Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
18-02-2025 om 12:09
Sterkte met je rug dan Picunia. Hopelijk knap je snel wat op.
Ik ben werken. Het is druk. Mega druk.
Picunia
18-02-2025 om 13:55
Het gaat inderdaad wat beter met mijn rug. Voor jou hoop ik dat de drukte wat minder wordt.
Alcedo
18-02-2025 om 18:54
Picunia schreef op 18-02-2025 om 13:55:
Het gaat inderdaad wat beter met mijn rug. Voor jou hoop ik dat de drukte wat minder wordt.
Dat is fijn. 12 mensen is toch een hele club die je 'moet' cateren en entertainen. Hoop prikkels en zo.
Alcedo
18-02-2025 om 18:55
lientje69 schreef op 18-02-2025 om 12:09:
Sterkte met je rug dan Picunia. Hopelijk knap je snel wat op.
Ik ben werken. Het is druk. Mega druk.
Hoe ging het werken vandaag?
Fijn dat je de ingrepen achter de rug hebt nu!
lientje69
18-02-2025 om 19:07
Alcedo schreef op 18-02-2025 om 18:55:
[..]
Hoe ging het werken vandaag?
Fijn dat je de ingrepen achter de rug hebt nu!
Werken ging goed. Was wel heel erg druk en ik stond opeens weer op een andere afdeling dus dat viel niet mee. Zó druk dat ik vergeten ben mijn oog te druppelen
dat toen gelijk maar gedaan toen ik thuis kwam.
Morgen nog een dagdienst en donderdag een avond. En dan lekker 3 dagen vrij. Nu al zin in.
Zondag naar dochter. Nog voor haar verjaardag.
Alcedo
18-02-2025 om 19:51
Ik kan me voorstellen dat dat er wel bij in schiet dan ja.
Fijn dat je straks lekker lang weekend hebt!
Alcedo
18-02-2025 om 19:54
Ik ben best wel druk. Ik ben nog een klein beetje verkouden, vooral last van hoesten. Daardoor ook meer last van mijn rug nu.
Ik baal een beetje dat vakantie er dit jaar niet inzit na de ongeplande aanschaf van een nieuwe auto. Luxe-probleem, ik weet het, maar ik hou wel van reizen. Misschien nog een aanbiedinkje voor een paar dagen weg of zo zien te vinden.
lientje69
18-02-2025 om 20:03
Alcedo schreef op 18-02-2025 om 19:54:
Ik ben best wel druk. Ik ben nog een klein beetje verkouden, vooral last van hoesten. Daardoor ook meer last van mijn rug nu.
Ik baal een beetje dat vakantie er dit jaar niet inzit na de ongeplande aanschaf van een nieuwe auto. Luxe-probleem, ik weet het, maar ik hou wel van reizen. Misschien nog een aanbiedinkje voor een paar dagen weg of zo zien te vinden.
Via vakantieveilingen kan je soms voor een habbekrats nog wat leuks scoren.
Wij gaan denk ik dit jaar ook niet weg. Man wil het dak vervangen. Dat kost naast veel geld ook veel tijd. Ik heb in april vrij ( maar dan ooglidcorrectie ) in augustus een week en dan in oktober nog 2 weken. Misschien kunnen we dan nog een weekje weg. Denk dat ik de rest van mijn uren ga sparen voor eerder pensioen. Ben er nog niet uit.
lientje69
18-02-2025 om 20:04
Ik heb behoorlijk pijn in mijn rechter arm en rechterbeen. Zware dag én weersomslag op komst. Kan ook niet vroeg mijn bed in want druppelschema is nu al te kort. Als ik dat nóg eerder ga doen klopt er helemaal niks meer van.
Ambra
18-02-2025 om 20:33
lientje69 schreef op 18-02-2025 om 20:04:
Ik heb behoorlijk pijn in mijn rechter arm en rechterbeen. Zware dag én weersomslag op komst. Kan ook niet vroeg mijn bed in want druppelschema is nu al te kort. Als ik dat nóg eerder ga doen klopt er helemaal niks meer van.
Je kunt toch wel gewoon lekker je bed in en dan op het gebruikelijke tijdstip de druppels nemen?
lientje69
18-02-2025 om 21:42
Ambra schreef op 18-02-2025 om 20:33:
[..]
Je kunt toch wel gewoon lekker je bed in en dan op het gebruikelijke tijdstip de druppels nemen?
Ik ben het vanmiddag vergeten. En heb 2 uur te laat gedruppeld. Dus nu zou ik dan ipv om 22 uur , om 24 uur moeten druppelen. Dan lig ik net lekker te slapen. En de wekker gaat half 6. Dus ik druppel straks om een uur of half 11 en ga dan mijn bed in. Dan maar even wat korter op elkaar. Zal niet meteen ernstig gevaar opleveren verwacht ik. Heb het niet helemaal overgeslagen.
lientje69
20-02-2025 om 08:48
Veel pijn vandaag. Vanavond nog een avonddienst en dan gelukkig drie dagen vrij. Gelukkig heb ik vanaf maart een wat beter verdeeld rooster. Had nu in 6 dagen tijd 5 dagen werken en dat is wat te veel.
Verder heb ik geestelijk nogal wat te verstouwen en ben dus af en toe verdrietig. Komt ook deels door vermoeidheid en pijn dat dit nu erger opspeelt denk ik. Dan ben ik ook emotioneler lijkt het wel.
Ga mezelf even een schop onder mijn kont geven en mijn zegeningen tellen. Dat stomme gejank van mij ook altijd
ben gewoon boos op mezelf nu.
Alcedo
20-02-2025 om 19:45
lientje69 schreef op 20-02-2025 om 08:48:
Veel pijn vandaag. Vanavond nog een avonddienst en dan gelukkig drie dagen vrij. Gelukkig heb ik vanaf maart een wat beter verdeeld rooster. Had nu in 6 dagen tijd 5 dagen werken en dat is wat te veel.
Verder heb ik geestelijk nogal wat te verstouwen en ben dus af en toe verdrietig. Komt ook deels door vermoeidheid en pijn dat dit nu erger opspeelt denk ik. Dan ben ik ook emotioneler lijkt het wel.
Ga mezelf even een schop onder mijn kont geven en mijn zegeningen tellen. Dat stomme gejank van mij ook altijdben gewoon boos op mezelf nu.
Gejank is niet stom 
Alcedo
24-02-2025 om 19:30
Wat een stilte hier, hoe gaat het met iedereen?
Het ongeluk is nu bijna zes weken geleden (eind deze week) en ik heb nog steeds meer pijn. Ik weet natuurlijk niet zeker of dat door het ongeluk komt. Ik weet ook niet zo goed of ik actie moet ondernemen.
Vandaag bij mijn oma geweest en het was echt een verdrietig gezicht om haar tussen al die mensen met zware dementie te zien zitten, terwijl ze zelf nog prima functioneert. Ze heeft alleen moeite met het kortetermijngeheugen, maar ze kan haar dagelijkse dingen nog gewoon. Het voelt alsof ze daar nog niet past.
lientje69
24-02-2025 om 19:53
Alcedo schreef op 24-02-2025 om 19:30:
Wat een stilte hier, hoe gaat het met iedereen?
Het ongeluk is nu bijna zes weken geleden (eind deze week) en ik heb nog steeds meer pijn. Ik weet natuurlijk niet zeker of dat door het ongeluk komt. Ik weet ook niet zo goed of ik actie moet ondernemen.
Vandaag bij mijn oma geweest en het was echt een verdrietig gezicht om haar tussen al die mensen met zware dementie te zien zitten, terwijl ze zelf nog prima functioneert. Ze heeft alleen moeite met het kortetermijngeheugen, maar ze kan haar dagelijkse dingen nog gewoon. Het voelt alsof ze daar nog niet past.
Raar dat ze daar dan toch zit Alcedo. Zoiets gaat toch op indicatie? Als je niet slecht genoeg ben kom je daar toch niet terecht?
Wat betreft het hebben van steeds meer pijn, zou ik zeker actie ondernemen. Misschien een bezoekje aan de huisarts?