Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Picunia
18-04-2025 om 19:41
De vraag: ‘wie heeft er over mij geklaagd’, was niet erg handig. Lientje. De vraag had je wat algemener kunnen stellen:’waarom heb ik hierover nooit feedback gehad en waarom neemt de leiding dit zonder wederhoor aan’. Zoals jij het aangaf, wat overigens zeer begrijpelijk is, speel je het op de man (wiens naam je niet kent). Daar houdt men vaak niet van. Ik snap heel goed, dat jouw motivatie tot onder 0 is gedaald. Je kunt niet vertrouwen op je collega’s en de leiding gaat daarin mee.
Voorlopig niet tekenen, dus! Pas als er echt niets op je pad komt. En dan, zoals Alcedo zegt, opletten dat er een clausule in is opgenomen, dat tussentijds opzeggen mogelijk is. Wel shit allemaal, kan je er net bij hebben.
Picunia
18-04-2025 om 19:48
Alcedo, ik hoop dat er nu eindelijk iets structureels gaat gebeuren om je migraine in te tomen. Het maakt het leven zo moeilijk. Hopelijk zijn de dagen met schoonouders gezellig en leuk en zijn die de moeite waard om daarna even niet/minder goed te kunnen functioneren. Wel balen dat je daar steeds rekening mee moet houden, herkenbaar.
Picunia
18-04-2025 om 19:50
Leatje, hoofdpijn is zo naar. Ik was voor mijn ziekte een hoofdpijn- en migraineklant. Sinds mijn ziekte er eigenlijk geen last meer van. Is leukemie nog ergens goed voor. Ik hoop dat de pijnrevalidatie jou gaat helpen!
lientje69
18-04-2025 om 19:52
Picunia schreef op 18-04-2025 om 19:41:
De vraag: ‘wie heeft er over mij geklaagd’, was niet erg handig. Lientje. De vraag had je wat algemener kunnen stellen:’waarom heb ik hierover nooit feedback gehad en waarom neemt de leiding dit zonder wederhoor aan’. Zoals jij het aangaf, wat overigens zeer begrijpelijk is, speel je het op de man (wiens naam je niet kent). Daar houdt men vaak niet van. Ik snap heel goed, dat jouw motivatie tot onder 0 is gedaald. Je kunt niet vertrouwen op je collega’s en de leiding gaat daarin mee.
Voorlopig niet tekenen, dus! Pas als er echt niets op je pad komt. En dan, zoals Alcedo zegt, opletten dat er een clausule in is opgenomen, dat tussentijds opzeggen mogelijk is. Wel shit allemaal, kan je er net bij hebben.
Die vraag heb ik echt niet gesteld hoor, waar lees je dat? Heb alleen idd gezegd dat ik deze feedback liever een half jaar eerder had gehad. Óók van de leidinggevende.
Ik denk dat alleen maar nu. Wie wordt er zo gestresst van mij?
Picunia
18-04-2025 om 23:41
Lientje, excuus, je schrijft dat inderdaad niet. Het is mijn interpretatie. Blijkt maar weer dat je (ik) niet moet invullen voor een ander. Wat blijft is deze nare situatie. Onbegrijpelijk dat de leidinggevend op deze manier acteert.
Leatje, ik heb in 2018 de diagnose AML gekregen. Inmiddels gaat het weer goed met mij, qua leukemie, maar heb ik veel chronische schade aan de behandeling overgehouden.
Alcedo
19-04-2025 om 09:04
Picunia schreef op 18-04-2025 om 19:48:
Alcedo, ik hoop dat er nu eindelijk iets structureels gaat gebeuren om je migraine in te tomen. Het maakt het leven zo moeilijk. Hopelijk zijn de dagen met schoonouders gezellig en leuk en zijn die de moeite waard om daarna even niet/minder goed te kunnen functioneren. Wel balen dat je daar steeds rekening mee moet houden, herkenbaar.
Het probleem is dat de CGRP-antagonisten na verloop van tijd toch weer hun effectiviteit verliezen. En dan blijven er geen opties meer over. Ik heb nu zelfs een combinatie van twee behandelingen. Dat heeft ook weer een poosje heel goed geholpen, maar is nu ook niet effectief genoeg meer.
Structureler dan dit wordt het niet, tenzij de nieuwste generatie CGRP-antagonisten op wonderbaarlijke wijze wel langer blijven werken.
Casandra
19-04-2025 om 14:10
Al twee dagen wordt ik geteisterd door hevige fibromyalgie pijnen
Ik zou het beter in het verdrietig topic schrijven. Dat soort pijn heeft altijd een mentale impact op me . Ik had er al een tijdje geen last meer van en dan heb ik altijd de dwaze hoop dat het weg is. Niet dus.
lientje69
19-04-2025 om 16:08
Casandra schreef op 19-04-2025 om 14:10:
Al twee dagen wordt ik geteisterd door hevige fibromyalgie pijnen
![]()
Ik zou het beter in het verdrietig topic schrijven. Dat soort pijn heeft altijd een mentale impact op me . Ik had er al een tijdje geen last meer van en dan heb ik altijd de dwaze hoop dat het weg is. Niet dus.
Ah wat naar Casandra!
Heel veel sterkte! Herkenbaar dat gevoel idd. Helaas komt pijn bij ons altijd weer terug of wordt erger.
lientje69
20-04-2025 om 10:10
Hoop dat jullie allemaal ondanks de pijn toch een beetje van de paasdagen kunnen genieten. Fijne paas toegewenst allemaal!
Picunia
20-04-2025 om 11:18
Alcedo, dat klinkt vrij hopeloos. Hoe ga je daar mee om? Ik weet niet goed wat ik nu moet zeggen. Ik ben een optimistisch mens, maar hier word ik wel stil van.
Picunia
20-04-2025 om 11:23
Cassandra, pijn heeft voor iedereen een enorme impact. Ik word er altijd chagrijnig van. Mijn pijnrevalidatie gaat van het omgekeerde uit: chronische pijn ontstaat doordat psychische trauma in je lijf gaat zitten. Ik ben nu op de helft, we zullen zien of en wat dit gaat opleveren.
Wel verdrietig, dat je dacht dat je ervan af was en dat de pijn nu weer zo heftig terugkeert. Veel sterkte!