Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Leatje
02-06-2025 om 18:54
Goedzo Lientje! Knap gedaan. Hopelijk krijg je de tijd om je alles op een rustiger tempo eigen te maken. Maar de kop is eraf!
Alcedo
03-06-2025 om 10:38
Picunia schreef op 01-06-2025 om 15:24:
Voor zover ik weet, ken ik geen Groningse forummers IRL. Maar ik weet van een aantal forummers dat ze uit mijn provincie komen.
Wij wonen in dezelfde provincie toch? (Niet openbaar zetten aub, alleen ja of nee 
lientje69
05-06-2025 om 13:00
Eerste avonddienst vandaag. Zie er helemaal een beetje tegenop. Wat onzin is want ik ben boventallig. Geen idee waar dat onzekere gevoel vandaan komt dus.
lientje69
06-06-2025 om 11:28
Nou de eerste week zit erop. Ik weet nog niet helemaal wat ik moet vinden. Het is best pittig. Meeste dingen gaan best goed gelukkig vanwege de flinke bak ervaring die ik afgelopen jaar op de revalidatie heb opgedaan. Maar er is relatief weinig tijd om echt mee te kijken/ lopen. Ik ben voornamelijk flink aan het werk . ( alleen bij de mensen ) Het nadeel is dat het een fikse afdeling is. Ik de mensen nog niet ken en hun gewoontes. Nog niet weet wie er ggz / pg / somatiek is. Elke persoon heeft weer een ander soort benadering nodig.
Ik voel me dus enigzins voor de leeuwen gegooid .
Nu is dat in de zorg bij een nieuwe baan tegenwoordig helaas niet heel bijzonder. Het personeelsgebrek dwingt daar een beetje toe.
In principe is dat niet erg. Je leert het snelst door te doen. Maar het is wel intens. Ben behoorlijk moe. Ik heb nog één dag en één avond boventallig en dan zal ik het gewoon moeten doen. Zal vast goed komen maar voel me er nog lichtelijk onzeker bij.
lientje69
08-06-2025 om 21:59
Rustig hier. Ik heb gisternacht heel veel pijn gehad en slecht geslapen. Afgelopen nacht gelukkig beter. Ben samen met man druk aan het klussen in het huis hiernaast. Langzaam begint er wat schot in te komen. Morgen hopen we ook weer lekker wat te kunnen doen. Komende week moet ik veel werken, wel gelukkig ook nog een paar 6 uurs diensten waarbij ik dan om 13 uur klaar ben. Man krijgt een kunstgebit dus die zal zich ook niet al te goed voelen. Maar we doen ons best. Dochter zelf en haar vriendin die hier ook intrekt schitteren nogal door afwezigheid. Voornamelijk door werk maar ook door andere dingen. Dat irriteert man wat omdat wij ook gewoon werken en onze eigen dingen hebben maar daarnaast óók aan het klussen zijn. Ze willen er uiteraard graag NU intrekken. Maar omdat het ons huis is, willen we het graag netjes afwerken. We worden ook een dagje ouder en over een aantal jaar als dochter bijvoorbeeld met vriend gaat samenwonen of vriendin vertrekt hebben wij daar geen puf meer voor.
Tussendoor probeer ik mijn huishouden een beetje bij te houden . Vrijdag boodschappen gedaan met moeder. Moest ook naar schoonmoeder maar dat heb ik naar donderdag verschoven. Is allemaal ietsje teveel.
Extra klusjes schieten er nu ook even bij in. Maar heb wel de jaarboekhouding van man zijn bedrijf afgerond en weggebracht. Toch wat afgestreept van mijn lijstje. 🎉
Picunia
09-06-2025 om 18:13
Ik snap die irritatie van man wel. Als ze er nu inwillen, kunnen zij toch wel meehelpen? Succes met volgende week met klussen en werken.
Hier druk aan het voorbereiden voor de vakantie. We gaan donderdag weg. De nieuwe auto bevalt goed, maar nu blijkt dat er in de auto niets opgeladen kan worden. Zal een instelling zijn, maar moet wel even naar gekeken worden.
Erg leuk Pinksterweekend gehad, jammer dat het voorbij is.
lientje69
09-06-2025 om 18:39
Wat lastig een EV die niet laden wil. Is benzine toch weer handiger. Waarheen gaan jullie op vakantie Picunia en voor hoelang? Met de nieuwe auto?
Alcedo
09-06-2025 om 19:22
Ik zou ook geïrriteerd zijn dat die meiden niet zelf meehelpen. Maar ik sta daar sowieso wat anders in volgens mij.
@Picunia, dat is wel vervelend. Je wil toch minimaal je telefoon kunnen opladen lijkt me. Ik neem aan dat de dealer er wel antwoord op kan geven?
Succes met de voorbereidingen!
Alcedo
09-06-2025 om 19:22
lientje69 schreef op 09-06-2025 om 18:39:
Wat lastig een EV die niet laden wil. Is benzine toch weer handiger. Waarheen gaan jullie op vakantie Picunia en voor hoelang? Met de nieuwe auto?
Ik denk dat dat niets te maken heeft met het feit dat het een elektrische auto is...
Leatje
11-06-2025 om 07:36
succes met de verbouwing Lientje,ook wel pittig zo met zijjn tweeën.
Heel veel plezier op vakantie picunia. Hopelijk gaan jullie liet leuk hebben.
Hier gaat het een beetje hetzelfde. Op en af steeds. Ik doe gewoon maar rustig voort in de hoop dat het ooit wat beter gaat. Meer kun je ook niet doen denk ik..
lientje69
11-06-2025 om 09:23
Leatje schreef op 11-06-2025 om 07:36:
succes met de verbouwing Lientje,ook wel pittig zo met zijjn tweeën.
Heel veel plezier op vakantie picunia. Hopelijk gaan jullie liet leuk hebben.
Hier gaat het een beetje hetzelfde. Op en af steeds. Ik doe gewoon maar rustig voort in de hoop dat het ooit wat beter gaat. Meer kun je ook niet doen denk ik..
Wat zijn de vooruitzichten leatje? Jij had toch ook iets van fysio / revalidatie achtig iets?
lientje69
11-06-2025 om 09:32
Hier doe ik denk ik teveel. Of ik ben een superkluns. Beide samen is uiteraard ook mogelijk. Soms weigert mijn grijpreflex van mijn rechterhand. Restletsel van mijn CVA. Gebeurt eigenlijk niet heel vaak meer. Maar sinds gisteren is het hopeloos. Heb sinds gistermiddag 5 uur een pot sperziebonen, een glas en de koffiebus laten vallen . Echt. Wat bezielt me?
Verder heb ik keelpijn , ben ik lichtelijk verkouden en ben ik moe. Dat laatste is verklaarbaar.
Vanavond avonddienst. Vanaf het weekend 4 dagen achter elkaar werken. 3x6 uur en één keer 8 uur. 6 uur klinkt pittig maar ik ben dan wel al om 13 uur klaar dus dat is wel heel erg lekker. Heb nog overwogen te gaan fietsen maar vooralsnog trekt al het nieuwe nog te veel energie. Bovendien heb ik thuis ook nog genoeg te doen en kost fietsen ook weer tijd dus het wordt toch de auto denk ik. Het wordt ook warm. En ik moet 4 dagen achter elkaar.
Kortom: genoeg excuses weer om niet aan lichaamsbeweging te doen. 
Leatje
11-06-2025 om 12:23
nou ik denk dat je genoeg doet Lientje...geen extra beweging nodig lijkt me. Misschien wel wat proberen te ontspannen tussendoor?
Ik ben nog bezig tot begin juli. En dan weer een afspraak met rev arts. Tot nu toe eigenlijk nog geen resultaat. Ja misschien een beetje spieropbouw, maar nog niet dat ik echt ergens wat verandering in merk. Geduldig zijn. Ik denk dat ik het op over een langere termijn moet gaan zien. Ik probeer maar niet te erg bezig te zijn met de toekomst..