Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Stil hier
 Begint weer een beetje op mijn persoonlijke blog te lijken.  
Hoe gaat het met jullie? Ook zo bljj dat de ergste warmte weer voorbij is?

wij zijn een paar daagjes weg. Het is tot nu toe wat onrustig, net medicijnen gekregen en daar reageer ik niet helemaal geweldig op of ik reageer niet fijn op de kwaal waarvoor ik de medicatie krijg..kan ook. Energielevel is richting nul gegaan.

Ik ben bezig met mijn nieuwe functie vormgeven en dat betekent meer uren werken en de planning rondkriigen en dat is me afgelopen dagen erg aangevlogen. Dus misschien helpt dat ook niet mee. Veel piekeren.  Misschien wordt het nog beter vandaag. In elk geval blij dat we even weg zijn. Dat geeft afleiding. Ik hoop het maar. Verder ben ik blij dat het wat koeler wordt. Ik heb in elk geval wat meer uurtjes geslapen dan vorige nacht dat scheelt alweer...

Nieuwe baan  vraagt ook altijd veel energie  leatje. Hopelijk ben je snel wat gewend.  Veel plezier met je uitstapje!

Hier veel zorgen om jongste dochter. En zelf knap ik ook nog niet echt op, het blijft zeuren met mijn energie. Doe snel te veel en dan krijg ik hoofdpijn, pijn in arm en been , benauwdheid, druk op mijn hoofd  , duizeligheid enzenz.
Ellende allemaal  dus. Ik sleep me van de ene in de andere dag en probeer  me nog enigzins nuttig te maken als bijvoorbeeld luisterend oor voor man of kinderen. En een maaltijd op tafel te zetten. Verder probeer ik enigzins  het huis netjes te houden tot mijn schoonmaakster de boel weer flink komt soppen. Soms weet ik even niet hoe ik de dag door moet komen en doe ik toch weer dingen  waarbij ik over mijn grenzen ga. Helaas gebeurt dat vaker, want mijn ( energie en prikkels lat) ligt best laag.
Soms op een redelijke dag denk ik : misschien kan ik toch ooit weer werken. Om nog geen 2 dagen later weer flink hard teruggefloten te worden.
Of ik het ooit nog leer? Vrees het ergste.

Wat een ellende Lientje. Jij wil voor iedereen een luisterend oor zijn schrijf je. Hartstikke mooi maar wie heeft er een luisterend oor voor jou?
Dat niets kunnen doen herken ik wel. Je weet het dondersgoed alleen zo ben je opgevoed en na al die jaren is dat moeilijk om uit het systeem te krijgen. 
Wat ik je zo graag gun is rust, lichamelijk en geestelijk. Stress is funest voor je welbevinden. 
Een bosje bloemen voor degenen die het kunnen gebruiken🙏🏼

Ik loop bij een psycholoog fleurette.  Hoop daar nog wat te leren. En weer een beetje lol te krijgen in het leven. Want dat ben ik behoorlijk kwijt sinds kk zo weinig kan nog.

Ik gun je alle lol in je leven, minder pijn (het liefst geen pijn) en veel minder stress🌸

Vandaag ( ja vandaag pas ) erachter gekomen dat ik  een aantal dingen die ik tegen de pijn gebruik ( supplement en cbdolie ) niet meer mag gebruiken.  Omdat ze niet samen kunnen met mijn bloedverdunner.  Oeps...

Nu afwachten wat dat met mijn pijn gaat doen. En verder loop ik te piekeren. Ik kan de laatste 2 dagen ietsje meer ( waarschijnlijk korte opleving maar wie weet ). En nu ben ik bang dat ik straks op een herstelpunt terecht kom waarbij ik te goed ben om afgekeurd te worden en te slecht om te werken. Wat kan een mens zich toch druk maken om  iets wat nog helemaal niet aan  de orde is en misschien ook  wel nooit zo  ver komt. Mijn eigen mindset  zit me behoorlijk dwars nu. Ik wil beter worden.. ( maar dan ook helemaal  ) en niet half/ half zeg maar.  Stom hè?

Slechte nachten door pijn en mijn draai niet kunnen  vinden  . Ontzettend  moe ook weer. Was zo blij dat met dochter naar de oogkliniek goed ging. Gaf me echt weer wat hoop. Maar de terugval is er al weer. Ik baal. Stevig.

Weer een matige nacht door de pijn. Wat een ellende dan zeg. Hoop dat dit nog wat af gaat vlakken , anders moet ik toch een verhoging van mijn andere pijn medicatie aanvragen. 

Hoe gaat het hier met iedereen?

Zo vervelend als je nachten achter elkaar slecht slaapt. Het vreet veel van de toch al weinige energie. 
Zijn er geen andere medicijnen die je wel mag slikken Lientje? Ik kan me niet voorstellen dat er niks is. 
Sterkte vandaag met minder pijn en stress. 

Fleurette schreef op 29-07-2026 om 11:10:

Zo vervelend als je nachten achter elkaar slecht slaapt. Het vreet veel van de toch al weinige energie.
Zijn er geen andere medicijnen die je wel mag slikken Lientje? Ik kan me niet voorstellen dat er niks is.
Sterkte vandaag met minder pijn en stress.

Er is niet extreem veel volgens mij wat samen kan met deze bloedverdunner.  Maar ik kan eventueel de amitriptyline nog ophogen. En misschien moet ik ook wel naar vast 4x daags paracetamol.  Ik neem nu in de ochtend en voor het slapen gaan.  En verder zo nodig.  Vandaag heb ik dus al 2x2 gehad. En zal het dus wel op 4x2 uitdraaien vrees ik. 

Pijn lijkt iets af te zakken , al zit ik nu wel bijna elke dag op 4 x2 paracetamol  en ben ik minder fysiek actief. Voor zover ik überhaupt al actief was dan.  Nu zo'n  2 uur per dag , was 3. In brokjes van steeds 15 minuten  dan dus.  Hoopte ook met minder fysiek dat de andere klachten minder zouden zijn maar de hoeveelheid klachten blijft vrij stabiel. Wat dat aangaat zou ik misschien  net zo goed meer kunnen proberen te doen ( alleen de pijn neemt dan wel toe) , ware het niet dat ik er niet de energie voor heb. Want die allesomvattende vermoeidheid...  

Alsof je met een loodschort van 80 kilo om je heen als bagage een berg probeert te beklimmen.  Weet niet hoe het anders te omschrijven , het is geen " normale  " vermoeidheid maar meer een soort uitgeput zijn. Verdriet heb ik ook nog steeds om mijn situatie.  Nog even en de eerstejaars keuring komt eraan. Zie er vreselijk tegenop. De enige keer dat ik dat 35 jaar terug heb gehad ben ik neergezet als aansteller dus brrr.

Gisteren gebarbecued met deel van de kinderen.  Leuk maar achteraf totaal overprikkeld  ( waarom merk ik dat pas achteraf?) Kon niet slapen  vannacht.  Nu zo maar even met een boek de tuin in.  Wou nog wandelen maar ben ook al bijna een uur met was/ strijken/ opruimen / droger schoonmaken bezig geweest  dus het is verstandiger nu rust te houden.

Hebben jullie nog plannen voor vandaag? En hoe is het met iedereen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.