Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Picunia schreef op 09-01-2025 om 20:01:

Alcedo en Lientje, het gaat echt wel beter, maar vandaag heb ik zo’n pijn in mijn rug! Ik ben er chagrijnig van. Ik heb helemaal niet veel/raar getild op zo. Wel bij mijn vrijwilligerswerk op een foute stoel gezeten. Misschien dat dat de pijn heeft getriggerd.

Hoop dat het snel zakt Picunia.  En alvast een goede reis voor vanavond en een hele fijne vakantie!

Ik zit  bij de huisarts voor een verwijzing voor mijn hangende  oogleden..Vooral één kant is heel erg. Benieuwd of ik het na intake vergoed krijg.  Ik dacht ik ga zonder verwijzing en betaal het zelf maar blijkbaar  heb je evengoed een verwijzing nodig. 

Avonddienst gisteren was gelukkig vrij rustig.  Nu even  3 dagen vrij. Zo eerst naar  mijn  moeder  en verder kijk ik wel . Sowieso moet er nog eea aan de was gebeuren. 

Paard getraind in ijsregen op verzoek dochter zodst ze morgen  veilig kan rijden.  Paard was erg wild en moest flink energie kwijt. 
Bij moeder geweest. 2 wassen gedraaid.  Met man om nieuwe spijkerbroeken. ( als ik niet mee ga  gebeurt het niet) Straks nog naar de bibliotheek.  Kom niet helemaal aan mijn stappendoel vandaag maar vind eigenlijk dat mijn week al pittig genoeg is geweest. 

Verkeerde  topic..

Ik heb wonderlijk genoeg minder migraine aanvallen, maar ik heb nog wel regelmatig symptomen zonder hoofdpijn erbij. Het is wel een verbetering maar het blijft impactvol. 

Ik ben zo blij dat de feestdagen voorbij zijn. Helaas wel een drukke maand deze maand. Dat levert onrust op in mijn hoofd. 

Alcedo schreef op 10-01-2025 om 19:21:

Ik heb wonderlijk genoeg minder migraine aanvallen, maar ik heb nog wel regelmatig symptomen zonder hoofdpijn erbij. Het is wel een verbetering maar het blijft impactvol.

Ik ben zo blij dat de feestdagen voorbij zijn. Helaas wel een drukke maand deze maand. Dat levert onrust op in mijn hoofd.

Hopelijk wordt het snel  rustiger voor je Alcedo.   Vervelend wel dat je de symptomen van migraine wel blijft  houden.

Veilig aangekomen Picunia? 
Heel veel plezier daar en kijk uit dat je niets breekt!

Ik lig nog lekker in bed in ons huurappartement. De reis is voorspoedig verlopen, maar gisteren toch nog 10 uur in de auto gezeten. Het laatste stuk in dichte mist. Toen ik uitstapte had ik een pijnlijke rug. Nu gaat het wel weer.
Alcedo, wat vervelend dat je last van migraine blijft houden, ook al heb je dan geen hoofdpijn meer. Wat zijn dan nu de symptomen, die je nog wel hebt?
Lientje, heb je de verwijzing gekregen? Als je hangende oogleden je  zicht beperken, dan wordt het vaak wel vergoed.

Ik heb een verwijzing maar ze kijken in de kliniek of het vergoed wordt. Ik verwacht van niet. Omdat  ik nagenoeg blind ben aan mijn oog waar het ooglid overheen hangt. Dus het belemmert mijn zicht niet.   Maar aan de andere kant: de 10/15 procent die ik zie worden zo nóg minder uiteraard.  Ik wacht het wel af. Kan al vrij snel heen voor de intake nl.

Dat je pijn hebt na zo'n reis begrijp ik Picunoa. Wij hakken hem meestal in tweeën.  Overnachting op de helft. Anders ben ik de eerste 2 dagen  niks waard.

Picunia schreef op 12-01-2025 om 07:17:

Ik lig nog lekker in bed in ons huurappartement. De reis is voorspoedig verlopen, maar gisteren toch nog 10 uur in de auto gezeten. Het laatste stuk in dichte mist. Toen ik uitstapte had ik een pijnlijke rug. Nu gaat het wel weer.
Alcedo, wat vervelend dat je last van migraine blijft houden, ook al heb je dan geen hoofdpijn meer. Wat zijn dan nu de symptomen, die je nog wel hebt?
[...]

Hoe lang blijven jullie? Hopelijk kun je een beetje bijkomen vandaag.

Ook al heb ik geen hoofdpijn, dan ben ik nog wel duf, suf, kan me moeilijk concentreren. Brainfogidee zeg maar. 

Lastig  Alcedo, sterkte ermee!

Ik heb vandaag mezelf maar een rustdag gegeven.  Wel een was gedraaid en opgehangen.  Maar verder nog weinig gedaan.  Met man naar  de oosterse markt geweest voor kaneelstokjes.  Was wel weer eens leuk  maar een stuk minder dan vroeger. Veel van hetzelfde. 

Vervelend, Alecedo. Hopelijk wordt dit ook minder.

Lientje, een rustdag is ook wel eens lekker.

We hadden de reis inderdaad in tweeën geknipt. Dus de avond ervoor ook al vier uur in de auto gezeten.
Gisteren naar de apotheek gelopen, want ik was een medicijn vergeten. Een medicijn dat in Nederland in een lagere dosering bij de Kruidvat ligt. Het was een barre tocht, paar keer verkeerd gelopen en nogal wat hoogteverschil. Het medicijn moest op recept, dus onverrichter zake terug. Toen ben ik in het witte landschap verdwaald. Google Maps bracht ook geen uitkomst. Toen mijn mannen waren teruggekeerd na skiën en mij belden, gaf ik aan dat ik niet wist waar ik was en inmiddels was ik doodmoe en deed mijn rug flink pijn. Uiteindelijk wisten ze mijn telefoon te traceren en heeft een zoon mij opgehaald. Daarvoor moest hij op skischoenen en ski’s een behoorlijke helling oplopen. Eenmaal in het appartement waren we beiden bek af.
Gelukkig na een goede nacht weer wat fitter.

Picunia schreef op 14-01-2025 om 11:13:

Vervelend, Alecedo. Hopelijk wordt dit ook minder.

Lientje, een rustdag is ook wel eens lekker.

We hadden de reis inderdaad in tweeën geknipt. Dus de avond ervoor ook al vier uur in de auto gezeten.
Gisteren naar de apotheek gelopen, want ik was een medicijn vergeten. Een medicijn dat in Nederland in een lagere dosering bij de Kruidvat ligt. Het was een barre tocht, paar keer verkeerd gelopen en nogal wat hoogteverschil. Het medicijn moest op recept, dus onverrichter zake terug. Toen ben ik in het witte landschap verdwaald. Google Maps bracht ook geen uitkomst. Toen mijn mannen waren teruggekeerd na skiën en mij belden, gaf ik aan dat ik niet wist waar ik was en inmiddels was ik doodmoe en deed mijn rug flink pijn. Uiteindelijk wisten ze mijn telefoon te traceren en heeft een zoon mij opgehaald. Daarvoor moest hij op skischoenen en ski’s een behoorlijke helling oplopen. Eenmaal in het appartement waren we beiden bek af.
Gelukkig na een goede nacht weer wat fitter.

Jeetje wat een ellende  Picunia.  Was je niet doodsbang op een gegeven moment. En dan ook nog gedoe met medicijnen.  Daar word je niet blij van op vakantie.  

Hier ben ik vooral erg moe. Ook wel wat pijn. Heb overigens wel goed geslapen dus daar kan het niet aan liggen.  Mezelf  naar buiten  gedwongen  om het paard te trainen  en nu trek ik iets bij. Vanavond  avonddienst  .  Zie er een beetje tegenop omdat ik opeens een andere dienst draai waar ik niet op ingewerkt ben maar zal wel gaan lukken  evengoed uiteraard.  Ook is het een kortere dienst dan anders en ook dat is wel fijn uiteraard. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.