Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
23-09-2025 om 04:25
Pijnnacht deze nacht. Lig alweer uren wakker...gelukkig hoef ik vandaag niet te werken.
lientje69
24-09-2025 om 12:47
Leatje schreef op 23-09-2025 om 21:25:
is de pijn nog wat minder geworden lientje?
Jawel. Nu nog wel wat pijn hoor maar weer naar een score van 2 a 3 ipv de 7/ 8 die het in de nacht was. Gisteren een relatief rustige dag gehad ivm verjaardag en afgelopen nacht redelijk geslapen. Dus ik ben er weer zeg maar. De standaard pijn met nog een heel klein beetje extra. Dus vandaag ook nog even rustig doen en dan is het vanaf morgen weer de " normale " pijn.
lientje69
24-09-2025 om 22:18
lientje69 schreef op 24-09-2025 om 12:47:
[..]
Jawel. Nu nog wel wat pijn hoor maar weer naar een score van 2 a 3 ipv de 7/ 8 die het in de nacht was. Gisteren een relatief rustige dag gehad ivm verjaardag en afgelopen nacht redelijk geslapen. Dus ik ben er weer zeg maar. De standaard pijn met nog een heel klein beetje extra. Dus vandaag ook nog even rustig doen en dan is het vanaf morgen weer de " normale " pijn.
Ik ben vanmiddag nog gaan zwemmen en dat was misschien een minder goed idee tesamen met het klussen van vanavond. Inmiddels zit de pijn weer op een 4. Was vanmiddag 5 dus met de pijnstillers toch alweer iets gezakt. Gelukkig nog 2 dagen vrij voor ik weer moet werken.
Picunia
25-09-2025 om 19:07
Hoe ging het klussen, qua pijn, Lientje?
Ik merk duidelijk verbetering na de pijnrevalidatie. Vandaag voor mijn vrijwilligerswerk, waaronder het festival, 4 uur achter de computer gezeten. Meestal verging ik na een uur van de pijn. Nu helemaal geen last. Ook boodschappen gedaan en echt zwaar getild. Dat merk ik nu wel behoorlijk, maar minder dan eerder.
lientje69
26-09-2025 om 11:08
Klussen ging wel. Als ik eenmaal bezig ben lukt het allemaal wel. Laatste weekje nu nog denk en dan is het meeste klaar en kunnen ze erin trekken. De kleine afwerkdingetjes ( isoleren op zolder, de tweede wc pimpen) kunnen later nog wel.
Ik zal wel echt blij zijn als het klaar is. Kom niet echt tot rust nu en heb continu het gevoel met alles achter de feiten aan te lopen. Huishouden, mantelzorg, werk, sport. Ik doe alles maar het is het het allemaal net niet of maar voor 60 procent zeg maar. Moe, moe, moe.
Gisteren voor jaarlijkse checkup hart en vaatziekten geweest en dat was dus helaas ook niet goed. Moet ik ook mee aan de slag. Gezonder eten. Nog meer bewegen. Afvallen. Naar huisarts of poh ggz ivm mijn emotionele uitbarstingen . Ik weet het momenteel even allemaal niet meer waar ik de tijd, maar vooral de kracht en energie vandaan moet halen. Weekend weer werken. Maandag vrij maar dan weer drie diensten. Dat zijn er dus weer 5 in 6 dagen. Man ziet niet in hoe pittig dat is. Want a: hij werkt er ook 5. En b: het is niet zoveel uur want het weekend hoort nog bij deze week en de drie dagen bij volgende week. Dus dat is maar 24-30 uur en hij werkt er 40 dus wat zeur ik nou.
Dat soort dingen dus. Ik heb het zwaar. Althans: voor mijn gevoel heb ik het zwaar nu. En nu moet ik alweer huilen. Grrrr. Word er echt gek van.
Alcedo
26-09-2025 om 19:43
Picunia schreef op 25-09-2025 om 19:07:
Hoe ging het klussen, qua pijn, Lientje?
Ik merk duidelijk verbetering na de pijnrevalidatie. Vandaag voor mijn vrijwilligerswerk, waaronder het festival, 4 uur achter de computer gezeten. Meestal verging ik na een uur van de pijn. Nu helemaal geen last. Ook boodschappen gedaan en echt zwaar getild. Dat merk ik nu wel behoorlijk, maar minder dan eerder.
Wat positief zeg!
Leatje
26-09-2025 om 19:52
Fijn Picunia, dan is het niet voor niets geweest allemaal. Het geeft de burger moed!
Lientje...het klinkt alsof het allemaal te veel is. . Jammer dat je het je man niet de steun geeft die je eigenlijk nodig hebt.Ik hoop dat je goede hulp gaat vinden om overeind te blijven.
Ik heb een voor mij drukke week achter de rug...veel afspraken. Elke dag wel iets voor het werk gedaan. Spanningen in gezin. Ik merk meteen een toename van pijn. Nu maar ff pas op de plaats en hopen dat met warmte de pijnen wat afnemen. Ik merk wel dat ik het meer onder controle heb allemaal
lientje69
26-09-2025 om 21:56
Wat fijn Picunia dat je dus baat hebt bij de revalidatie.
Leatje , sterkte!
Bedoel je met meer onder controle dat je beter de balans kunt vinden?
Picunia
26-09-2025 om 22:51
Lientje, ik sluit me aan bij Leatje, dat het jammer is dat je weinig steun lijkt te krijgen van je man. Het is mooi dat hij 40 uur werkt, maar doet hij ook dingen in de huishouding, heeft hij mantelzorgtaken?
Jij houdt zoveel ballen in de lucht, is hij daar wel bewust van of vindt hij dat allemaal gewoon?
Als ik je zo lees, steven je af op een flinke burn out. Dat gun ik je niet. Je lijf protesteert ook al enige tijd, misschien toch proberen er naar te luisteren?
Picunia
26-09-2025 om 23:02
Leatje, spanningen en stress zoeken vaak een uitweg in pijn. Ik hoop dat door dit te verminderen (ik hoop dat je dat lukt) de pijn ook afneemt. Jij hebt niet veel baat gehad bij de pijnrevalidatie?
Leatje
27-09-2025 om 08:13
nou picunia, dat kan ik ook.weer niet zeggen. Ik heb meer balans. En minder angst om te bewegen. Ik doe duidelijk meer dingen, heb meer zin om dingen te doen. En dat is wel.verbeterd door.de.revalidatie. het is zeker niet voor niets geweest allemaal. Maar het blijft balanceren...
lientje69
27-09-2025 om 08:37
Picunia schreef op 26-09-2025 om 22:51:
Lientje, ik sluit me aan bij Leatje, dat het jammer is dat je weinig steun lijkt te krijgen van je man. Het is mooi dat hij 40 uur werkt, maar doet hij ook dingen in de huishouding, heeft hij mantelzorgtaken?
Jij houdt zoveel ballen in de lucht, is hij daar wel bewust van of vindt hij dat allemaal gewoon?
Als ik je zo lees, steven je af op een flinke burn out. Dat gun ik je niet. Je lijf protesteert ook al enige tijd, misschien toch proberen er naar te luisteren?
Nee hij doet niks van de mantelzorg of huishouden. Nooit gedaan. Met de kinderen stond ik er ook altijd alleen voor. Dit speelt al ruim 25 jaar hoor. Zolang wordt er al gezegd dat ik een burnout zal krijgen door andren.Tot nu toe niet gebeurd gelukkig. Denk dat de ( post ) menopauze ook grote schuld heeft. Tesamen met het werkgedoe de laatste 2 jaar.
lientje69
27-09-2025 om 08:37
Leatje schreef op 27-09-2025 om 08:13:
nou picunia, dat kan ik ook.weer niet zeggen. Ik heb meer balans. En minder angst om te bewegen. Ik doe duidelijk meer dingen, heb meer zin om dingen te doen. En dat is wel.verbeterd door.de.revalidatie. het is zeker niet voor niets geweest allemaal. Maar het blijft balanceren...
Dat blijft het helaas je leven lang als je chronische pijn hebt.