Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Vandaag gestart bij een nieuwe  ergo. Deze zegt nog veel voor me te kunnen  betekenen.  De andere zei " klaar " te zijn. Maar ik ben er bij lange na nog niet !  Verder voel ik me sinds zaterdag  eindelijk weer wat beter. Qua wandelen  ben ik behoorlijk  achteruit gegaan. Ik mag max 1200 meter per keer twee maal per dag.  Maar het is toch vaker een keer. Deze week zeker. Heb veel medische afspraken en die vragen ook energie. En ik merk inmiddels wel dat en en en niet lukken  gaat nog. Wat betreft de kerstdagen maak ik me er makkelijker af dan andere jaren. Ik heb veel uitbesteed dit jaar. Gezin en aanhang komt altijd steengrillen.  Ik maak verse salades , bak en snij stokbrood en loop af en aan met bordjes. Dek de tafel, zorg voor de afwas enz. Dit jaar doe ik het wat anders. Wel steengrillen.  Maar dochter en man mogen aan de bak wat betreft de tafel.  Salades heb ik besteld.  Stokbrood ook al kant en klaar gesneden.  En verder heb ik besloten  iedereen aan te sturen en veel te vragen of een ander het gaat doen. Anders trekt mijn hoofd zo'n dag niet vrees ik. En ik wordt juist altijd zo blij van mijn hele gezin  om me heen dus moet voorkomen dat ik achteraf een terugval heb.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.