Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

lientje69 schreef op 07-04-2024 om 18:23:

Sterkte morgen Alcedo!

Broodjebrie, de arboarts kan een goed begin zijn wat betreft tegengas geven Bij dochter hier heeft dit erg goed uitgepakt. Zij had ook veel gedoe met de leidinggevende maar de arboarts heeft dit aangepakt. Nu krijgt ze wel de tijd en de rust om te revalideren.

Wat fijn! 

Ergens snap ik mijn leidinggevende wel, maar de manier hoe ze het aanpakt is niet fijn. En dat druk ik nog zachtjes uit. Verder kan ik er niet over uitwijden want dan word ik te herkenbaar, maar het levert me nog meer stress op. 

Ga je nog iets leuks doen Lientje, of is het alleen maar verbouwen en klussen?

Broodjebrie schreef op 07-04-2024 om 19:09:

[..]

Wat fijn!

Ergens snap ik mijn leidinggevende wel, maar de manier hoe ze het aanpakt is niet fijn. En dat druk ik nog zachtjes uit. Verder kan ik er niet over uitwijden want dan word ik te herkenbaar, maar het levert me nog meer stress op.

Echt ongelooflijk naar dat ze geen begrip tonen. Althans, dat maak ik eruit op. 

lientje69 schreef op 07-04-2024 om 18:23:

Sterkte morgen Alcedo!

[...]

Dank je wel!

Alcedo schreef op 07-04-2024 om 19:22:

[..]

Echt ongelooflijk naar dat ze geen begrip tonen. Althans, dat maak ik eruit op.

Ik app je er van  de week even over.

BB, het lijkt alsof je leidinggevende denkt, dat hij/zij met jou zo onder druk te zetten, de organisatie een dienst bewijst. Het tegendeel is waar! Dit is de kortste route naar een burn-out. Goed dat je met je therapeut hier over gaat hebben en daarna afspraak maken met de arboarts.

Sterkte morgen, Alcedo en succes. Ik hoop dat de pijnpoli je kan helpen.

Lientje, wat lekker een week niet naar je werk. Maar nu niet zoveel dingen doen, dat je daardoor weer pijn hebt. Succes met (de voorbereiding van de rest van) de verbouwing!

Picunia schreef op 07-04-2024 om 20:27:

BB, het lijkt alsof je leidinggevende denkt, dat hij/zij met jou zo onder druk te zetten, de organisatie een dienst bewijst. Het tegendeel is waar! Dit is de kortste route naar een burn-out. Goed dat je met je therapeut hier over gaat hebben en daarna afspraak maken met de arboarts.

Ik ben met therapeut ook bezig om meer voor mezelf op te komen en sterker in mijn  schoenen te staan, dit is een mooie oefening.

Alcedo schreef op 07-04-2024 om 19:21:

Ga je nog iets leuks doen Lientje, of is het alleen maar verbouwen en klussen?

Ik heb vrijdag een lunch met collega's 

Verder inderdaad  alleen maar klussen denk ik. Zaterdag as de keuken ophalen. Dus dan moet het huis grotendeels leeg zijn. En geschilderd, beton gestort enz. Weet niet  of dat allemaal  gaat lukken hoor, maar we doen ons best. Wekker  staat op 8 uur morgenochtend. 

Stevig  bezig geweest al. Maar nu is het wel even genoeg  weer voor vandaag. Begin stevig pijn te krijgen. Dus nu alleen nog wat kleine huishoudelijke klusjes en een boek uitlezen. Kan ik vanavond  mijn boeken wegbrengen naar de bieb, ruimt weer op. Heb er verder tochten tijd voor deze week. Dan meteen vanavond  langs de action  voor extra verhuisdozen, ik ben er alweer doorheen. En mijn hele  keuken  moet nog leeg.

Bezig bijtje, Lientje! Hopelijk is het resultaat ernaar.

Ik ga vanavond niet sporten. Ik wacht even de uitslag af van de onderzoeken die gaan plaatsvinden aan mijn heupen. Ik wil ze niet (verder) overbelasten.

Stevig  bezig geweest al. Maar nu is het wel even genoeg  weer voor vandaag. Begin stevig pijn te krijgen. Dus nu alleen nog wat kleine huishoudelijke klusjes en een boek uitlezen. Kan ik vanavond  mijn boeken wegbrengen naar de bieb, ruimt weer op. Heb er verder tochten tijd voor deze week. Dan meteen vanavond  langs de action  voor extra verhuisdozen, ik ben er alweer doorheen. En mijn hele  keuken  moet nog leeg.

Picunia schreef op 08-04-2024 om 15:48:

Bezig bijtje, Lientje! Hopelijk is het resultaat ernaar.

Ik ga vanavond niet sporten. Ik wacht even de uitslag af van de onderzoeken die gaan plaatsvinden aan mijn heupen. Ik wil ze niet (verder) overbelasten.

Spannend  Picunia.  Welke onderzoeken  gaan ze doen? Zoals ik hier al eerder heb geschreven, blijk ik slijtage  aan mijn heup te hebben. Ik volg daar een 12 weken programma bij de fysio voor, ben bijna klaar en het gaat inmiddels  weer goed gelukkig.  Zó blij om. Heb al genoeg  andere pijnen , dit hoefde er niet extra bij.

De huisarts denkt aan bursitis (slijmbeursontsteking), als gevolg van overbelasting. Er zal komende maandag een rōntgenfoto en een echo worden gemaakt en dan gaan we kijken of en wat er aan te doen is.
Ik heb ook met haar mijn terugkerende nachtmerrie besproken. Zij heeft mij verwezen naar de psycholoog in de praktijk.

Wat goed dat de fysio je heeft kunnen helpen. Misschien komen we daar wel op uit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.