Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
19-08-2025 om 12:42
Picunia schreef op 18-08-2025 om 23:22:
Vind je het jammer, Lientje, dat je hier minder verpleegkundige handelingen doet? Je hebt natuurlijk hard gewerkt om de vereiste diploma’s te krijgen.
Ja zeker. Want ik ben mijn zelfvertrouwen weer kwijt nu. Ik had er misschien niet weg moeten gaan. Maar het voelde niet veilig meer. Erg jammer hoe dat allemaal gelopen is.
lientje69
19-08-2025 om 12:44
Casandra schreef op 19-08-2025 om 11:50:
De operatie is voorspoedig verlopen maar er is een ander probleem opgedoken. Een probleem met mijn blaas. Dus daar heb ik nu ook een afspraak voor bij de uroloog. We gaan het zien.
@ Lientje, ik heb gewoon erg lang moeten wachten eer er plaats was om mij te opereren. Het is niet dat ik er nog over twijfelde om het te laten doen. Ook de andere ga ik laten vervangen, ik heb gewoon geen keus. Maar dat zal ook niet voor direct zijn. Er gaan vlug enkele maanden voorbij. Al wat een mens kan doen is wachten.
Voorspoedig herstel gewenst Cassandra!
lientje69
19-08-2025 om 18:54
Casandra schreef op 19-08-2025 om 11:32:
@ Lientje , je schrijft “hier gaat het redelijk “. Redelijk? Wat doe jij véél! Veel respect voor wat jij allemaal doet.Jammer dat jij hetzelf niet zo ziet. Je bent een topmens! Geloof dat nou eens. En je werk, natuurlijk is dat wennen. Het komt wel goed. En gelukkig is de verbouwing bijna klaar. Het heeft zo te lezen lang genoeg geduurd. En dan komt er hopelijk weer wat ruimte en tijd voor jezelf. Je hebt het zo verdiend!
Dank je Cassandra. Redelijk bedoel ik mee niet helemaal soepel dus. Zoals vandaag heb ik een zware werkdag gehad en behoorlijk pijn nu. Dat is minder uiteraard. En veel aan mijn hoofd. Wat het ook niet makkelijk maakt.
Leatje
19-08-2025 om 19:33
alcedo, het valt niet mee zo. Dan lever je toch weer in na zo'n griep. Hopelijk knap je nog wel wat verder op.
Casandra, fijn dat de operatie goed is gegaan. Hoe gaat het met de pijn? Wat vervelend dat je nu weer naar de uroloog moet, hopelijk valt het mee.
Pecunia, dat klinkt als een fijne vakantie. Fijn dat je ervan hebt kunnen genieten.
Lientje, je houdt maar mooi wel alle ballen omhoog. Ik moet eerlijk zijn dat ik ook wel een jaar uittrek voor een nieuwe baan. En soms nog wel langer nodig om me helemaal in te burgeren. Vaak scheelt het wel als er wat nieuwe mensen bijkomen en je niet meer de laatste bijgekomen bent. (Is mijn ervaring dan)
Picunia
20-08-2025 om 13:15
Hè, Cassandra, nou er nog wat meer bij. Het houdt niet op, lijkt het wel. Sterkte en beterschap!
Alcedo, vervelend dat de pijn nu weer zo hevig is. Ook bij jou houdt het maar niet op. Is het dan moeilijk om de moed erin te houden?
Lientje, wat jammer dat je zelfvertrouwen zo is afgenomen. Volgens mij is dat helemaal niet nodig en heeft het gewoon wat tijd nodig.
Je vorige baan was misschien inhoudelijk leuker en interessanter, maar hoe er met je werd omgegaan was natuurlijk absurd. Tuurlijk kon je daar niet blijven, je laat niet zo met je omspringen.
Zijn er binnen je huidige organisatie mogelijkheden om uiteindelijk wel meer verpleegkundige handelingen te doen?
Picunia
20-08-2025 om 13:18
Ik heb zo een afspraak met mijn ‘oude’ fysio. Ik val nogal eens, ook met de fiets. Ik heb weinig balans en dus snel uit het evenwicht. Hij gaat me daarbij helpen. Ik ben benieuwd.
lientje69
20-08-2025 om 13:32
Picunia schreef op 20-08-2025 om 13:15:
Hè, Cassandra, nou er nog wat meer bij. Het houdt niet op, lijkt het wel. Sterkte en beterschap!
Alcedo, vervelend dat de pijn nu weer zo hevig is. Ook bij jou houdt het maar niet op. Is het dan moeilijk om de moed erin te houden?
Lientje, wat jammer dat je zelfvertrouwen zo is afgenomen. Volgens mij is dat helemaal niet nodig en heeft het gewoon wat tijd nodig.
Je vorige baan was misschien inhoudelijk leuker en interessanter, maar hoe er met je werd omgegaan was natuurlijk absurd. Tuurlijk kon je daar niet blijven, je laat niet zo met je omspringen.
Zijn er binnen je huidige organisatie mogelijkheden om uiteindelijk wel meer verpleegkundige handelingen te doen?
Ze hebben bij deze organisatie ook een revalidatie afdeling. Maar niet gemengd zoals waar ik zat. Dus dan kom je apart op neurologie ( wat erg zwaar is fysiek dus niet geschikt met mijn lichaam ) of orthopedie ( waar weer veel minder verpleegtechnische handelingen voorkomen ) . Dus ik weet niet of dat een goed idee is. Ik weet eigenlijk niet meer precies wat ik wil. Waar ik eerder nog dacht dat ik wel voor verpleegkundige wilde doorleren denk ik nu , laat ik het maar niet doen. Geeft ook weer veel stress en inspanning natuurlijk.
Picunia
20-08-2025 om 15:18
Lientje, dat zou jammer zijn, als je dit idee opgeeft. Kim je niet informeren in een ziekenhuis bij jou in de buurt of ze daar BBL-plekken hebben op niveau 4? Dat is werken en leren tegelijk.
lientje69
20-08-2025 om 23:30
Picunia schreef op 20-08-2025 om 15:18:
Lientje, dat zou jammer zijn, als je dit idee opgeeft. Kim je niet informeren in een ziekenhuis bij jou in de buurt of ze daar BBL-plekken hebben op niveau 4? Dat is werken en leren tegelijk.
In ziekenhuizen hier in de regio kom je er al helemaal niet tussen. Maar voor het ziekenhuis ben ik echt niet stressbestendig genoeg. Als ik die verhalen van mijn dochter hoor...
Ik laat het maar zo verder denk. Zal mijn tijd wel uitduren hoop ik. Nog 11 jaar en dan kan ik met pensioen.
Picunia
21-08-2025 om 10:58
Lientje, volgens mij hangt dat ook af van op welke afdeling je terecht komt. Toen ik al met al vier maanden in het ziekenhuis heb gelegen, op de afdeling Hematologie, had ik niet het idee dat het werk fysiek erg zwaar was. Maar de patiënten waren ernstig ziek en er ging met regelmaat iemand dood, daar moet je ook maar tegen kunnen.
Dus ik begrijp je keuze. Ik hoop dat je daar echt achter staat, want 11 jaar is nog best lang. Misschien, als je baan echt niet bevalt, over een tijdje weer solliciteren. Maar het allemaal eerst maar een kans geven. Misschien denk je er over een jaar wel heel anders over.
lientje69
21-08-2025 om 11:36
Picunia schreef op 21-08-2025 om 10:58:
Lientje, volgens mij hangt dat ook af van op welke afdeling je terecht komt. Toen ik al met al vier maanden in het ziekenhuis heb gelegen, op de afdeling Hematologie, had ik niet het idee dat het werk fysiek erg zwaar was. Maar de patiënten waren ernstig ziek en er ging met regelmaat iemand dood, daar moet je ook maar tegen kunnen.
Dus ik begrijp je keuze. Ik hoop dat je daar echt achter staat, want 11 jaar is nog best lang. Misschien, als je baan echt niet bevalt, over een tijdje weer solliciteren. Maar het allemaal eerst maar een kans geven. Misschien denk je er over een jaar wel heel anders over.
Dat bedoel ik. Ik ben hier nog maar 3 maanden hè. Ben nog lang niet geland. Nu is dit ook nog eens een best zware afdeling vergeleken met de andere drie afdelingen in dit huis . Dus ook qua werkdruk ( die ik na de revalidatie overigens prima aankan waar daar was het nog veel drukker ) maar ook de geestelijke zwaarte ( veel ggz en andere pittige zorgvraag ) Is het wennen. Het gaat al stukken beter dan een anderhalve maand terug. Je kunt denk ik ook niet verwachten binnen 3 maanden al helemaal het gevoel te hebben op de juiste plek te zitten.
Picunia
21-08-2025 om 16:07
Nee, dat is ook zo. Wat ik al eerder zei: bij mij duurde dat zeker een jaar. Dus, geef het tijd!
Leatje
21-08-2025 om 22:09
Hier heb ik het gesprek met de arb deskundige gehad. Een fijn gesprek waar ik met mijn neus op de feiten werd gedrukt: Ik kan mijn eigen werk nu niet uitvoeren. Dus nu gaat spoor 2 vervroegd ingezet worden. Ik hoop dat het me uiteindelijk iets gaat brengen. Dit is beter dan doormodderen. Dus ben wel tevreden. Al is het nu laat en begint het piekeren.
lientje69
21-08-2025 om 23:29
Leatje schreef op 21-08-2025 om 22:09:
Hier heb ik het gesprek met de arb deskundige gehad. Een fijn gesprek waar ik met mijn neus op de feiten werd gedrukt: Ik kan mijn eigen werk nu niet uitvoeren. Dus nu gaat spoor 2 vervroegd ingezet worden. Ik hoop dat het me uiteindelijk iets gaat brengen. Dit is beter dan doormodderen. Dus ben wel tevreden. Al is het nu laat en begint het piekeren.
Wel verdrietig leatje. Al is het wel fijn dat er nu duidelijkheid is in elk geval. Ik hoop dat er iets op je pad komt wst wel haalbaar is.
Alcedo
22-08-2025 om 08:20
Leatje schreef op 21-08-2025 om 22:09:
Dat is mooi Leatje. Hopelijk gaat spoor twee je iets opbrengen!