Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
06-11-2025 om 08:20
lientje69 schreef op 05-11-2025 om 21:21:
[..]
Kan ja. Maar dan moet ik het wel vragen. Ze heeft verder ook een druk leven . Ik vraag alleen hulp als iets echt niet lukt. Momenteel is vooral man de sjaak zeg maar. Die is vaker bij mij in de buurt dan dochter met haar onregelmatige leven, haar paard, vriendje en feestjes.
Dochter is ook per telefoon bereikbaar als je iets wil vragen. En ook jij hebt een druk en onregelmatig leven maar weet ook tijd te vinden om haar bij te staan, dat kan andersom ook. Je doet jezelf tekort als je denkt dat je haar niet lastig kunt vallen met hulpvragen.
Leatje
06-11-2025 om 08:35
Hier sinds enkele dagen enorme schouderpijn....daar was ik al mee bekend maar wordt nu rap erger. Door de stress? Of zit er iets niet goed? Morgen soll. gesprek en zie het allemaal niet meer zitten. 21e hoef ik pas naar het zh voor die schouder...😭 ik kan toch niet aan een nieuwe baan beginnen en dan het risico lopen dat ik straks weer thuis zit met iets😭😭😭
Alcedo
06-11-2025 om 09:44
Leatje schreef op 06-11-2025 om 08:35:
Hier sinds enkele dagen enorme schouderpijn....daar was ik al mee bekend maar wordt nu rap erger. Door de stress? Of zit er iets niet goed? Morgen soll. gesprek en zie het allemaal niet meer zitten. 21e hoef ik pas naar het zh voor die schouder...😭 ik kan toch niet aan een nieuwe baan beginnen en dan het risico lopen dat ik straks weer thuis zit met iets😭😭😭

lientje69
06-11-2025 om 10:27
Leatje schreef op 06-11-2025 om 08:35:
Kan stress zijn maar ook iets accuuts. Kan je niet even naar de huisarts voor de zekerheid? En je bent nog niet aangenomen hè, je die procedure loopt nog even. Waarschijnlijk wordt het dan toch pas per januari beginnen.
lientje69
06-11-2025 om 10:35
Alcedo schreef op 06-11-2025 om 08:20:
[..]
Dochter is ook per telefoon bereikbaar als je iets wil vragen. En ook jij hebt een druk en onregelmatig leven maar weet ook tijd te vinden om haar bij te staan, dat kan andersom ook. Je doet jezelf tekort als je denkt dat je haar niet lastig kunt vallen met hulpvragen.
Snap ik. Maar als zij bijvoorbeeld avonddienst heeft, kan ik er niets mee. Ze slaapt dan tot 13 uur ( ik moet er niet aan denken
) gaat naar haar paard en dan door naar werk. Dus die dagen heb ik er al niets aan. Als ze nachten draait dito. Alleen bij dagdiensten kan ik in de avond wat vragen maar dan is man een kortere klap. Maar ze is nu straks een paar dagen vrij. Misschien wil ze morgen wel even met me wat boodschappen doen en twijfelde ook al over zwemmen. Ik durf eigenlijk niet alleen de eerste keer, moet even over die drempel heen. Dus wellicht wil ze maandag even mee een half uurtje naar medisch zwemmen. Dat lijkt mij voor de eerste keer wel genoeg. Misschien red ik zelfs dat half uur niet.
Ergo heeft gezegd dat ik in principe geen beperkingen meer heb qua hoeveelheid beweging. Maar dat mijn zenuwsysteem nog in alarmstand staat door de bloeding en dan foute signalen afgeeft. Door pijn / moe enz. Wel moet ik tussendoor uiteraard voldoende rusten maar mijn lijf moet leren dat als ik dingen doe , het geen gevaar oplevert voor mijn hersenen. Uiteraard alles binnen mijn beperkingen, daarom heb ik ook de eerste fysio afspraak pas over 2 weken gezet om kracht enz weer op te bouwen. Want dat is drie kwartier en dat is nu zéker nog een brug te ver.
lientje69
06-11-2025 om 10:42
Nou dochter gaat in elk geval maandag mee met me een half uurtje medisch zwemmen. Waarschijnlijk maak ik dat half uur niet vol , maar dan ben ik wel over de drempel heen en durf ik de keer erna misschien weer alleen. Het kan voor mijn hoofd geen kwaad meer maar ik vind het gewoon erg eng.
Hinde
07-11-2025 om 16:55
Goed van je dat je haar mee hebt gevraagd! Je mag trots op jezelf zijn. Je hoeft het echt niet allemaal alleen te doen. Ik wens je een zo ontspannen mogelijk weekend toe, hopelijk gaat het zwemmen maandag goed.
lientje69
07-11-2025 om 18:53
Hinde schreef op 07-11-2025 om 16:55:
Goed van je dat je haar mee hebt gevraagd! Je mag trots op jezelf zijn. Je hoeft het echt niet allemaal alleen te doen. Ik wens je een zo ontspannen mogelijk weekend toe, hopelijk gaat het zwemmen maandag goed.
Ik hoop het ook maar heb twijfels Hinde. Ik was vanmorgen even naar de action maar dat was geen succes de felle lichten en prikkels. Maar goed het is een half uurtje, als het niet gaat ga ik eruit en probeer ik het over een paar weken weer.
Hinde
07-11-2025 om 19:26
Ah, ok. Kan me voorstellen dat de Action nog iets teveel van het goede is. Precies. Doe rustig aan, kleine stapjes vooruit en niet te snel willen (al snap ik dat dat veel makkelijker is gezegd dan gedaan).
lientje69
07-11-2025 om 20:15
Ik heb zojuist een massage voor mezelf geboekt. Heb best wel veel stress en ook meer ( spier ) pijn sinds ik meer ben gaan lopen. Het lopen gaat me wel langzaam aan beter af. Ik doe nu 25 minuten over een kilometer en kan daarvan zo'n 10 minuten gedachteloos lopen. Daarna moet ik in mezelf gaan praten. ( been optillen, been optillen ) maar goed er zit vooruitgang in. Ben ik al blij mee. En misschien gaat het zwemmen wel heel goed en kan ik dat ook wat meer gaan doen. We gaan het meemaken.
Morgen weer de weekboodschappen halen. Man gaat mee. Afgesproken nu dat dat, ondanks dat hij er een hekel aan heeft, dit voorlopig nog even zo blijft. Hij maakt zich toch wel wat zorgen om me blijkbaar.
Hinde
07-11-2025 om 21:18
Wat goed! Welverdiend, geniet ervan! Hoop dat je jezelf dit soort dingen wat meer zal gunnen. Fijn dat het lopen al wat beter gaat en dat je man morgen mee gaat boodschappen doen, ook wel logisch onder deze omstandigheden lijkt me. Hopelijk waardeert hij nu extra wat je normaal gesproken allemaal doet en is hij extra lief voor je.
lientje69
08-11-2025 om 03:02
Blegh. Weer wakker door pijn. Nu is het ook erg mistig hier en daar had ik altijd al last van dus dat kan medeoorzaak zijn. Maar kan ook zijn dat ik toch weer te veel doe, al valt dat volgens mij wel meer. Ik had gisteren wel erge spierpijn doordat ik nu 2x per dag een stukje loop in plaats van 1 keer. Maar dat kan volgens mij niet de oorzaak zijn. Veel doe ik zo door de dag heen niet. Wat lezen. Wasje draaien.. Tv kijken. Eten koken , lezen. .En dat is het wel. Stukje wandelen om te oefenen. Lig verder bijna de hele dag op de bank. Soms als ik wat energie heb nog wat kleine klusjes. Stof afnemen, vuilniszakken legen, stofzuigen of het konijnenhok een beetje schoonmaken. POH vond dat ik al heel veel deed gezien het feit dat het nog geen 4 weken terug is. Raar idee , toen was ik nog gewoon aan het werk.
Ik heb nog erg weinig energie maar misschien is dat ook wel logisch. Blijft lastig voor me te accepteren.
Leatje
08-11-2025 om 14:10
nou Lientje, ik vind dat je veel doet hoor op een dag. Er zijn dagen bij dat ik minder doe. Deze dagen vooral nu mijn schouder heeeel erg pijnlijk is. Mijn sol. ging eigenlijk best oke. Leuk gesprek gehad, nu afwachten tot volgende week. Moet wel zeggen icm met de pijn dat ik erge twijfels het of ik het wel ga trekken en dát geeft me een erg onrustig gevoel, ontspannen zou nu echt beter zijn even...
lientje69
08-11-2025 om 14:23
Leatje schreef op 08-11-2025 om 14:10:
nou Lientje, ik vind dat je veel doet hoor op een dag. Er zijn dagen bij dat ik minder doe. Deze dagen vooral nu mijn schouder heeeel erg pijnlijk is. Mijn sol. ging eigenlijk best oke. Leuk gesprek gehad, nu afwachten tot volgende week. Moet wel zeggen icm met de pijn dat ik erge twijfels het of ik het wel ga trekken en dát geeft me een erg onrustig gevoel, ontspannen zou nu echt beter zijn even...
Kan een deel van de pijn ook door stress en spanning komen leatje? Heb je ook een massage oid bij de fysio?Ik heb voor mezelf nu bij een masseur in de straat een massage geboekt. Heb overal pijn en hoop dat het me wat doet ontspannen.
Spannend altijd wachten op zo'n uitslag.