Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

ik ga daar inderdaad maandag even achteraan. Ik ben bang dat het de verkeerde kant op gaat. Ik hoop dat het je wat ontspanning gaat geven idd, zo lekker voor je spieren.

Omdat ik zelf niet daar toe in staat ben en ik niet verder  kom dan even vlug een vochtig lapje eroverheen, en het na 4 weken echt wel nodig was, heb ik man gevraagd  om de badkamer en wc te soppen. Dat vindt hij het gruwelijkste dat er is. Ik mocht nooit een werkster, want niet nodig, ik kon dat makkelijk  zelf volgens hem. Vele discussies over gehad. Afijn. Hij heeft de wc gedaan ( was echt heel erg nodig ). En heeft toen gezegd : misschien  moet je toch maar een werkster regelen 
Goh. Had ik jaren eerder moeten weten.

Maar we hebben  van de week ook al ( kort want hij staat er niet heel erg voor open ) een redelijk gesprek gehad over mijn beperkingen op dit moment en wellicht zelfs ook voor de toekomst.  En dat hij nu gewoon  niet te veel van me moet verwachten maar me juist moet afremmen.  Ik kreeg het verwijt dat hij dat al doet maar dat ik niet luister. Dat is maar ten dele waar, ik ben idd druk met opbouwen van kracht en beweging  maar dat is juist goed. Hij ziet liever dat ik op de bank blijf liggen. ( maar dan moet er wel eten op tafel komen door mij... )
Verwachtingen zijn van beide kanten even doorgesproken en bijgesteld. Zal altijd  wel een twistpunt blijven hier maar soit.  Voor nu ben  ik er even blij mee.

Het lopen van mij gaat nu echt vooruit , daar ben ik erg blij mee. Ik lijk ook wel langzaam  ietsje meer energie te krijgen, ook wel fijn. Goede hoop dat ik ook dit weer helemaal te boven kom.

fijn lientje, maar niks overhaasten he? Alles op zijn tijd.

Broodjebrie schreef op 10-11-2025 om 12:07:

fijn lientje, maar niks overhaasten he? Alles op zijn tijd.

Ik ben sinds vrijdag naar 2 x per dag wandelen gegaan en merk daar echt iets van. Vandaag ga ik echter maar 1 keer want ik ga straks zwemmen.  Althans, ik ga dat proberen. Hoop dat het lukt, kan ik daar ook weer wat kracht in gaan opbouwen. Verder werk ik voorlopig nog niet en staan de dingen in huis en sociale dingen ook nog op 0 tot een laag pitje. Bewegen is echter één van de allerbelangrijkste dingen voor herstel heb ik te horen gekregen.  Dus daar focus ik me nu even voornamelijk op. Mijn been sleept ook minder op langere stukken nu, hoef er minder bij na te denken. Erg fijn , het motiveert ook de vooruitgang.  Want ik heb ook het advies gekregen  met kou / regen/ wind whatever dit 2 maal per dag te doen. En dat trekt niet heel erg maar nu ik merk dat ik vooruitga, stimuleert dat wel.

Hoe gaat het nu met jou broodjebrie? 

lientje69 schreef op 10-11-2025 om 12:22:

[..]

Ik ben sinds vrijdag naar 2 x per dag wandelen gegaan en merk daar echt iets van. Vandaag ga ik echter maar 1 keer want ik ga straks zwemmen. Althans, ik ga dat proberen. Hoop dat het lukt, kan ik daar ook weer wat kracht in gaan opbouwen. Verder werk ik voorlopig nog niet en staan de dingen in huis en sociale dingen ook nog op 0 tot een laag pitje. Bewegen is echter één van de allerbelangrijkste dingen voor herstel heb ik te horen gekregen. Dus daar focus ik me nu even voornamelijk op. Mijn been sleept ook minder op langere stukken nu, hoef er minder bij na te denken. Erg fijn , het motiveert ook de vooruitgang. Want ik heb ook het advies gekregen met kou / regen/ wind whatever dit 2 maal per dag te doen. En dat trekt niet heel erg maar nu ik merk dat ik vooruitga, stimuleert dat wel.

Hoe gaat het nu met jou broodjebrie?

Ik snap je helemaal. 

Ik ben vorige week weer voorzichtig begonnen met werk, op zich gaat het wel voor een paar uurtjes maar meer lukt nog niet. Mag van de fysio ook nog niet verder opbouwen. De laatste dagen begin ik weer meer last te krijgen van mijn been, de fysio heeft vanmorgen dry needling gedaan. Ze gaat het ook nog in mijn rug doen, maar dat doet ze nu nog niet, alles op zijn tijd. Mijn been en bil voelen nu wat beurs aan, maar dat schijnt normaal te zijn. Moet blijven bewegen en veel water blijven drinken, en heb extra oefeningen meegekregen

En verder maar een beetje per dag bekijken..

Jij dan ook maar rustig aan broodjebrie brie. En idd per dag bekijken, dat doe ik ook. Had eerst alleen maar slechte dagen, nu zit er ook af en toe een goede dag tussen en dat is fijn. Maar het kan echt verschillen per dag helaas.

lientje69 schreef op 10-11-2025 om 12:37:

Jij dan ook maar rustig aan broodjebrie brie. En idd per dag bekijken, dat doe ik ook. Had eerst alleen maar slechte dagen, nu zit er ook af en toe een goede dag tussen en dat is fijn. Maar het kan echt verschillen per dag helaas.

Yep, heel herkenbaar. Ik hoop dat dit alles in december klaar is, want dan heb ik best veel gepland (buiten de feestdagen om) maar eerst maar even kijken hoe het de komende weken gaat.. heb al wat dingen moeten annuleren helaas, maar het is niet anders. Mijn rug heeft nu echt voorrang. 

Gelijk heb je broodjebrie.  Ik ben weer voor het eerst gaan zwemmen. Dochter mee als steun want vond het wat spannend zo'n eerste keer. Medisch zwemmen, half uurtje. Kneuzenclub bij elkaar zeg maar. Het was erg druk, nog nooit zo druk gezien  tijdens dit half uur. Veel prikkels daardoor uiteraard. Kwartiertje wat oefeningen gedaan en wat schoolslag in het ondiepe.  Toen was ik kapot en ging mijn been en arm uitvallen. Dus eruit en lig nu weer op de bank. Viel nog niet mee dus helaas. Misschien donderdag weer proberen. Het half uur red ik voorlopig nog niet , dat heb ik al gezien helaas. Jammer, omdat lopen al vrij redelijk begint te gaan had ik dit wat beter verwacht.

Wat goed Lientje dat je het gesprek met man bent aangegaan. Het begin is er👏🏻

lientje69 schreef op 10-11-2025 om 14:48:

Gelijk heb je broodjebrie. Ik ben weer voor het eerst gaan zwemmen. Dochter mee als steun want vond het wat spannend zo'n eerste keer. Medisch zwemmen, half uurtje. Kneuzenclub bij elkaar zeg maar. Het was erg druk, nog nooit zo druk gezien tijdens dit half uur. Veel prikkels daardoor uiteraard. Kwartiertje wat oefeningen gedaan en wat schoolslag in het ondiepe. Toen was ik kapot en ging mijn been en arm uitvallen. Dus eruit en lig nu weer op de bank. Viel nog niet mee dus helaas. Misschien donderdag weer proberen. Het half uur red ik voorlopig nog niet , dat heb ik al gezien helaas. Jammer, omdat lopen al vrij redelijk begint te gaan had ik dit wat beter verwacht.

Geef het de tijd  lopen gaat al beter en dat is al supergoed! 

Leatje schreef op 08-11-2025 om 14:10:

nou Lientje, ik vind dat je veel doet hoor op een dag. Er zijn dagen bij dat ik minder doe. Deze dagen vooral nu mijn schouder heeeel erg pijnlijk is. Mijn sol. ging eigenlijk best oke. Leuk gesprek gehad, nu afwachten tot volgende week. Moet wel zeggen icm met de pijn dat ik erge twijfels het of ik het wel ga trekken en dát geeft me een erg onrustig gevoel, ontspannen zou nu echt beter zijn even...

Fijn dat het gesprek goed ging.

Die twijfels zijn logisch denk ik, het is spannend om weer aan het werk te gaan

Na uitnodiging 2e gesprek toch nog een afwijzing gekregen. En wat er gebeurde was dat ik me daarna ineens kon ontspannen. Ik was echt even mezelf niet meer afgelopen weken. Nu dus even een kleine adempauze...

Leatje schreef op 11-11-2025 om 21:20:

Na uitnodiging 2e gesprek toch nog een afwijzing gekregen. En wat er gebeurde was dat ik me daarna ineens kon ontspannen. Ik was echt even mezelf niet meer afgelopen weken. Nu dus even een kleine adempauze...

Jammer van de afwijzing leatje. Maar blijkbaar  stond je er toch niet helemaal achter , gezien het feit  dat je je daarna opeens ontspannen voelde? Neem even je tijd en ga dan weer rustig op zoek naar iets dat bij je past. Veel succes!

Ik llig hier al een uurtje in bed maar kan de slaap niet vatten. En dat terwijl ik helemaal kapot ben. Had een mega slechte dag  vandaag. Ik vind het echt waardeloos dat ik niet kan slapen nu terwijl ik dat zo hard nodig heb.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.