Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Broodjebrie
02-04-2026 om 15:12
lientje69 schreef op 02-04-2026 om 12:16:
[..]
Mindfullness is absoluut niks voor mij. Daar wilde de psycholoog mij ook aan hebben maar probeer dit al maanden en ben er ( helaas ) zwaar ongeschikt voor. Yoga dito. Ben te onrustig voor dat soort dingen. En in plaats van te ontspannen raak ik super geïrriteerd. Werkt averechts dus .Dus ben vooral bezig met een legpuzzel/ kleuren en binaural beats om te ontprikkelen en rustig te worden.
Yoga heb je in verschillende vormen. Welke yoga heb je al geprobeerd?
lientje69
02-04-2026 om 15:18
Broodjebrie schreef op 02-04-2026 om 15:12:
[..]
Yoga heb je in verschillende vormen. Welke yoga heb je al geprobeerd?
Zwangerschapsyoga
En dat maakte al dat ik erachter kwam dat het niks voor mij is. Ben veel te ongedurig daarvoor.
Broodjebrie
02-04-2026 om 15:27
lientje69 schreef op 02-04-2026 om 15:18:
[..]
Zwangerschapsyoga
![]()
En dat maakte al dat ik erachter kwam dat het niks voor mij is. Ben veel te ongedurig daarvoor.
Zwangerschapsyoga????
sorry moet toch even lachen.
Ik doe heel soms hatha yoga. Dat is veel meer gericht op je lichaamshouding. Al scheelt het ook wel wie de docent is, ik heb weleens les van iemand gehad die erg spiritueel was. Dus dat was eenmalig bij haar.. maar bij een andere docent vond ik het veel fijner omdat het veel meer op je lichaam was gericht.
Ik denk dat hatha yoga wel (uiteindelijk) bij jou zou passen.
Maar ik sluit me verder ook bij alcedo aan.
lientje69
02-04-2026 om 17:13
Broodjebrie schreef op 02-04-2026 om 15:27:
[..]
Zwangerschapsyoga????
sorry moet toch even lachen.
Ik doe heel soms hatha yoga. Dat is veel meer gericht op je lichaamshouding. Al scheelt het ook wel wie de docent is, ik heb weleens les van iemand gehad die erg spiritueel was. Dus dat was eenmalig bij haar.. maar bij een andere docent vond ik het veel fijner omdat het veel meer op je lichaam was gericht.
Ik denk dat hatha yoga wel (uiteindelijk) bij jou zou passen.
Maar ik sluit me verder ook bij alcedo aan.
Ja moest ook lachen toen ik het schreef. Heb er exact 0.0 aangehad met mijn 120 uur gebroken vliezen en uiteindelijk een weeën storm.
Hinde
02-04-2026 om 17:41
O nee! Maar dat is vast al even geleden, toch? Ik heb ook niet veel aan zwangerschapsyoga (11 jaar geleden) gehad, wel leuke vriendinnen aan over gehouden. Weet nog dat die vrouw zei: persen is fijn. Nou, dat vond ik niet![]()
Maar er zijn idd veel verschillende soorten yoga (en meditatie en mindfulness). Zelf vind ik de app 'Meditation Moments' erg fijn. Maar goed, kan natuurlijk dat het gewoon niet bij je past. Ik kan me voorstellen dat puzzelen en kleuren ook rustgevend is.
Broodjebrie
02-04-2026 om 17:45
lientje69 schreef op 02-04-2026 om 17:13:
[..]
Ja moest ook lachen toen ik het schreef. Heb er exact 0.0 aangehad met mijn 120 uur gebroken vliezen en uiteindelijk een weeën storm.
Oooh ik dacht dat je er recent naartoe was geweest!!! Ik vond het al zo raar..
lientje69
02-04-2026 om 17:56
Hinde schreef op 02-04-2026 om 17:41:
O nee! Maar dat is vast al even geleden, toch? Ik heb ook niet veel aan zwangerschapsyoga (11 jaar geleden) gehad, wel leuke vriendinnen aan over gehouden. Weet nog dat die vrouw zei: persen is fijn. Nou, dat vond ik niet
Maar er zijn idd veel verschillende soorten yoga (en meditatie en mindfulness). Zelf vind ik de app 'Meditation Moments' erg fijn. Maar goed, kan natuurlijk dat het gewoon niet bij je past. Ik kan me voorstellen dat puzzelen en kleuren ook rustgevend is.
Die app heb ik Hinde. Maar maak voornamelijk gebruikt van de binaural beats.
lientje69
02-04-2026 om 17:57
Broodjebrie schreef op 02-04-2026 om 17:45:
[..]
Oooh ik dacht dat je er recent naartoe was geweest!!! Ik vond het al zo raar..
Nee joh. Is al zo'n 28 jaar geleden. Moet er niet aan denken nu nog kleine kinderen te hebben. Kan mezelf al nauwelijks verzorgen , laat staan kinderen.
Hinde
02-04-2026 om 18:03
Ah, ok. Wat goed! Ik wens je veel ontspannen momenten toe.
Haha, dat dacht ik ook al. Niet bepaald iets waar je nu op zit te wachten.