Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Hier erg drukke werkweken. Vorige week vanaf zaterdag t/ m vrijdag 5 dagen gewerkt. 38 uur.
Toen drie dagen vrij. Maar mantelzorg ,moeder en huishouden  en gisteren naar oudste kind  maakten dat mijn vrije dagen in notime om waren. Nu is de nieuwe week begonnen . En werk ik weer 5 diensten. Wederom 38 uur t/ m zondag.  Dus er komt niet veel nuttigs thuis verder uit mijn handen.

Donderdag controle van mijn oog. Heb nog steeds regelmatig hoofdpijn. Slaap weer matig terwijl dat een week of 2 terug goed ging eindelijk.  Geen idee waarom het nu niet gaat.

Oudste dochter  was wel heel happy. Gaat met vriendin geregistreerd partnerschap aan. Fijn haar eindelijk weer een beetje  blij te zien.
Verder weinig nieuws.  Meer pijn door het vele werken.  Meer emotie door te  slecht slapen. Ik worstel me er wel doorheen. Komt wel weer goed. Ooit.

lientje69 schreef op 24-02-2025 om 19:53:

[..]

Raar dat ze daar dan toch zit Alcedo. Zoiets gaat toch op indicatie? Als je niet slecht genoeg ben kom je daar toch niet terecht?

Wat betreft het hebben van steeds meer pijn, zou ik zeker actie ondernemen. Misschien een bezoekje aan de huisarts?

Ze heeft de zwaarste indicatie. Het is alleen niet aan haar af te lezen als je haar ziet. Dus het voelt nogal tegenstrijdig allemaal. 

De huisarts kan sowieso niks met mijn situatie, behalve evt. doorverwijzen naar neurologie. De vraag is of dat nuttig is, aangezien men een paar jaar geleden zei dat de plek waar ik nu dus meer last van heb dan normaal, niet meer operabel is. Dan heeft diagnostiek ook geen nut lijkt me. Dus ik vraag me af of ik er nog energie in moet steken. 

Man heeft niet echt een duidelijke mening dus dat schiet ook niet op.

lientje69 schreef op 24-02-2025 om 20:03:

Hier erg drukke werkweken. Vorige week vanaf zaterdag t/ m vrijdag 5 dagen gewerkt. 38 uur.
Toen drie dagen vrij. Maar mantelzorg ,moeder en huishouden en gisteren naar oudste kind maakten dat mijn vrije dagen in notime om waren. Nu is de nieuwe week begonnen . En werk ik weer 5 diensten. Wederom 38 uur t/ m zondag. Dus er komt niet veel nuttigs thuis verder uit mijn handen.

Donderdag controle van mijn oog. Heb nog steeds regelmatig hoofdpijn. Slaap weer matig terwijl dat een week of 2 terug goed ging eindelijk. Geen idee waarom het nu niet gaat.

Oudste dochter was wel heel happy. Gaat met vriendin geregistreerd partnerschap aan. Fijn haar eindelijk weer een beetje blij te zien.
Verder weinig nieuws. Meer pijn door het vele werken. Meer emotie door te slecht slapen. Ik worstel me er wel doorheen. Komt wel weer goed. Ooit.

Wat leuk voor je dochter! En superfijn dat ze een beetje blijer lijkt. Ik kan me voorstellen dat het je raakt en bezig houdt. Het kan ook zijn dat je door je emotie slechter slaapt. Omgedraaid zeg maar. Maar rottig is het zeker

Als die hoofdpijn niet ooggerelateerd is, ga je er dan nog iets mee doen? Naar de huisarts of iets? Het kan ook migraine of iets zijn. 

Klinkt inderdaad wel heel druk op je werk. Je zou een wat rustiger rooster krijgen toch of heb ik dat verkeerd onthouden?

Vanaf maart is mijn rooster beter . Dan heb ik idd steeds 2 vrije dagen tussen mijn werkdagen. Wel sta ik voor héél véél avonddiensten ingeroosterd.  Is man niet erg blij mee.

Wat  betreft de hoofdpijn ben ik ervan overtuigd dat het komt door mijn hangende ooglid. Als het daarna nog niet verbeterd zal ik er wellicht wat mee moeten.

Wat betreft jouw pijn zou ik toch proberen  contact met een neuroloog  op te nemen dan. Meer pijn is nooit een goed teken. Misschien kunnen ze dingen uitsluiten. Of zijn er nog mogelijkheden te bedenken de pijn wat minder heftig te laten zijn.

Alcedo, ik ben het eens met Lientje. Misschien is opereren geen optie, maar wellicht zijn er andere methoden, waardoor je pijn minder wordt.
Lientje, wat een gedoe met die roosters. Gelukkig ga je in maart minder uren werken. Je hebt niet voor niets een part time job!

Hier gaat het wel. Veel lunches met vrienden en oud-collega’s. Erg gezellig, maar ook erg vermoeiend. De ochtend doe ik een beetje in huis of dingen voor mijn vrijwilligerswerk en na de lunch kom ik tot niets meer. Die stomme vermoeidheid ook altijd! Ik moet mijn agenda echt beter beheren, maar ik vind veel dingen leuk en dan wordt het lastig.
Jongste zoon heeft sinds kort een vriendin. Het is schattig om hem zo verliefd te zien. Het is ook een leuke, verstandige meid met humor.
En als kers op de taart kreeg hij deze week te horen dat hij een ander appartement heeft gekregen. Nog steeds in de binnenstad, maar in een rustig straatje. Een groter en veel lichter appartement dan hij nu heeft. Ik ben ongelofelijk blij voor hem.

Wat heerlijk Picunia , snap dat je daar blij om bent. Zo fijn als het goed gaat met je kinderen!

Vermoeidheid  is idd killing. Net als pijn. Weet er momenteel  alles van helaas. 

SuzyQFive

SuzyQFive

25-02-2025 om 17:47 Topicstarter

lientje69 schreef op 18-02-2025 om 20:03:

[..]

Via vakantieveilingen kan je soms voor een habbekrats nog wat leuks scoren.

Wij gaan denk ik dit jaar ook niet weg. Man wil het dak vervangen. Dat kost naast veel geld ook veel tijd. Ik heb in april vrij ( maar dan ooglidcorrectie ) in augustus een week en dan in oktober nog 2 weken. Misschien kunnen we dan nog een weekje weg. Denk dat ik de rest van mijn uren ga sparen voor eerder pensioen. Ben er nog niet uit.

Jullie hebben een paar jaar terug het dak nog gedaan toch? Of nu van een ander deel ?

SuzyQFive schreef op 25-02-2025 om 17:47:

[..]

Jullie hebben een paar jaar terug het dak nog gedaan toch? Of nu van een ander deel ?

Alleen de achterkant. Nu moeten beide zijkanten nog. En dat zijn lange stukken.

Ik heb de hele  dag al hoofdpijn.  Spanning denk. Rechtzaak komt erg dichtbij. We krijgen steeds meer info over hoe en wat. Verder kan  ik er hier helaas niet teveel over uitweiden. Lastig wel want ik krop alles nu een beetje op. Zal blij zijn als het achter de rug is zeg. 

Droom veel en intens. Hoop dat ik vannacht een beetje lekker slaap. Morgen is mijn avonddienst  gewijzigd in een dagdienst  wegens ziekte. Het is intensief op de afdeling.  Maak  veel mee ( heftige en verdrietige dingen ) 
Maar hou me goed staande gelukkig. 

Wat fijn voor hem Picunia!

@Lientje, logisch dat dat veel spanning geeft

Het lastige is dat ze ook op gebied van pijnbestrijding niet zo heel veel meer kunnen doen dan nu al gebeurd is. En dan is de vraag of dat je niet eerst moet weten hoe het er nu uitziet, of blind afgaat op symptomen. De vraag is dus of ik tijd en energie wil steken in weer een heel 'traject' van artscontact. 
Mijn fysiotherapeut vindt wel dat ik het op zijn minst moet voorleggen aan de huisarts, aangezien ik de periode volgens protocol al heb afgewacht.

Ik denk dat je naar je fysiotherapeut moet luisteren Alcedo.

Pff, wat eengedoe, Alcedo. Het gaat maar door! Misschien nog één keer kijken of er niets aan te doen is, dus toch maar naar de huisarts?

Picunia schreef op 27-02-2025 om 13:33:

Pff, wat eengedoe, Alcedo. Het gaat maar door! Misschien nog één keer kijken of er niets aan te doen is, dus toch maar naar de huisarts?

Ik ga er nog maar eens over nadenken.

Afgelopen week  controle van mijn oogingrepen gehad. Dat was nu eens een keer goed nieuws.  Het gevaar is geheel geweken ( op beschadigen oogzenuw en blindheid )
Erg blij om. Ik blijf  verder wel onder controle  maar als het terugkomt kan ik deze ingreep  nog wel een paar keer ondergaan.  Hoef ook niks te druppelen  . 
Erg goed nieuws dus. Ze hebben  ook nog naar mijn andere oog gekeken  met de littekens.  Deze zitten net op de verkeerde plek. Als de ene 3 mm naar rechts had gezeten had ik volledig zicht gehad.  Hier kunnen ze helaas niets aan doen ondanks de voortschrijdende technologie.  Jammer maar de story of my live helaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.