Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Picunia
07-01-2025 om 17:00
Er ligt inderdaad flink veel sneeuw. Ik heb er veel zin. We hebben een groot appartement gehuurd met een groot balkon aan de zonzijde. Daar kan ik lekker in de zon zitten met een boek of mijn iPad, terwijl de anderen skiën.
lientje69
08-01-2025 om 08:06
Hier gaat het fysiek even slecht en lijk ik het geestelijk daardoor ook opeens wel moeilijker te hebben. Ben in overleg gegaan met een van mijn leidinggevenden over mijn rooster want dit is niet haalbaar zo voor mij. Heb het volgehouden ( morgen nog een avonddienst ) maar het rooster voor de rest van de maand is ook slecht met veel nachten dus ik kon niet anders dan hierover aan de bel trekken. Als ik uitval hebben ze een probleem erbij nl.
Broodjebrie
08-01-2025 om 08:20
goed dat je het hebt aangegeven lientje. Ik merk aan je laatste berichten dat het niet goed met je gaat
lientje69
08-01-2025 om 08:29
Broodjebrie schreef op 08-01-2025 om 08:20:
goed dat je het hebt aangegeven lientje. Ik merk aan je laatste berichten dat het niet goed met je gaat
Ze zeggen dat ze erop gaan letten vanaf het maart rooster
Ben benieuwd.
Dankje voor de knuf
Picunia
08-01-2025 om 09:43
Ach, Lientje, wat vervelend! Goed dat je het hebt aangegeven. Maar pas in maart kan er rekening mee gehouden worden? Dat is nog 6 weken! Ik hoop dat je dat vol kunt houden. Misschien helpt het als je weet dat het in maart rustiger wordt.
Picunia
08-01-2025 om 09:47
Ik merk dat ik door de personal training echt wel sterker wordt.Ik moest voor mijn vriendin even op haar kleinkind passen. Ze weegt ongeveer tien kilo. Ik moest haar twee keer tillen en voelde dat onmiddellijk in mijn rug. Maar de pijn was ook redelijk snel verminderd.
Dat geeft de burger moed. Eind februari start ik met een revalidatietraject in het revalidatiecentrum. Ik hoop dat dat ook een positief effect zal hebben.
Moyrrie
08-01-2025 om 09:52
lientje, goed dat je hebt aangegeven. Ze gaan er pas met het volgende rooster opletten? Dit klinkt erg laat en vaag. Ik snap dat ze personen te kort komen, maar toch. Hoe lang moet je nog nachtdiensten draaien? In je Cao staat toch iets over een leeftijd?
Hier wacht ik tot de lente komt. Ik heb meer pijn en ben erg moe.
lientje69
08-01-2025 om 09:54
Picunia schreef op 08-01-2025 om 09:43:
Ach, Lientje, wat vervelend! Goed dat je het hebt aangegeven. Maar pas in maart kan er rekening mee gehouden worden? Dat is nog 6 weken! Ik hoop dat je dat vol kunt houden. Misschien helpt het als je weet dat het in maart rustiger wordt.
Rooster van februari is al uit dus ja. Mijn februari rooster was ook niet heel slecht gelukkig. Januari was wel echt ruk. Ik dacht het wel aan te kunnen maar merk nu dat ik geestelijk ( en lichamelijk) razendsnel terugval en ik het dus blijkbaar niet aankan.
Heb mezelf weer eens overschat.
lientje69
08-01-2025 om 09:58
Moyrrie schreef op 08-01-2025 om 09:52:
lientje, goed dat je hebt aangegeven. Ze gaan er pas met het volgende rooster opletten? Dit klinkt erg laat en vaag. Ik snap dat ze personen te kort komen, maar toch. Hoe lang moet je nog nachtdiensten draaien? In je Cao staat toch iets over een leeftijd?
Hier wacht ik tot de lente komt. Ik heb meer pijn en ben erg moe.
In principe kan ik stoppen met de nachten
Ik vind 2 a 3 per maand nog wel lekker ivm de ORT. Maar in januari heb ik er 5 in 12 dagen gekregen. Dat is niet fijn. Bovendien lijk ik de laatste 2 keer nachtdiensten die ik gedraaid heb ( begin en eind december) wel niet meer te kunnen slapen overdag opeens. Dus ik kijk het nog even aan en als dit zo blijft dan stop ik ermee. Ben 55 en vanaf 55 is het niet meer verplicht nl. Dan maar minder geld.
lientje69
08-01-2025 om 09:59
Moyrrie, ik gedij in de lente en zomer ook altijd beter qua pijn en vermoeidheid. Sterkte!
Moyrrie
08-01-2025 om 10:04
lientje69 schreef op 08-01-2025 om 09:58:
[..]
In principe kan ik stoppen met de nachten
Ik vind 2 a 3 per maand nog wel lekker ivm de ORT. Maar in januari heb ik er 5 in 12 dagen gekregen. Dat is niet fijn. Bovendien lijk ik de laatste 2 keer nachtdiensten die ik gedraaid heb ( begin en eind december) wel niet meer te kunnen slapen overdag opeens. Dus ik kijk het nog even aan en als dit zo blijft dan stop ik ermee. Ben 55 en vanaf 55 is het niet meer verplicht nl. Dan maar minder geld.
Je gezondheid is het belangrijkste!
lientje69
08-01-2025 om 10:07
Moyrrie schreef op 08-01-2025 om 10:04:
[..]
Je gezondheid is het belangrijkste!
Klopt daar heb je gelijk in. Dat wordt dan ook de beslissing. Misschien is het even tijdelijk dat ik een slechte maand had. Maar blijft dit zo dan ga ik toch voor mijn gezondheid idd. Het is niet anders.
Alcedo
09-01-2025 om 08:15
Picunia schreef op 07-01-2025 om 17:00:
Er ligt inderdaad flink veel sneeuw. Ik heb er veel zin. We hebben een groot appartement gehuurd met een groot balkon aan de zonzijde. Daar kan ik lekker in de zon zitten met een boek of mijn iPad, terwijl de anderen skiën.
Klinkt goed Picunia! En fijn ook dat de training vruchten afwerpt!
@Lientje: goed dat je aan de bel getrokken hebt.
lientje69
09-01-2025 om 08:21
Picunia schreef op 08-01-2025 om 09:47:
Ik merk dat ik door de personal training echt wel sterker wordt.Ik moest voor mijn vriendin even op haar kleinkind passen. Ze weegt ongeveer tien kilo. Ik moest haar twee keer tillen en voelde dat onmiddellijk in mijn rug. Maar de pijn was ook redelijk snel verminderd.
Dat geeft de burger moed. Eind februari start ik met een revalidatietraject in het revalidatiecentrum. Ik hoop dat dat ook een positief effect zal hebben.
Helemaal overheen gelezen maar wat goed Picunia! Hopelijk geeft het revalidatie traject straks nóg meer goede effecten. Voor nu is dit effect van de PT al onwijs fijn!
Picunia
09-01-2025 om 20:01
Alcedo en Lientje, het gaat echt wel beter, maar vandaag heb ik zo’n pijn in mijn rug! Ik ben er chagrijnig van. Ik heb helemaal niet veel/raar getild op zo. Wel bij mijn vrijwilligerswerk op een foute stoel gezeten. Misschien dat dat de pijn heeft getriggerd.