Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
11-09-2025 om 13:14
Ben bij zus geweest. Enerzijds gezellig maar geeft ook weer stress gezien de lastige situatie waarin zij zit. Ben een beetje het klankbord en haar uitlaatklep zeg maar. Nu weer thuis lunchen. Zo direkt wil ik nog even een half uurtje zwemmen ( medisch). Had bedacht op mijn vrije maandag te gaan banen trekken maar was vergeten dat ik dan ga lunchen met een vriendin alvast voor mijn verjaardag.
Dus die vrije dag zit ook al weer vol.
Feestjes hou ik niet van, ga puur heen uit beleefdheid en als bob voor man. Maar wellicht is het toch wel gezellig. Dierentuin vind ik erg leuk. Maar heb wel ouderenzorg mee in rolstoel dus wordt ook deels zorgen. Hangt ook nog een beetje van het weer af of ik daarvan erg ga genieten.
Ik moet idd ook veel van mezelf ja.
Dat zwemmen zou ik eigenlijk moeten laten zitten. Maar ja, bewegen als je chronische pijn hebt is ook heel belangrijk. Het blijft wikken en wegen voor me.
Na het zwemmen boodschappen doen en een cadeautje regelen voor het feest morgen.
Ik moet ergens tussendoor nog rust zien te vinden. Maar weet voor de komende 1,5 week even niet helemaal waar....
Leatje
11-09-2025 om 14:54
Picunia, lastige situatie zit je in. Ik denk dat ik ook een driewielfiets zou aanraden, je krijgt er vrijheid voor terug, minder risico op ernstige valpartijen. Maar de stap zetten is natuurlijk een ander verhaal. Toch een soort van definitief afscheid van de normale fiets. Ik wens je wijsheid toe. Qua kosten is het niet zo daar daar de gemeente in kan ondersteunen? Via de Wmo?
Lientje, je maakt wel vanalles mee zo. Druk bezig. Hier zeggen ze dan, die heeft geen rust in de kont ..wel jammer dat er meer pijnklachten zijn. En jij noemt het weer en ik denk dat bij mij de omslag daar ook in zit. Ik loop echt met veel pijn vandaag en weet ff niet zo goed wat ik eraan kan doen. Hopelijk zakt het snel wat af. Huishouden is nodig maar wordt hem even niet. Misschien later nog.
lientje69
11-09-2025 om 16:47
Ik heb echt wel rust in mijn kont hoor leatje. Kan erg genieten van bankhangen met een boek. Maar het zit er momenteel gewoon helaas niet in. Te druk. Te veel dingen die " moeten " en niet uitgesteld kunnen worden.
Het is even niet anders momenteel. Ik moet er maar doorheen maar het valt niet mee momenteel.
Picunia
13-09-2025 om 13:28
Gisteren is het Festival begonnen, waarmee ik heb helpen organiseren. Naar de openingsvoorstelling geweest, zonder man, want die is ziek. Nu begin ik ook wat te sukkelen. Vanavond is er een film en een diner, ik denk dat ik die afzeg.
Morgen wordt er op me gerekend, omdat ik één van de musici moet halen en wegbrengen en gedurende de dag moet begeleiden. Hopelijk hou ik de ziekte op afstand.
Alcedo
13-09-2025 om 20:46
Sterkte Picunia! En hopelijk heb je ook een beetje plezier.
Onze vakantie zit er alweer op. Morgen nog een pittige autorit voor de boeg en dan zijn we begin van de avond weer thuis als het meezit. De tijd is snel gegaan. Veel gezien, iets heel tofs gedaan en het was ook echt wel gezellig met man. Maar ik ben ook blij dat ik straks weer wat dagen alleen thuis ben. Ik merk dat ik minder goed tegen drukte kan en meer tijd voor rust nodig heb. Mijn lijf doet flink pijn. Gelukkig hadden we vandaag een relatief rustige dag en heb ik vanmiddag nog een paar uurtjes kunnen relaxen op de hotelkamer. Man is toen even alleen op pad geweest.
Picunia
13-09-2025 om 23:03
Dat is zeker snel voorbij gegaan, Alcedo. Zoals je het beschrijft heb je best veel gedaan. Jammer dat je lijf dan toch weer een beetje in de weg zit. Sterkte daarmee en een goede reis naar huis!
lientje69
13-09-2025 om 23:07
Picunia schreef op 13-09-2025 om 13:28:
Gisteren is het Festival begonnen, waarmee ik heb helpen organiseren. Naar de openingsvoorstelling geweest, zonder man, want die is ziek. Nu begin ik ook wat te sukkelen. Vanavond is er een film en een diner, ik denk dat ik die afzeg.
Morgen wordt er op me gerekend, omdat ik één van de musici moet halen en wegbrengen en gedurende de dag moet begeleiden. Hopelijk hou ik de ziekte op afstand.
Oei sterkte Picunia. Wel heel leuk dat je dat doet!
lientje69
13-09-2025 om 23:10
Goede reis terug Alcedo.
Dat niet tegen drukte kennen herken ik . Gisteren een feestje. Man wat een herrie. Dacht dat ik gek werd. Heb het feestje niet tot het eind uitgezeten.
Picunia
14-09-2025 om 18:46
Vandaag was het ‘echte’ festival. De musicus met zijn vrouw opgehaald.
Aardige mensen en blij dat ik dit voor ze deed. Hij speelde twee concertjes voor twee groepen publiek. Erg van genoten. Bij het tweede concert kwam de regen met bakken naar beneden en ging het onweren.
Toen de musicus klaar was werd het weer droog en heb ik ze weer naar huis gebracht. Zelf ging ik ook naar huis (normaal zou ik de hele dag blijven), want nog echt niet fit. Maar blij dat ik ben gegaan.
lientje69
14-09-2025 om 22:52
Picunia schreef op 14-09-2025 om 18:46:
Vandaag was het ‘echte’ festival. De musicus met zijn vrouw opgehaald.
Aardige mensen en blij dat ik dit voor ze deed. Hij speelde twee concertjes voor twee groepen publiek. Erg van genoten. Bij het tweede concert kwam de regen met bakken naar beneden en ging het onweren.
Toen de musicus klaar was werd het weer droog en heb ik ze weer naar huis gebracht. Zelf ging ik ook naar huis (normaal zou ik de hele dag blijven), want nog echt niet fit. Maar blij dat ik ben gegaan.
Klinkt erg leuk Picunia. En geeft ook veel voldoening denk ik zo.
Alcedo
15-09-2025 om 20:49
Wij zijn weer thuis inmiddels. Ik ben moe, maar ik kijk wel terug op een mooie reis.
Vandaag een deel van de was weggewerkt en allerlei andere klusjes gedaan, maar ook nog een poos lekker ontspannen gelezen. Man moest meteen weer aan het werk, maar ik kan langzaam op gang komen gelukkig.
Picunia
15-09-2025 om 21:29
Fijn dat je weer thuis bent, Alcedo en dat je terugkijkt op een mooie reis. Nu lekker rustig op gang komen.
Picunia
15-09-2025 om 21:33
Het Festival was weer een groot succes. Zelfs op NRC online stond een positieve recensie. Erg leuk om hieraan mee te werken en geeft inderdaad veel voldoening. Volgend jaar weer! Nu even nagenieten (en rekeningen betalen).
lientje69
15-09-2025 om 21:54
Ik had vandaag na mijn avonddienst van gisteren wel één hele " vrije " dag. Morgen weer werken. Vandaag 2 wassen gedraaid, eten gekookt, opgeruimd en onder de middag uit lunchen geweest met een vriendin. Vervroegd verjaardagscadeau 😅.
Zo mijn bed weer in, morgen gaat de wekker weer om 6 uur.