo
29-01-2025 om 10:31
Mijn schoonmaakster deelde me net mee dat ze per 1 maart stopt. Ze is net vier maanden bij ons. Enorm balen dus, het is zo lastig om iemand te vinden.