Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Cassandra, dank voor het compliment. Kennelijk schrijf ik ‘jong’. Mijn oudste zoon is 31 (!).

Lientje, wat bedoel je met die oor van je huisarts? Bedoel je dat hij niet luistert? 
Is het nodig om nu nog wat voor je man te doen? Het is belangrijk, zeker in deze omstandigheden, gewoon even niks te doen.
Ik herken wel bij mijzelf dat ik, net als jij, een enorm verantwoordelijkheidsgevoel heb. Maar dat begin ik af te leren in de revalidatie. Ik hoef niet alle gaten dicht te lopen. Weet je, uiteindelijk help je niemand, en zeker jezelf niet, als je steeds over je grenzen gaat. Maar goed, deze preek heb ik al eerder afgestoken. In ken je irl niet, maar hier heb ik je leren kennen als iemand die een groot verantwoordelijkheidsgevoel heeft, zelfs ten koste van zichzelf. Hoewel ik ook wel zie dat je stappen hebt gemaakt en nog steeds maakt. Ik gun je zoveel meer.

Leatje, mijn revalidatie gaat 12 weken duren. Maar zo nodig wordt het verlengd. Weet jij al hoe lang het de bedoeling is? Hopelijk heb je er baat bij. Jammer dat er geen diagnose is, dat had kunnen helpen.

Picunia, oor??? Schrijf ik nergens ?🤔

Je schrijft: mijn huisarts ligt weer op zijn oor. Ik hoop daar morgen iets aan te doen.
Ik begrijp dus niet wat je daarmee bedoelt.

aan = in

Picunia schreef op 25-04-2025 om 19:40:

Je schrijft: mijn huisarts ligt weer op zijn oor. Ik hoop daar morgen iets aan te doen.
Ik begrijp dus niet wat je daarmee bedoelt.

Ik ga ff zoeken want het komt me niet  bekend voor... 

Ben ik dan zo moe dat ik rare dingen schrijf???

Ah. Ik weet het. Moet huishouden zijn... loop achter met schoonmaken en opruimen. Autocorrect denk.

Moet mijn posts beter gaan nalezen dus.   
Heb net hiernaast  even wat schoongemaakt en opgeruimd  ( in het huis dat we aan het verbouwen  zijn voor dochter ) En wat kleine dingen in eigen huis. Morgen komt mijn  oudste kind met vriendin eten, gezellig.  Zondag hoef ik niet te koken want we krijgen een etentje van pleegkind als dank voor alles wat we de afgelopen jaren voor hem gedaan hebben.  Hij kwam als net 17 jarige op straat te staan ( leuke moeder die haar vriend boven hem stelde) en wij hebben hem in huis genomen.  Aan zijn opvoeding ontbrak eea en hij had 0 diploma's.  We hebben hem helemaal de volwassenheid in begeleid en hij heeft een eigen huisje kunnen  kopen waar we de afgelopen 1,5 maand nog flink in geklust hebben. Hoop dat het allemaal  goed blijft gaan, we houden de vinger aan de pols. Is inmiddels een soort van eigen kind geworden. 

Dat is mooi, Lientje, een etentje van pleegkind. Fijn dat hij jullie en jullie inspanningen waardeert.

Succes morgen met het huishouden!

Vandaag opgestaan met krampachtige pijn in mijn hele lichaam. We wilden met de motor weggaan, maar dat leek niet zo verstandig. Eerst maar onder de douche, dat wil weleens helpen. Onder de douche bedacht ik dat ik wel met de motor weg wilde. Thuis zitten en me zielig voelen maakt het ook niet beter, dus inderdaad gegaan. Het was heerlijk! Door de afleiding een stuk minder pijn. Hopelijk gaat het morgen nog beter.

Picunia, met de motor… heerlijk ! Toen man en ik jong waren deden we dat ook. Dat heerlijke vrije gevoel, alsof je vliegt. Fijn dat je hebt kunnen genieten en de pijn op de achtergrond verdween.

hier al een paar dagen pijn pijn pijn, vanavond het ene uur nog veel pijn, andere uur pijn ineens bijna weg. Ik snap er niks van. Misschien zijn mijn hersens in de war... Apart is het wel.

picunia hoe ging het vandaag? Soms weet je het niet en kan afleiding inderdaad zorgen voor minder pijn, fijn dat dat lukte met motorrijden..

Leatje schreef op 27-04-2025 om 22:56:

hier al een paar dagen pijn pijn pijn, vanavond het ene uur nog veel pijn, andere uur pijn ineens bijna weg. Ik snap er niks van. Misschien zijn mijn hersens in de war... Apart is het wel.

Hopelijk blijft het weg Leatje.

Wat fijn dat je daar zo van kan genieten Picunia  dat motorrijden. Het was in elk geval  heerlijk weer. Dat pik je dan toch weer mee. En het doet ook wat met je geest even eruit zijn.

Hier wil het lichaam vandaag ook niet zo meewerken. Mijn werk was gisteren megadruk vanwege zieke collega. Daarna had pleegkind een acuut probleem in zijn nieuwe huis dus daar moest ik met spoed heen met man. Toen nog wel lekker uit eten geweest.  Maar mijn nacht was te kort en slapen lukt niet meer. Ben moe en alles doet pijn vandaag. 

Loop nog steeds achter met mijn huishouden  dus dat ben ik dan maar in een laag tempo aan het doen. Twee wassen weggevouwen en de eerste van drie van vandaag  draait nu.Verder veel kleine klusjes ( oud papier, vuilnisbakken zitten vol , afwasmachine uitruimen , schoon tafelkleed op de tafel, pakketje voor de post klaarmaken  enz) Alles in een voor mjn doen laag tempo maar het zal nodig zijn. Zit inmiddels al aan de koffie in de hoop dat dat een boost geeft. Die neem ik normaal pas rond 10 uur ofzo.  

Hoop dat jullie begin van de dag soepeler verloopt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.