Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
02-04-2024 om 08:28
Man zou wel een ander huis willen kopen. We hebben dus straks een afspraak met de hypotheekadviseur om onze mogelijkheden te verkennen. Ik denk dat man het allemaal iets te rooskleurig ziet. Ik ben benieuwd wie er gelijk krijgt.
Vorig weekend samen weggeweest dus daar heb ik nu nog last van. Ik zie toch wel op tegen de vakantie over anderhalve maand. Dat gaat pittig worden.
lientje69
02-04-2024 om 08:54
Succes Alcedo met het gesprek. En wat de vakantie betreft, go with the flow. En pak je rust zoveel mogelijk.
lientje69
02-04-2024 om 08:57
Hier weer een slechte nacht. Waarom kan ik toch niet doorslapen? En inslapen ging afgelopen nacht ook slecht, maar daar weet ik de reden wel van. Maar dat doorslapen, echt drama. Heb inmiddels alles al geprobeerd. Het ene na het andere supplement. Het enige effect dat dat heeft gehad is een dunne portemonnee. Ik begin inmiddels echt wanhopig te worden. Zelfs het alom geroemde door iedereen droomsap had geen effect. 
Picunia
02-04-2024 om 12:21
Ja, wel veel tegelijk, BroodjeBrie. Veel sterkte en zoals Lientje zegt, dag voor dag.
Alcedo, spannend een nieuw huis. Of zit je daar niet echt op te wachten (zo leest je berichtje een beetje)? Vervelend dat iets leuks (weekend weg, vakantie) altijd negatieve gevolgen heeft. Wel goed, dat je ondanks dat, toch die dingen blijft doen.
Lientje, wat naar dat slapen zo slecht gaat. Mijn jongste heeft daar ook last van. Mocht je het ei van Columbus vinden, dan hoor ik dat ook graag. Ik heb begrepen dat slecht slapen erg slecht is voor je gezondheid. Is dit al lang zo, dat je niet kunt (door)slapen?
Ik heb ook een slechte nacht gehad. Weer die rare droom (weet niet meer precies hoe die ging), maar duidelijk was dat ik nu dood zou gaan.
Het was zo echt, dat ik mijn man wakker maakte, want ik wilde afscheid van hem nemen. Maar hij zei: je gaat niet dood, je hebt al je medicijnen genomen en ga nou maar lekker slapen. En hij sliep weer verder. Ik dacht: nou ga ik dood en kan niet eens afscheid nemen. Voelde me heel alleen. Maar ik wilde hem niet weer wakker maken, want ergens geloofde ik ook wel dat ik niet dood zou gaan. Pfff… nou ja, ingewikkeld. Voel me nog verdrietig. En als kers op de taart weer flink kramp gehad.
lientje69
02-04-2024 om 12:23
Wat een nare droom zeg Picunia. Neem aan dat je man in het echt niet zo zou reageren? Oh niet goed gelezen. Dacht dat je droomde dat je hem wakker maakte maar dat deed je dus echt? Dat was dan geen leuke reactie...
Ja ik slaap al een aantal jaar zo slecht. Of het nou door de overgang komt, de onregelmatige werktijden die ik draai of stress, geen idee.
Picunia
02-04-2024 om 13:20
Nee, het was niet zo’n leuke reactie. Maar hij wist niet dat het voor mij echt was. Toen ik hem dit vanmorgen vertelde, vond hij het ook heel vervelend voor me. Hij vindt dat ik moet onderzoeken of hier iets aan te verhelpen is. Ik denk dat dat niet kan, maar ik kan de huisarts om raad vragen.
lientje69
02-04-2024 om 13:22
Picunia schreef op 02-04-2024 om 13:20:
Nee, het was niet zo’n leuke reactie. Maar hij wist niet dat het voor mij echt was. Toen ik hem dit vanmorgen vertelde, vond hij het ook heel vervelend voor me. Hij vindt dat ik moet onderzoeken of hier iets aan te verhelpen is. Ik denk dat dat niet kan, maar ik kan de huisarts om raad vragen.
Doen! Misschien kan die idd helpen. Fijn dat hij er vanmorgen voor je was en je reactie serieus nam.
Picunia
02-04-2024 om 14:20
Zijn reactie vannacht appelleerde wel iets in mijn achterhoofd. Uiteindelijk hielp het wel wat om de paniek te beteugelen.
Miekje6
02-04-2024 om 14:33
lientje69 schreef op 02-04-2024 om 12:23:
Wat een nare droom zeg Picunia. Neem aan dat je man in het echt niet zo zou reageren? Oh niet goed gelezen. Dacht dat je droomde dat je hem wakker maakte maar dat deed je dus echt? Dat was dan geen leuke reactie...
Ja ik slaap al een aantal jaar zo slecht. Of het nou door de overgang komt, de onregelmatige werktijden die ik draai of stress, geen idee.
@lientje ik lees vaak dat je slecht slaapt. Ben je al ooit bij een slaaptherapeut geweest? Hier wordt dat gegeven door cesaertherapeuten en het wordt vergoed. Wel ff checken of ze een gedegen opleiding hebben gedaan maar dan kan het zeker helpen.
lientje69
02-04-2024 om 17:37
Miekje6 schreef op 02-04-2024 om 14:33:
[..]
@lientje ik lees vaak dat je slecht slaapt. Ben je al ooit bij een slaaptherapeut geweest? Hier wordt dat gegeven door cesaertherapeuten en het wordt vergoed. Wel ff checken of ze een gedegen opleiding hebben gedaan maar dan kan het zeker helpen.
Nee nog nooit geweest. Heb er ook nog nooit van gehoord. Ga er eens op Google-en. Dank je!
Alcedo
02-04-2024 om 20:06
Wat een heftige droom Picunia. Lijkt me heel naar 
Voorlopig geen nieuw huis. Mijn uitkering wordt niet meegenomen in de berekening. Dat wist ik al wel, maar man zag het allemaal wat rooskleuriger. Ik ben wel opgelucht, ik zag het nog niet zo zitten.
Maar we hebben wel ruimtegebrek en dat blijft dus voorlopig ook zo.
Picunia
02-04-2024 om 21:37
Is het dan niet een idee om, als dat mogelijk is, uit te bouwen? Of als dat niet lukt, een box te huren, waar je spullen in kunt opslaan die je niet vaak nodig hebt? Of een grote opruiming doen? Er is soms best wel ruimte te winnen, als je spullen het huis uit doet.