Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Leatje schreef op 11-06-2025 om 12:23:

nou ik denk dat je genoeg doet Lientje...geen extra beweging nodig lijkt me. Misschien wel wat proberen te ontspannen tussendoor?

Ik ben nog bezig tot begin juli. En dan weer een afspraak met rev arts. Tot nu toe eigenlijk nog geen resultaat. Ja misschien een beetje spieropbouw, maar nog niet dat ik echt ergens wat verandering in merk. Geduldig zijn. Ik denk dat ik het op over een langere termijn moet gaan zien. Ik probeer maar niet te erg bezig te zijn met de toekomst..

Lastig is dat hè? Je hoofd wil zo graag  maar je lijf laat het afweten. En geduld hebben, zo lastig. Wel goed van je dat het enigzins lukt niet te veel met de toekomst bezig te zijn. Ik duim voor je voor verbetering. 

Ik moet over een half uur richting avonddienst.  Kan me er nog er nog niet toe zetten. 

Even ademhalen Lientje, je bent volgens mij enorm druk en een nieuwe baan levert ook spanning op

@Leatje, dat klinkt relativerend maar ik snap ook wel als het frustreert dat je nog niet echt resultaat merkt van de revalidatie

Ik ben nog steeds druk maar ik waak ervoor dat er geen nieuwe dingen op mijn bord komen. Ik heb deze week en vorige week wat dingen afgerond en dat voelt wel fijn. Ik dacht even dat het wat beter ging met m'n migraine maar blijkbaar was dat slechts een kort respijt. Volgende maand een afspraak met mijn neuroloog. Telefonisch, maar ik wil wel even een goed gesprek met haar aangaan.

Volgende maand ook een afspraak met mijn pijngeneeskundige en ook met hem moet ik in gesprek over een duurzamere aanpak maar ik ben bang dat er geen opties meer zijn. 

Kortom, er is genoeg gaande...

Alcedo schreef op 11-06-2025 om 19:42:

Ik ben nog steeds druk maar ik waak ervoor dat er geen nieuwe dingen op mijn bord komen. Ik heb deze week en vorige week wat dingen afgerond en dat voelt wel fijn. Ik dacht even dat het wat beter ging met m'n migraine maar blijkbaar was dat slechts een kort respijt. Volgende maand een afspraak met mijn neuroloog. Telefonisch, maar ik wil wel even een goed gesprek met haar aangaan.

Volgende maand ook een afspraak met mijn pijngeneeskundige en ook met hem moet ik in gesprek over een duurzamere aanpak maar ik ben bang dat er geen opties meer zijn.

Kortom, er is genoeg gaande...

Ik ga zó onwijs hard duimen dat er nog iets van een oplossing  is voor je Alcedo!😘

Lientje, het laden van de elektrische auto gaat prima. Het probleem is, dat de koelbox niet in de auto is aan te sluiten. Er staat geen spanning op de stopcontacten. Na de vakantie gaat de garage er naar kijken. Wel jammer dat de koelbox nu niet mee kan.
We gaan naar Zuid-Frankrijk. Eerst naar vrienden in de buurt van Toulouse en daarna twee weken naar de Provence. Morgen de auto inpakken, de kar met motor erop aankoppelen en gaan met die banaan! Erg veel zin in.

Lientje, als ik vermoeid ben, laat ik ook steeds dingen vallen (ook mijzelf, overigens. Ik struikel nog over een stuiver). Speelt dat bij jou ook geen rol? Wordt het geen tijd om eens naar je lichaam te luisteren, Lientje? Wat je allemaal doet, klinkt voor mij als roofbouw!

Alcedo, wat vervelend dat de migraine weer is teruggekomen. Ik duim dat de neuroloog nog wel iets voor je kan doen.

Leatje, wat jammer dat de pijnrevalidatie jou, tot nu toe, geen verlichting heeft gebracht. Ik begreep dat dit bij een kleine groep voorkomt. De meeste mensen hebben er wel baat bij (zoals ik), stom dat jij nu net bij die kleine groep lijkt te zitten.

Geen koud drinken dus met de warme reis Picunia.  Dat is idd jammer.  Goede en veilige reis en fijne vakantie!

Picunia schreef op 11-06-2025 om 23:53:

Lientje, als ik vermoeid ben, laat ik ook steeds dingen vallen (ook mijzelf, overigens. Ik struikel nog over een stuiver). Speelt dat bij jou ook geen rol? Wordt het geen tijd om eens naar je lichaam te luisteren, Lientje? Wat je allemaal doet, klinkt voor mij als roofbouw!

Speelt zeker mee Picunia.  Maar het is momenteel even niet anders. Stoppen  is nu even geen optie.

Ik ga volgende week in gesprek  met de manager over mijn vakantie  dit jaar. Officieel had ik die al aangevraagd moeten hebben maar ik werkte er natuurlijk nog niet. Dus eigenlijk heb ik dit jaar geen vakantie meer. Dat kan natuurlijk  niet.😅 dus hoop dat we ergens nog iets kunnen plannen.  Anders gaan er 4 weken mee naar het volgende jaar en dat is wat veel.

Lientje, ik zou idd wel proberen ergens een vakantie te kunnen plannen. Anders is het wel een lange ruk nog het jaar uit. 

Iemand nog een tip om een zere nek te genezen. Denk dat er een spierknoop zit. Ik wordt er helemaal gek van. Gisteren al veel hoofdpijn gehad en nu die nek.  Ga vanavond wel een pittenzak er tegenhouden maar dat is me nu wat te warm. Koelelement hielp niet...

Picunia schreef op 11-06-2025 om 23:50:

Lientje, het laden van de elektrische auto gaat prima. Het probleem is, dat de koelbox niet in de auto is aan te sluiten. Er staat geen spanning op de stopcontacten. Na de vakantie gaat de garage er naar kijken. Wel jammer dat de koelbox nu niet mee kan.
We gaan naar Zuid-Frankrijk. Eerst naar vrienden in de buurt van Toulouse en daarna twee weken naar de Provence. Morgen de auto inpakken, de kar met motor erop aankoppelen en gaan met die banaan! Erg veel zin in.

Dat is frustrerend zeg. Ik moet zeggen dat ik mijn aansluiting in de kofferbak nooit getest heb. Misschien toch maar eens doen zolang er nog garantie op de auto zit. 

lientje69 schreef op 11-06-2025 om 23:30:

[..]

Ik ga zó onwijs hard duimen dat er nog iets van een oplossing is voor je Alcedo!😘

Leatje schreef op 12-06-2025 om 16:43:

Lientje, ik zou idd wel proberen ergens een vakantie te kunnen plannen. Anders is het wel een lange ruk nog het jaar uit.

Iemand nog een tip om een zere nek te genezen. Denk dat er een spierknoop zit. Ik wordt er helemaal gek van. Gisteren al veel hoofdpijn gehad en nu die nek. Ga vanavond wel een pittenzak er tegenhouden maar dat is me nu wat te warm. Koelelement hielp niet...

Ik heb zo'n nek massage kussen voor mezelf.  Bij mijn man masseer ik het dan vaak met bijvoorbeeld spiroflor. Maar ik denk dat jij ff te ver weg  woont om je nek te komen  masseren.

Hoop dat het snel beter wordt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.