Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Broodjebrie
07-04-2024 om 19:09
lientje69 schreef op 07-04-2024 om 18:23:
Sterkte morgen Alcedo!
Broodjebrie, de arboarts kan een goed begin zijn wat betreft tegengas geven Bij dochter hier heeft dit erg goed uitgepakt. Zij had ook veel gedoe met de leidinggevende maar de arboarts heeft dit aangepakt. Nu krijgt ze wel de tijd en de rust om te revalideren.
Wat fijn!
Ergens snap ik mijn leidinggevende wel, maar de manier hoe ze het aanpakt is niet fijn. En dat druk ik nog zachtjes uit. Verder kan ik er niet over uitwijden want dan word ik te herkenbaar, maar het levert me nog meer stress op.
Alcedo
07-04-2024 om 19:21
Ga je nog iets leuks doen Lientje, of is het alleen maar verbouwen en klussen?
Alcedo
07-04-2024 om 19:22
Broodjebrie schreef op 07-04-2024 om 19:09:
[..]
Wat fijn!
Ergens snap ik mijn leidinggevende wel, maar de manier hoe ze het aanpakt is niet fijn. En dat druk ik nog zachtjes uit. Verder kan ik er niet over uitwijden want dan word ik te herkenbaar, maar het levert me nog meer stress op.
Echt ongelooflijk naar dat ze geen begrip tonen. Althans, dat maak ik eruit op.
Alcedo
07-04-2024 om 19:22
lientje69 schreef op 07-04-2024 om 18:23:
Sterkte morgen Alcedo!
[...]
Dank je wel!
Broodjebrie
07-04-2024 om 19:52
Alcedo schreef op 07-04-2024 om 19:22:
[..]
Echt ongelooflijk naar dat ze geen begrip tonen. Althans, dat maak ik eruit op.
Ik app je er van de week even over.
Picunia
07-04-2024 om 20:27
BB, het lijkt alsof je leidinggevende denkt, dat hij/zij met jou zo onder druk te zetten, de organisatie een dienst bewijst. Het tegendeel is waar! Dit is de kortste route naar een burn-out. Goed dat je met je therapeut hier over gaat hebben en daarna afspraak maken met de arboarts.
Picunia
07-04-2024 om 20:28
Sterkte morgen, Alcedo en succes. Ik hoop dat de pijnpoli je kan helpen.
Picunia
07-04-2024 om 20:30
Lientje, wat lekker een week niet naar je werk. Maar nu niet zoveel dingen doen, dat je daardoor weer pijn hebt. Succes met (de voorbereiding van de rest van) de verbouwing!
Broodjebrie
07-04-2024 om 21:03
Picunia schreef op 07-04-2024 om 20:27:
BB, het lijkt alsof je leidinggevende denkt, dat hij/zij met jou zo onder druk te zetten, de organisatie een dienst bewijst. Het tegendeel is waar! Dit is de kortste route naar een burn-out. Goed dat je met je therapeut hier over gaat hebben en daarna afspraak maken met de arboarts.
Ik ben met therapeut ook bezig om meer voor mezelf op te komen en sterker in mijn schoenen te staan, dit is een mooie oefening.
lientje69
07-04-2024 om 21:17
Alcedo schreef op 07-04-2024 om 19:21:
Ga je nog iets leuks doen Lientje, of is het alleen maar verbouwen en klussen?
Ik heb vrijdag een lunch met collega's
Verder inderdaad alleen maar klussen denk ik. Zaterdag as de keuken ophalen. Dus dan moet het huis grotendeels leeg zijn. En geschilderd, beton gestort enz. Weet niet of dat allemaal gaat lukken hoor, maar we doen ons best. Wekker staat op 8 uur morgenochtend.
lientje69
08-04-2024 om 15:06
Stevig bezig geweest al. Maar nu is het wel even genoeg weer voor vandaag. Begin stevig pijn te krijgen. Dus nu alleen nog wat kleine huishoudelijke klusjes en een boek uitlezen. Kan ik vanavond mijn boeken wegbrengen naar de bieb, ruimt weer op. Heb er verder tochten tijd voor deze week. Dan meteen vanavond langs de action voor extra verhuisdozen, ik ben er alweer doorheen. En mijn hele keuken moet nog leeg.
Picunia
08-04-2024 om 15:48
Bezig bijtje, Lientje! Hopelijk is het resultaat ernaar.
Ik ga vanavond niet sporten. Ik wacht even de uitslag af van de onderzoeken die gaan plaatsvinden aan mijn heupen. Ik wil ze niet (verder) overbelasten.
lientje69
08-04-2024 om 16:56
Stevig bezig geweest al. Maar nu is het wel even genoeg weer voor vandaag. Begin stevig pijn te krijgen. Dus nu alleen nog wat kleine huishoudelijke klusjes en een boek uitlezen. Kan ik vanavond mijn boeken wegbrengen naar de bieb, ruimt weer op. Heb er verder tochten tijd voor deze week. Dan meteen vanavond langs de action voor extra verhuisdozen, ik ben er alweer doorheen. En mijn hele keuken moet nog leeg.
Picunia schreef op 08-04-2024 om 15:48:
Bezig bijtje, Lientje! Hopelijk is het resultaat ernaar.
Ik ga vanavond niet sporten. Ik wacht even de uitslag af van de onderzoeken die gaan plaatsvinden aan mijn heupen. Ik wil ze niet (verder) overbelasten.
Spannend Picunia. Welke onderzoeken gaan ze doen? Zoals ik hier al eerder heb geschreven, blijk ik slijtage aan mijn heup te hebben. Ik volg daar een 12 weken programma bij de fysio voor, ben bijna klaar en het gaat inmiddels weer goed gelukkig. Zó blij om. Heb al genoeg andere pijnen , dit hoefde er niet extra bij.
Picunia
08-04-2024 om 17:39
De huisarts denkt aan bursitis (slijmbeursontsteking), als gevolg van overbelasting. Er zal komende maandag een rōntgenfoto en een echo worden gemaakt en dan gaan we kijken of en wat er aan te doen is.
Ik heb ook met haar mijn terugkerende nachtmerrie besproken. Zij heeft mij verwezen naar de psycholoog in de praktijk.
Picunia
08-04-2024 om 17:41
Wat goed dat de fysio je heeft kunnen helpen. Misschien komen we daar wel op uit.