Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
14-04-2025 om 08:22
Sterkte Leatje. Hopelijk kom je eruit met je werkgever en hopelijk gaat de pijnrevalidatie iets doen voor je.
Wij gaan volgende week op vakantie (korte vakantie) dus ik hoop deze week nog wat dingen gedaan te krijgen en tegelijkertijd nog wat rust te krijgen, maar dat gaat niet helemaal samen denk ik.
lientje69
14-04-2025 om 08:33
Lekker Alcedo , even er tussenuit. Succes met het vinden van de juiste balans.
lientje69
14-04-2025 om 08:38
Hier gaat het wat minder. Ben nogal aan het piekeren over een aantal dingen, zowel qua werk als thuissituatie. Lastig allemaal. Dat alles werkt wat door op mijn fysieke gesteldheid, en mijn energie. Dus ik hang veel op de bank. Wat niet goed is want dan heb ik nog meer tijd om te piekeren. Iets met een cirkeltje enzo.
Verder vind ik het jammer dat er geen echte vakantie in zat deze vrije periode. Waardoor ik me niet echt opgeladen voel. Voordeel is wel dat ik de tijd gehad heb te herstellen van mijn ingreep.
Picunia
14-04-2025 om 08:42
Lientje, herstellen van de ingreep is toch gewoon ‘ziek’? Als je je alsnog ziekmeldt voor die dagen, krijg je je vakantiedagen terug volgens mij. Kun je misschien later nog een vakantie plannen.
Picunia
14-04-2025 om 08:44
Ik snap niet, wat er met mij aan de hand is. Sinds zaterdag verga ik van de rugpijn. Ik kan geen goede houding vinden. Nou ja, beetje in beweging blijven, dat kan nooit kwaad.
lientje69
14-04-2025 om 08:46
Picunia schreef op 14-04-2025 om 08:42:
Lientje, herstellen van de ingreep is toch gewoon ‘ziek’? Als je je alsnog ziekmeldt voor die dagen, krijg je je vakantiedagen terug volgens mij. Kun je misschien later nog een vakantie plannen.
Ik kreeg alleen de eerste week ziek. Tweede week zou ik aangepast werk hebben kunnen doen volgens de richtlijnen. Dus die was voor mezelf. Denk eerlijk gezegd dat het aangepaste werk me nog best zwaar zou hebben gevallen. Maar goed. Dus ik heb nog uren over hoor. Alleen erg weinig gelegenheid ze op te nemen.
Er zijn al 2 van mijn 3 aangevraagde vakanties aangepast. Iets boeken valt dan ook niet mee.
lientje69
14-04-2025 om 08:50
Picunia schreef op 14-04-2025 om 08:44:
Ik snap niet, wat er met mij aan de hand is. Sinds zaterdag verga ik van de rugpijn. Ik kan geen goede houding vinden. Nou ja, beetje in beweging blijven, dat kan nooit kwaad.
Bezoekje aan fysio?
Ik had overigens ook veel heup en rugklachten. Slaap nu op advies van fysio met een kussentje tussen mijn knieën. Dat scheelt echt. Heb er nu een aangeschaft met een elastiek omdat ik veel draai in bed.
Picunia
14-04-2025 om 09:12
Bij jou helpt dit, Lientje? Ik heb eens iets dergelijks van een vriendin geleend, maar mij hielp het niet.
Mijn rugpijn kan met de pijnrevalidatie te maken hebben. Daar werd voor gewaarschuwd dat het mogelijk even zou kunnen verergeren. Maar dan wordt het ook snel minder, dus daar ga ik voor!
lientje69
14-04-2025 om 10:26
Picunia schreef op 14-04-2025 om 09:12:
Bij jou helpt dit, Lientje? Ik heb eens iets dergelijks van een vriendin geleend, maar mij hielp het niet.
Mijn rugpijn kan met de pijnrevalidatie te maken hebben. Daar werd voor gewaarschuwd dat het mogelijk even zou kunnen verergeren. Maar dan wordt het ook snel minder, dus daar ga ik voor!
Bij mij hiep het idd ja gelukkig. Wat jammer dat het jou niet hielp. Dan ga ik herl hard duimen voor je dat het idd een tijdelijke verergering is als gevolg van je revalidatie en dat het doel beter zal gaan.
Casandra
15-04-2025 om 19:42
Picunia , ik heb ook zo’n kussentje. Voornamelijk omdat mijn knieën niet op elkaar zouden liggen. En dat helpt. Voor mijn heupen doet het niets.
Gisteren hebben man en ik voorraad ingeslagen bij de supermarkt.
Twee bomvolle karren vol met eten. Wij doen dat maandelijks. Groenten zijn hier voornamelijk diepvries. Uitgezonderd aardappelen,sla, tomaten en witlof. Dat kan je natuurlijk niet invriezen. Ook vlees voor een maand en beleg voor op brood dat je kan invriezen.
Toen we thuiskwamen moest alles dan nog weggezet en ingevroren worden. Ka-pot waren we
Allebei een uur in de zetel gelegen om te bekomen.
Van daag is man in de tuin planten aan het snoeien.Meestal help ik met opruimen, maar vandaag ging dat echt niet. Morgen zal ik hem wel kunnen helpen. Het is doodjammer dat ik niet lang meer kan rechtstaan, want ik ben dol op snoeien. Bij man is het een moetje. Meestal begint hij er mopperend aan . Als het aan hem lag vlogen alle planten eruit. Maar daar hou ik mijn been stijf. Dat gaat niet gebeuren.
Dat doet er mij aan denken Lientje dat jouw broer dat met je moeder haar tuin heeft gedaan. Je schreef er in het verdrietig topic over.
Ik vraag mij af waarom je moeder dat laat gebeuren. Zou het kunnen dat ze alles pikt omdat ze hoopt dat je broer bij haar blijft wonen? Dat ze bang is om alleen achter te blijven ?
Hoe is het nu met haar tuin?
En hoe is het resultaat met je ogen? Is alles goed gekomen?
lientje69
15-04-2025 om 21:59
Casandra, lang verhaal. Maar een kind ( jongen ) is jong overleden en daarna is hij nog geboren. Kroonprinsje. Teveel in de watten gelegd. En dan ook nog psychisch niet in orde wat mijn ouders niet wilden laten testen want: ons kind is gewoon normaal. Des te ouder hij werd des te moeilijker. Niet werken. Geen geld. Thuis blijven wonen. Dominant. En toen overleed mijn vader. Mijn broer was toen 30. Daarna beeldde hij zich in dat het zijn huis, zijn toko, zijn tuin enz allemaal is. Ik denk dat hij voor mijn moeder nog een reden is om op te staan. Maar ik denk ook dat ze bang voor hem is. Al beweert ze van niet. Bij agressie gaan wij er gelijk tussen staan en bij vermoeden van ergere zaken schakelen wij de politie in maar tot nu toe houdt hij zich in als wij in de buurt zijn. ( helaas, laatste keer dat hij me aanviel sprong moeder ertussen anders had ik de politie kunnen inschakelen en was hij misschien opgenomen.
Wat betreft mijn ogen . Ik ben nog niet heel tevreden maar het is nog maar 2 weken geleden dus heeft nog tijd nodig denk ik. Links is nog steeds meer hangend dan rechts. Het is nog steeds gevoelig. Op sommige plekken is de huid gevoelloos en op andere plekken juist weer erg droog. Hoort er allemaal bij zeggen ze op internet. Dus geduld hebben.
lientje69
17-04-2025 om 09:34
Hier erg moe en stress vanwege een gesprek op mijn werk straks. Weet ff niet hoe ik dingen aan moet vliegen vandaag. Ook pijn dus dit wordt niet mijn beste dag vandaag met nog een avonddienst erachter aan die flink pittig gaat worden. Zal blij zijn als het vanavond 12 uur is en ik weer lekker thuis ben.
Leatje
17-04-2025 om 13:02
succes Lientje, hopelijk gaat het een beetje vandaag.
Ik heb gesprek gehad met het werk en zaken nu als gedongen feit gesteld ipv afhankelijk zijn van wat zij een goed plan vinden. Dat zijn minimale uren op het werk. Hopelijk krijg ik nu wat rust in het hoofd en kan ik me storten op de revalidatie.
Picunia.. hoe lang ben jij al bezig met revalideren?
Casandra, fijn om dat zo te doen met de boodschappen. Momenteel is dat hier rommelig. Wil wel een vaste dag pakken...maar heb er zo niet puf voor dus dan schuif ik het weer voor me uit😬
Casandra
17-04-2025 om 20:09
Heel goed Leatje dat je voor jezelf opkomt. Hopelijk heb je nu wat minder stress en kan je je focussen op de revalidatie. Ik duim voor je dat je zo goed mogelijk hersteld 👍. Zowel fysiek en mentaal.
Lientje jij zal nu druk aan het werk zijn. Ik hoop oprecht dat jij hier morgen verteld dat het gesprek waar je zo tegenop zag meeviel. Jammer dat je geen vast contract hebt gekregen. Onbegrijpelijk gewoon.
Gisteren had ik een fijne goede dag . Vandaag was het minder. Maar goed, morgen is er weer een nieuwe dag.
Ik ga nu een beetje tv kijken, ik volg de serie You ,op Netflix. Ik had ze al een keertje gezien, maar op 24 maart zenden ze de seizoensfinale uit. Dus ik wou mijn geheugen nog even opfrissen.
Ik heb niet altijd Netflix, ik wissel af in streamingdiensten en soms heb ik er geen.
Verder nog een zwaai naar Picunia en Alcedo.