Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
03-02-2026 om 17:29
Leatje schreef op 03-02-2026 om 17:28:
tramadol...dankjewel. ik herken de pijn van vorige keer idd...maar ik wil zielig in een hoekje wegkruipen en wakker worden als het over is...
Hoop dat het je helpt. Tramadol deed de keer dat ik het heb geprobeerd helemaal niks bij mij. Alcedo is hier wel mee bekend overigens, die slikt dit ook. En ook in vrij hoge dosis meen ik.
Leatje
03-02-2026 om 17:33
Hij wilde me ook wel oxicodon geven maar dat is nog wat verslavende...hoorde ik weer van iemand. Geen idee of het zo is. Ik hoop dat het me helpt bij slapen.
lientje69
03-02-2026 om 18:10
Leatje schreef op 03-02-2026 om 17:33:
Hij wilde me ook wel oxicodon geven maar dat is nog wat verslavende...hoorde ik weer van iemand. Geen idee of het zo is. Ik hoop dat het me helpt bij slapen.
Klopt , oxycodon is inderdaad verslavender. Maar kortwerkend is wellicht ook nog een optie. Tramadol is iets makkelijker af te bouwen. Het behoort ook tot de opiaten, maar tot de zwakkere. Oxycodon is sterker en daarboven heb je dan nog weer morfine. Dochter heeft na een zware operatie zowel oxycodon als tramadol gehad. Maar was er op zich vrij snel weer vanaf hoor. Zo gauw als het met de paracetamol enigzins ging is ze er mee gestopt.
Leatje
03-02-2026 om 19:25
Ja ik hoop het kort te gebruiken. Ik moet nu de parac en napr en tramadol samen gebruiken.. ben wel bang dat ik daar weer reactie op ga krijgen. Dus maar even zien....hoe het loopt.
Ambra
03-02-2026 om 20:21
Leatje schreef op 03-02-2026 om 19:25:
Ja ik hoop het kort te gebruiken. Ik moet nu de parac en napr en tramadol samen gebruiken.. ben wel bang dat ik daar weer reactie op ga krijgen. Dus maar even zien....hoe het loopt.
Het kan zijn dat je er misselijk van wordt, en als je het langer gebruikt komt obstipatie ook voor. Het went wel vrij vlot hoor. Ik gebruik jouw combinatie dagelijks, en heb nergens last van.
Leatje
03-02-2026 om 20:31
oh dat vind ik fijn voor je ambra, dat je het kunt verdragen. Ik heb al forlax in huis dus die ga ik misschien wel preventief gebruiken. Ik ben wel gevoelig voor verstopping
Ambra
04-02-2026 om 08:21
Leatje schreef op 03-02-2026 om 20:31:
oh dat vind ik fijn voor je ambra, dat je het kunt verdragen. Ik heb al forlax in huis dus die ga ik misschien wel preventief gebruiken. Ik ben wel gevoelig voor verstopping
En maag bescherming voor je naproxen, maar dat heb je misschien al wel?
Alcedo
04-02-2026 om 08:33
Tramadol is vrij effectief inderdaad, maar tegelijk wat milder dan oxycodon. Dus een goede eerste stap als het gaat om morfine-achtigen.
Uiteraard is geen enkele pijnstiller een wondermiddel en het is niet effectief als je je lijf overbelast, maar bij pijn zoals dit door die injectie zou het echt wel iets moeten doen. Ik snap dat je het voor het slapen gaan in wilt nemen en ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.
Leatje
04-02-2026 om 08:44
ik heb wel een maagbeschermer idd maar daar word ik ook weer misselijk van....ik heb de tramadol nog niet genomen want ik zag gisteravond dat ik er dan 24 uur bij zn of 2 weken als je hem standaard gaat slikken niet mag rijden met de auto....en ik heb vandaag en morgen nog 2 belangrijke afspraken staan...misschien ben ik een angsthaas, maar ik durf het niet aan. Ik ga er op vrijdag 1 proberen. 🙈 bedankt voor jullie reacties. Dat wordt gewaardeerd...😘
lientje69
04-02-2026 om 09:02
Leatje schreef op 04-02-2026 om 08:44:
ik heb wel een maagbeschermer idd maar daar word ik ook weer misselijk van....ik heb de tramadol nog niet genomen want ik zag gisteravond dat ik er dan 24 uur bij zn of 2 weken als je hem standaard gaat slikken niet mag rijden met de auto....en ik heb vandaag en morgen nog 2 belangrijke afspraken staan...misschien ben ik een angsthaas, maar ik durf het niet aan. Ik ga er op vrijdag 1 proberen. 🙈 bedankt voor jullie reacties. Dat wordt gewaardeerd...😘
Heb je nog wel wat kunnen slapen? Hoe gaat het nu met de pijn?
Tramadol heeft een halfwaardetijd van 6 uur. Dus als je hem alleen bijvoorbeeld om 9 uur in de avond inneemt voor het slapen gaan ( zo nodig dus ), en niet overdag , zou autorijden om 10 uur in de ochtend innemen principe geen grote problemen moeten geven. Behalve als je boven de 75 bent, dan breekt je lichaam het langzamer af. Maar snap dat je het spannend vind. Misschien kan je even overleggen hierover met huisarts of apotheek?
Leatje
04-02-2026 om 10:00
dankjewel lientje, ik heb wel geslapen maar wel slecht met veel onderbrekingen en rechtop zitten.
lientje69
04-02-2026 om 12:50
Leatje schreef op 04-02-2026 om 10:00:
dankjewel lientje, ik heb wel geslapen maar wel slecht met veel onderbrekingen en rechtop zitten.
bel anders even je huisarts of de apotheek. Volgens mij moet dat wel kunnen als je het alleen voor de nacht neemt.
Alcedo
04-02-2026 om 19:25
Leatje schreef op 04-02-2026 om 10:00:
Dat is balen