Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
11-11-2023 om 12:47
Geen psycholoog Layka. Als het zo blijft zal ik weer eens naar de POH ggz. Maar het zijn momenten. Getriggerd door dingen die mensen zeggen, schiet ik dan vol in emotie. Het is vooral dat er dan iets getriggerd wordt uit mijn jeugd, het nooit goed genoeg zijn/ voelen. Vooral als mensen dan door blijven drammen op iets dat zij vinden dat ik zou moeten doen. Maar waar ik zelf niet achter sta. Dan denk ik op een gegeven moment, ben ik dan toch zo dom? Zo'n sukkel ?
Dat jullie hier aan vast blijven houden. Dat triggert mijn onzekerheid van vroeger.
Terwijl ik gewoon zou moeten denken, barst maar, ik doe wat IK wil en fijn vind, het gaat om mij. Niet wat jullie vinden en denken. Maar ik vind dat erg lastig.
Ik ga zo voor het eerst van mijn leven naar de sportschool. Nu al spijt dat ik toegezegd heb.
Dochter wil graag haar knie trainen. En zelf rijden is een brug te ver nog. Dus ik bood aan een keer mee te gaan, kan ik gelijk een eerlijk oordeel geven of ik het wat vind. Maar zó geen zin...
lientje69
11-11-2023 om 15:40
Okee. Duidelijk. Zó niets voor mij, de sportschool. Laat mij maar lekker zwemmen en in de natuur wandelen. 
MrsMary
11-11-2023 om 16:38
lientje69 schreef op 11-11-2023 om 15:40:
Okee. Duidelijk. Zó niets voor mij, de sportschool. Laat mij maar lekker zwemmen en in de natuur wandelen.
Ik ben nog nooit zelfs maar in een sportschool geweest…
Weet zeker dat het ook niet mijn ding is.
lientje69
11-11-2023 om 16:51
MrsMary schreef op 11-11-2023 om 16:38:
[..]
Ik ben nog nooit zelfs maar in een sportschool geweest…
Weet zeker dat het ook niet mijn ding is.
Was voor mij ook de eerste keer MrsMary. En tevens de laatste!
Broodjebrie
11-11-2023 om 17:32
ik heb een tijdje gefitnesst in een sportschool. Op zich prima, maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar banen zwemmen.
Alcedo
11-11-2023 om 20:53
ik vond het altijd wel gezellig, de sportschool. Maar we waren met een vast clubje mensen, dat scheelt denk ik.
lientje69
11-11-2023 om 20:57
Alcedo schreef op 11-11-2023 om 20:53:
ik heb flink veel pijn van mijn tripje. Echt niet fijn.
Sterkte ermee.
Ik heb vanmiddag ook wat te enthousiast gedaan bij de sportschool. Voel ook het een en ander . Nog een reden dat het niks voor mij is. Veel te fanatiek ben ik . Uit het niets 75 kg legpressen, hardlopen op de loopband en flink met gewichten stoeien. Nou ja, ik weet nu echt zeker dat het niks voor mij is.
SuzyQFive
11-11-2023 om 22:27
lientje69 schreef op 11-11-2023 om 15:40:
😂 Je zei het eerder al. Een collega van mij zweert echt bij een personal trainer. Ik vind dat echt veel te duur maar anders had mij dat ook wel wat geleken 😅.
lientje69
12-11-2023 om 13:57
Suzy, ik weet over het algemeen vrij goed wat wél en niet bij mij past ja.
Vanmorgen even met dochter naar schoonmoeder geweest, daar was ik al een tijdje niet meer geweest. Nu zo nog even naar een creatieve markt hier in het dorp en daarna maar even wat aan mijn huishouden doen. Ik ben wat lui vandaag merk ik. Geeft niks, heb morgen ok nog vrij en dan pas weer werken.
SuzyQFive
12-11-2023 om 14:33
lientje69 schreef op 12-11-2023 om 13:57:
Suzy, ik weet over het algemeen vrij goed wat wél en niet bij mij past ja.
![]()
Vanmorgen even met dochter naar schoonmoeder geweest, daar was ik al een tijdje niet meer geweest. Nu zo nog even naar een creatieve markt hier in het dorp en daarna maar even wat aan mijn huishouden doen. Ik ben wat lui vandaag merk ik. Geeft niks, heb morgen ok nog vrij en dan pas weer werken.
Nog wat gescoord op de markt?
Wij hebben een rondje minibiebjes gedaan. Maar een deel stond er niet meer 🤷🏼♀️
lientje69
12-11-2023 om 15:22
SuzyQFive schreef op 12-11-2023 om 14:33:
[..]
Nog wat gescoord op de markt?
Wij hebben een rondje minibiebjes gedaan. Maar een deel stond er niet meer 🤷🏼♀️
Nee , vond er weinig aan. Veel schilderijen, wat gehaakte knuffel, gebrandschilderd hout en zelfgemaakte sieraden. Ik was op zoek naar een borduurpakket maar helaas. Strijkwas inmiddels klaar, alleen nog stofzuigen. En dan rustig lezen, ben alleen thuis. Vond de body en soulmarkt vorige week veel leuker
lientje69
13-11-2023 om 14:55
Vandaag lekker gezwommen en wat klusjes gedaan . Nu nog wat studeren straks.
Verder gaat het lichamelijk eigenlijk best redelijk. Maar heb nu natuurlijk een paar dagen vrij gehad. Morgen weer werken, kijken of ik me dan nog zo voel. 
Alcedo
14-11-2023 om 11:20
lientje69 schreef op 13-11-2023 om 14:55:
Vandaag lekker gezwommen en wat klusjes gedaan . Nu nog wat studeren straks.
Verder gaat het lichamelijk eigenlijk best redelijk. Maar heb nu natuurlijk een paar dagen vrij gehad. Morgen weer werken, kijken of ik me dan nog zo voel.
Fijn dat het redelijk gaat. Succes met werken vandaag!
lientje69
14-11-2023 om 12:49
Alcedo schreef op 14-11-2023 om 11:20:
[..]
Fijn dat het redelijk gaat. Succes met werken vandaag!
Gaat goed komen, dag is al half om. Morgenochtend ook werken, daarna rest van de dag examens. Fingers crossed.