Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Ambra schreef op 27-10-2025 om 15:51:

[..]

Aanmelden is 1, toestemming krijgen is 2.. dat duurt vaak langer dan een werkdag.

Deze rolstoel is vaker meegeweest, ik zag wel dat ie max 86 cm hoog mag zijn en hij is 92 cm. Hij is niet ineens groter geworden…

Man zei, dan halen we de wielen eraf, dan is ie een stuk korter.

Vriend van ons, die ook meegaat, neemt zn scootmobiel mee, daar is wel eens gezeik meegeweest ivm de accu’s: mocht wel mee in het vliegtuig maar niet in de transferbus, nu geen probleem.

We wachten t af.

Het gaat wel steeds beter.

Vanmiddag een paar uur bij de kapper zitten, maar die hebben een stoel waarin ik wat achterover kan zitten.

Moet je een nieuwe MRI omdat de vorige te lang geleden is, Alcedo?
Ruk is t zeker, want duurt weer veel langer.

Oh das best spannend een lange en verre reis, ben wel nieuwsgierig waarheen.

Alcedo schreef op 27-10-2025 om 19:49:

@Lientje: flink pijn hebben daarna betekent dus dat het te zwaar is geweest. Ik snap dat het lastig is om die grens te bepalen. Ik heb echt veel aan de ergotherapeut gehad daarbij.

@BB: heel veel sterkte. Verveel je je niet? Anders kom ik graag een keer op de koffie hoor

@NLNJ, frustrerend zeg. Sterkte met de voorbereidingen voor de vakantie.

Aah haha, nee ik verveel me (nog) niet. Maar ik houd je aanbod in gedachten ♥️

Broodjebrie schreef op 28-10-2025 om 08:34:

[..]

Aah haha, nee ik verveel me (nog) niet. Maar ik houd je aanbod in gedachten ♥️

Hoe dan?

Ik begin me nu al te vervelen.  Heb in principe genoeg te doen uiteraard maar omdat veel dingen nog niet kunnen of lukken  , begin ik me nu toch te vervelen. 

Ik ga zo voor het eerst weer proberen een stukje auto te rijden. Ben benieuwd hoe het gaat. Ik verwacht van goed , maar we gaan het beleven. Heb een zakje doppen voor de blindegeleidehonden en een zakje kleding voor de kledingbak hier klaarstaan om weg te brengen. Dan heb ik toch het idee dat ik wat nuttigs  gedaan heb vandaag. 

Vervelen doe ik ook niet, ja alleen vorige week zaterdag mènnn wat een lange dag, ja man is ook op zaterdag rustig aan het werk tot 17.00 uur, maar ik moest mn draai wel even weer vinden.

De rolstoel is goedgekeurd door TUI😀

lientje69 schreef op 28-10-2025 om 08:38:

[..]

Hoe dan?

Ik begin me nu al te vervelen. Heb in principe genoeg te doen uiteraard maar omdat veel dingen nog niet kunnen of lukken , begin ik me nu toch te vervelen.

Ik ga zo voor het eerst weer proberen een stukje auto te rijden. Ben benieuwd hoe het gaat. Ik verwacht van goed , maar we gaan het beleven. Heb een zakje doppen voor de blindegeleidehonden en een zakje kleding voor de kledingbak hier klaarstaan om weg te brengen. Dan heb ik toch het idee dat ik wat nuttigs gedaan heb vandaag.

3 tot 4 keer per dag wandelen. Dat combineer ik dan soms met een kleine boodschap halen, of afval wegbrengen. Morgen combineer ik het met stemmen. Weekboodschappen heb ik net besteld, die komen morgenmiddag binnen, dus dan heb ik ook weer wat te doen.

Verder heb ik de oefeningen van de fysio, inmiddels zijn dat 6 oefeningen per keer. Dit doe ik 3 keer per dag. 

Ik probeer in huis ook wat lichte huishoudelijke taken te doen. Met pauzes. 

En tussendoor pak ik ook echt mijn rust.

Noglangnietjarig schreef op 28-10-2025 om 09:11:

Vervelen doe ik ook niet, ja alleen vorige week zaterdag mènnn wat een lange dag, ja man is ook op zaterdag rustig aan het werk tot 17.00 uur, maar ik moest mn draai wel even weer vinden.

Fijn! Dat helpt je wellicht iets beter de vakantie  door.

Broodjebrie schreef op 28-10-2025 om 09:14:

[..]

3 tot 4 keer per dag wandelen. Dat combineer ik dan soms met een kleine boodschap halen, of afval wegbrengen. Morgen combineer ik het met stemmen. Weekboodschappen heb ik net besteld, die komen morgenmiddag binnen, dus dan heb ik ook weer wat te doen.

Verder heb ik de oefeningen van de fysio, inmiddels zijn dat 6 oefeningen per keer. Dit doe ik 3 keer per dag.

Ik probeer in huis ook wat lichte huishoudelijke taken te doen. Met pauzes.

En tussendoor pak ik ook echt mijn rust.

Ik zit nu op 1 x wandelen en dat is al heel wat. Misschien dat ik volgende week 2x probeer.   Boodschappen halen moet hier  al met de auto, geen winkel dichtbij. Heb net wat vers fruit gehaald. Autorijden gaat goed. Beter als lopen buiten, op een of andere manier ben ik dan toch onzeker en minder stabiel. Verder kan mijn hoofd nog niet veel aan helaas.  Donderdag is tante jarig. Heb getwijfeld of ik moeder op zal halen en daarheen gaan maar dat is dan 12+ 28+28+12 km en dan nog daar een tijdje zitten. Ben bang dat dat teveel voor me gaat worden. Moet het maar niet doen

lientje69 schreef op 28-10-2025 om 10:03:

[..]

Ik zit nu op 1 x wandelen en dat is al heel wat. Misschien dat ik volgende week 2x probeer. Boodschappen halen moet hier al met de auto, geen winkel dichtbij. Heb net wat vers fruit gehaald. Autorijden gaat goed. Beter als lopen buiten, op een of andere manier ben ik dan toch onzeker en minder stabiel. Verder kan mijn hoofd nog niet veel aan helaas. Donderdag is tante jarig. Heb getwijfeld of ik moeder op zal halen en daarheen gaan maar dat is dan 12+ 28+28+12 km en dan nog daar een tijdje zitten. Ben bang dat dat teveel voor me gaat worden. Moet het maar niet doen

Ik zou die verjaardag echt skippen inderdaad, daar zou ik dan een keer heengaan als het met jou beter gaat. Ik zat in hetzelfde schuitje afgelopen weekend, mijn vader vierde zijn verjaardag maar hij woont hier een uur rijden vandaan. Autorijden mag ik nog niet zover,  dan zou ik met de trein kunnen gaan maar die reden niet, er werden wel bussen in gezet maar moest dan 2 keer overstappen. Dan nog zitten in het restaurant en dan weer de terugreis. Mijn vader had er alle begrip voor, die heeft ook rugproblemen gehad vroeger en zei gelijk, jij blijft thuis. Ik ga naar hem toe als mijn rugproblemen grotendeels over zijn. Gelukkig bellen we wekelijks dus contact is er toch wel. 

Broodjebrie schreef op 28-10-2025 om 10:15:

[..]

Ik zou die verjaardag echt skippen inderdaad, daar zou ik dan een keer heengaan als het met jou beter gaat. Ik zat in hetzelfde schuitje afgelopen weekend, mijn vader vierde zijn verjaardag maar hij woont hier een uur rijden vandaan. Autorijden mag ik nog niet zover, dan zou ik met de trein kunnen gaan maar die reden niet, er werden wel bussen in gezet maar moest dan 2 keer overstappen. Dan nog zitten in het restaurant en dan weer de terugreis. Mijn vader had er alle begrip voor, die heeft ook rugproblemen gehad vroeger en zei gelijk, jij blijft thuis. Ik ga naar hem toe als mijn rugproblemen grotendeels over zijn. Gelukkig bellen we wekelijks dus contact is er toch wel.

Ik doe het ook niet hoor

Wil vrijdag wel even met moeder om boodschappen maar dat zal dan ook alles zijn. Daarna denk ik de rest van de dag weer op de bank.  Vind ik eigenlijk al weer heel wat en knap binnen 3 weken na 2 hersenbloedingen. Ook al ben ik er goed afgekomen, het heeft een grotere impact dan ik in eerste instantie dacht.

lientje69 schreef op 28-10-2025 om 10:18:

[..]

Ik doe het ook niet hoor

Wil vrijdag wel even met moeder om boodschappen maar dat zal dan ook alles zijn. Daarna denk ik de rest van de dsg weer op de bank. Vind ik eigenlijk al weer heel wat en knap binnen 3 weken na 2 hersenbloedingen. Ook al ben ik er goed afgekomen, het heeft een grotere impact dan ik in eerste instantie dacht.

Kun je de boodschappen niet een keer online bestellen? Dat doe ik nu ook, kleine dingetjes haal ik zelf, maar de zwaardere spullen laat ik bezorgen. Al laat je het even 1 of 2 weken bezorgen. 

Ga je met je moeder de weekboodschappen halen? Moet jij dan alles voor haar pakke of kan ze zelf ook nog wat doen?

Broodjebrie schreef op 28-10-2025 om 10:26:

[..]

Kun je de boodschappen niet een keer online bestellen? Dat doe ik nu ook, kleine dingetjes haal ik zelf, maar de zwaardere spullen laat ik bezorgen. Al laat je het even 1 of 2 weken bezorgen.

Ga je met je moeder de weekboodschappen halen? Moet jij dan alles voor haar pakke of kan ze zelf ook nog wat doen?

Mijn moeder pakt alles zelf. Ik ben chauffeur.  Neem dan gelijk meeste van mijn weekboodschappen mee. Help  met naar binnen tillen en opruimen en kijk dan wat ze verder nog wil. Meestal samen ff koffie drinken, soms klein klusje of iets administratiefs. Nu zal het dan dus alleen boodschappen worden. Rest sla ik even over.

Noglangnietjarig schreef op 28-10-2025 om 09:11:

Fijn. Het gaat bij de goedkeuring ook eigenlijk niet om je stoel in het bijzonder maar meer of er plaats is in het ruim.

Vandaag met behulp van de trekkingstokken weer een stukje gelopen. Zo'n  200 meter meer dan gisteren! Stappen waren zekerder en groter en lopen ging beter. Okee , nog wat onstabiel  af en toe   maar dat mag de pret niet  drukken.  Bedankt voor de tip @Dorestad!

Heel graag gedaan Lientje69.  Blij te lezen dat het zo goed ging

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.