Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Hoe is het met iedereen? 
Hier een pittige week achter de rug. Veel gebeurd in de privé sfeer en ook het werk was zwaar. Vanmorgen dan ook met een stevige hoofdpijn wakker geworden.  Ook veel cvapijn. Last van rechterarm en rechterbeen. 

Dit weekend nog de laatste loodjes van de verbouwing.  Er blijven nog wel wat kleine dingen liggen  maar dat komt later wel. Maandag gaan dochter en de vriendin ( goede vriendin die het thuis erg moeilijk heeft en daar echt weg moet gaat hier ook een kamer huren )  aan de schoonmaak en dan is de verhuizing  een feit. Hopelijk komt er voor mij dan ook wat meer rust. 

Man is hier behoorlijk beroerd en maakt zich nu erg zorgen dat zijn ziekte weer terug is. Als dit zo blijft gaan we weer contact met het ziekenhuis  opnemen.  Is ook  altijd weer iets dat best spanning en stress geeft. Verder heb ik vandaag mijn mantelzorgdag en moet ik nodig  in huis aan het werk. Zondag komt oudste ( als ze niet weer afzegt ) voor mijn verjaardag  langs. Fijn weekend allemaal!

Wat een rust hier. Gaat het met iedereen zo goed of juist zo slecht?

Hoi Lientje, ik hoop dat het een beetje goed nieuws is, de rust... 

Hier is het een beetje hetzelfde met dagen met meer pijn en minder pijn. De zicht op ander werk is er nog niet echt. Wel word ik begeleid met het aanmaken van een cv en zo. Ik merk dat ik erg uitkijk naar 'gewoon' zonder de bemoeienis van allerlei mensen die wat van me willen...maar dat zal nog wel eventjes duren ben ik bang. 

Is het gelukt met het huis schoonmaken lientje? Is de verbouwing klaar?

Sterkte Lientje.

@Leatje, wordt er ook met je gekeken naar passend werk en zo? Ik snap wel dat je uitkijkt naar een tijd zonder bemoeienis van anderen.

Leatje schreef op 07-10-2025 om 17:19:

Is het gelukt met het huis schoonmaken lientje? Is de verbouwing klaar?

Grotendeels  klaar. Dochter en vriendin zijn er gisteravond in getrokken.  Helemaal happy zijn ze. Er zijn nog wel wat afwerkklusjes, maar dat doen we een keer in het weekend als beide dames werken en ik vrij ben. Voor nu nemen we even een paar dagen rust. Daarna wat langere rust. En in het nieuwe jaar of rond de kerst gaan we aan de slag met een nieuwe keuken voor oudste dochter. 

Daarna hier de badkamer en hal. En later nog boven de hal en één slaapkamer en het cv hok. En dan de buitenkant nog. Nieuw dak. Nieuwe kozijnen.  Nieuwe buitendeur. Muren stucen. Dit voor beide huizen. Voorlopig zijn we nog niet klaar. 

Leatje schreef op 07-10-2025 om 17:19:

Hier is het een beetje hetzelfde met dagen met meer pijn en minder pijn. De zicht op ander werk is er nog niet echt. Wel word ik begeleid met het aanmaken van een cv en zo. Ik merk dat ik erg uitkijk naar 'gewoon' zonder de bemoeienis van allerlei mensen die wat van me willen...maar dat zal nog wel eventjes duren ben ik bang.

Ik ga duimen  dat het lukken gaat leatje. Wel fijn dat je erin begeleid wordt.  Die goede en slechte dagen spelen hier ook helaas. Afgelopen anderhalve week veel pijn gehad. Meer dan normaal  jammergenoeg.

In welke richting  wordt er gedacht qua werk leatje? En hoeveel uur denk je dat dan haalbaar is?

Administratief, aangezien ik vooral aan het bed heb gestaan wordt dit nog een uitdaging aangezien alle administratieve vacatures ervaren duizendpoten zoeken....en ik vooral aan het bed heb gestaan. Maargoed ik doe mijn best en hopelijk rolt er wat uit. Ik had gehoopt dat mijn eigen werkgever wat meer zou meedenken, maar die vindt het allemaal wel best zo lijkt het. Dus ik ben een soort van overgeleverd aan het 2e spoor zo lijkt het, hopelijk levert het me ook daadwerkelijk wat op. Soms twijfel ik enorm aan mezelf of ik nog wel iets anders kan aanleren. 

Fijn hoor lientje, jullie hebben de klus maar mooi geklaard. Ik kan me voorstellen dat de blijheid van de meiden het waard is geweest allemaal. Op naar de volgende klus 

Leatje schreef op 07-10-2025 om 20:50:

Administratief, aangezien ik vooral aan het bed heb gestaan wordt dit nog een uitdaging aangezien alle administratieve vacatures ervaren duizendpoten zoeken....en ik vooral aan het bed heb gestaan. Maargoed ik doe mijn best en hopelijk rolt er wat uit. Ik had gehoopt dat mijn eigen werkgever wat meer zou meedenken, maar die vindt het allemaal wel best zo lijkt het. Dus ik ben een soort van overgeleverd aan het 2e spoor zo lijkt het, hopelijk levert het me ook daadwerkelijk wat op. Soms twijfel ik enorm aan mezelf of ik nog wel iets anders kan aanleren.

Tuurlijk kan je dat! Vraag is alleen of je het ook leuk gaat vinden.  Je bent volgens mij jonger dan mij toch? Ik ben op mijn 50ste nog gaan omscholen. Is een  soort beroepskeuze test iets? Jammer dat je weinig steun van je werk krijgt. 

ze zijn heel aardig en vriendelijk hoor. Maar ik wil graag verder komen en mijn tijd goed benutten. Ik denk dat ik het wel leuk zou gaan vinden mits ik in een leuk team terechtkom natuurlijk. We zijn idd bezig met beroepentest en de met de uitkomst daarvan gaan we opzoek naar passende banen. Er valt helaas veel af ivm lichamelijke.  Ik ben idd wat jonger dan 50 ... maar mijn geheugen af en toe... 

Leatje schreef op 07-10-2025 om 22:33:

ze zijn heel aardig en vriendelijk hoor. Maar ik wil graag verder komen en mijn tijd goed benutten. Ik denk dat ik het wel leuk zou gaan vinden mits ik in een leuk team terechtkom natuurlijk. We zijn idd bezig met beroepentest en de met de uitkomst daarvan gaan we opzoek naar passende banen. Er valt helaas veel af ivm lichamelijke. Ik ben idd wat jonger dan 50 ... maar mijn geheugen af en toe...

Ik ga heel hard voor je duimen dat er iets geschikt én leuks op je pad komt.😘

Hier heb ik vooral in de avond en nach zóveel pijn dat ik er een beetje verdrietig van begin te worden. Pijnstillers doen eeinig helaas en daar baal ik ook behoorlijk van.

Dat is waardeloos Lientje😔😘

Leatje schreef op 08-10-2025 om 07:44:

Dat is waardeloos Lientje😔😘

Nogal

Ik had weer een ongelooflijk slechte nacht en nu ook nog heel veel pijn. Hoef gelukkig niet te werken maar heb wel een lange totdo list eigenlijk.  Waar ik niet echt puf voor heb, hang nog steeds op de bank.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.