Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
23-03-2024 om 10:51
Jullie hoeven niet heel hard te duimen hoor. Uit wat ik eruit opmaakte ben ik eigenlijk al aangenomen. Brief is voor de vorm en het gesprek waarover ze bellen is het arbeidsvoorwaarden gesprek. Dus als we daar uit komen heb ik voor het eind van de week een contract in handen. Ze hebben haast. Misschien weinig belangstelling of ze zien me echt zitten .
Enige waar ik tegenaan hik is de angst voor verandering. En het verplicht ook nachten moeten werken.
Hoop dat ik dat ga trekken.
Maar goed, dat zou dan in principe nog om 2 jaar gaan, daarna heb ik de leeftijd dat het niet meer verplicht is.
Ik ben er bloednerveus van verder. Altijd zo onzeker. Ga ik dit echt leuk vinden, ga ik de files niet te irritant vinden, pas ik wel in het team , kan ik het wel ( ook veel administratie )
Maar fysiek is dit zó veel lichter en qua vtv handelingen en carrièremogelijkheden zó veel uitdagender, dat ik mezelf gewoon een schop onder mijn kont moet geven en moet gaan.
Picunia
23-03-2024 om 11:01
Als het je helpt, krijg je van mij die schop onder je kont (schop..).
Ik snap dat je opziet tegen de nachtdiensten. Maar bedenk dat je nu vaak slechte nachten hebt, en dan wel de volgende ochtend moet werken. Lijkt me veel vermoeiender. Na nachtdiensten kun je in elk geval slapen, eventueel met oordoppen in. Het betaalt ook nog eens extra.
Is het ver bij je vandaan en zijn files veel aan de orde op dit traject? Nu je zo in trek blijkt, zou ik zeer kritisch zijn op de arbeidsvoorwaarden. Succes bij het gesprek maandag. Realiseer je dat je niet onmiddellijk hoeft te beslissen!
lientje69
23-03-2024 om 11:13
Het is zo'n 10 km verder dan waar ik nu werk. Ik denk ongeveer 5 à 10 minuten meer dan nu met de auto. Nu alles door de polder, dan autoweg / 80 km weg dus vlotter rijden. Maar wel een filetraject ja. Het staat er regelmatig vast . Dat is wel een nadeel. Gelukkig ken ik wel vele sluipwegen dus in de praktijk zal het wel loslopen.
Ik denk dat de meeste twijfel bij mij echt in de angst voor verandering zit. Ik ben erg van vastigheid en voorspelbaarheid. Man zei: wordt zzp-er maar dat zie ik om die reden dus echt niet zitten.
Gesprek is nog niet maandag, ze bellen dan voor een afspraak. Dus dat zal dinsdag of donderdag worden. Ik werk nl maandag en woensdag al. Of het zal na het werk moeten. Maar voor het eind van de week moet het rond zijn zei het afdelingshoofd.
Picunia
23-03-2024 om 11:19
Dan kun je, als je dat wil, al voor 1 april opzeggen bij je huidige werkgever! Dat zou mooi zijn. Je leidinggevende verwacht dit vast niet. Hijzal er spijt van hebben, dat hij je salaris niet gelijktrok met de jonge collega’s.
lientje69
23-03-2024 om 12:50
Picunia schreef op 23-03-2024 om 11:19:
Dan kun je, als je dat wil, al voor 1 april opzeggen bij je huidige werkgever! Dat zou mooi zijn. Je leidinggevende verwacht dit vast niet. Hijzal er spijt van hebben, dat hij je salaris niet gelijktrok met de jonge collega’s.
Dat weet ik wel zeker Picunia. Collega's zijn er echt doodziek van. Zeggen tegen me: waarom laten ze iemand als jou in hemelsnaam gaan. Snappen het niet. En eerlijk gezegd, ik ook niet...
Ze willen idd dat ik al per 1 mei start bij de nieuwe organisatie. Vandaar het tempo. Ben benieuwd. Hoop dat we eruit komen qua salaris.
Picunia
23-03-2024 om 14:44
Ik snap het ook niet. Maar dit is misschien net het duwtje dat je nodig hebt, om naar een organisatie te gaan, die meer rekening houdt met jouw belang. Ik hoop dat dit zo’n organisatie is, die wat zuiniger is op het personeel.
lientje69
25-03-2024 om 06:07
Ik had weer eens een pijnnacht. Het ging de laatste tijd , ondankt het blijvend slecht slapen, best redelijk met de pijn. Maar afgelopen nacht was weer hopeloos. Ik kan dan echt geen fijne manier vinden om te liggen en blijf dtaaien en woelen. Uiteindelijk ga ik er ook nog eens bij piekeren en dan kan ik helemaal niet meer slapen. Van ellende extra pijnmedicatie genomen en toch nog afgezakt. Maar de wekker ging vroeg want ik moet werken. Nu dus tegen heug en meug aan mijn ontbijt.
Alcedo
25-03-2024 om 19:55
Goed vooruitzicht Lientje, een nieuwe baan!
Ik ben een weekendje weggeweest met man, dus nu veel pijn helaas.
Mijn PC is een beetje aan het einde van zijn levensduur, dus nu moet ik investeren in wat nieuwe apparatuur. Geen tripje alleen dus dit jaar. Kwestie van prioriteiten... Maar ik word er niet vrolijker van.
lientje69
25-03-2024 om 21:36
Alcedo schreef op 25-03-2024 om 19:55:
Goed vooruitzicht Lientje, een nieuwe baan!
Ik ben een weekendje weggeweest met man, dus nu veel pijn helaas.
Mijn PC is een beetje aan het einde van zijn levensduur, dus nu moet ik investeren in wat nieuwe apparatuur. Geen tripje alleen dus dit jaar. Kwestie van prioriteiten... Maar ik word er niet vrolijker van.
Geen kans op iets extra's Alcedo? Belasting, vakantiegeld, teruggave gwl?
Jammer hoor. Maar een goed werkende pc is ook wat waard.
lientje69
25-03-2024 om 21:39
Mijn sollicitatie is vanmorgen om kwart over 8 doorgestuurd naar P en O en om half 10 werd ik al gebeld voor een afspraak. Morgen half 12. Hoop dat we eruit kunnen komen financieel en vaste vrije dag wil ik ook weer graag. Fingers crossed.
Verder heb ik momenteel erg veel pijn. Waarschijnlijk het weer en een stresscompenent. Ben ik erg gevoelig voor helaas.
Hinde
26-03-2024 om 07:09
@Lientje: zo, dat is snel gegaan! Kan me voorstellen dat ze je graag willen hebben. Succes vandaag! Ik heb alle vertrouwen in je.
Picunia
26-03-2024 om 10:40
Yeah, Lientje! Vandaag al arbeidsvoorwaardengesprek! Ze willen je echt graag! Hou vast aan je wensen. Kom je er qua salaris niet uit, dan misschien een goede reiskostenvergoeding. Je hebt bij je huidige werkgever gemerkt, dat je bij indiensttreding wel wat eisen kunt stellen. Doe dat dan ook, je kunt gemakkelijk elders aan de slag.
Weet je onder welke CAO je gaat vallen?
Veel succes straks, ik hoop dat je krijgt wat je wilt!!
Picunia
26-03-2024 om 10:44
Alcedo, wat jammer dat je keuzes moet maken. Misschien kun je een laptop kopen, die zijn vaak niet zo duur. Dan blijft er misschien geld over om één of twee nachtjes naar een hotel te gaan, bijvoorbeeld in een andere stad, of bij bos of zee. Als je goed zoekt, kun je wel eens aanbiedingen treffen, die best aantrekkelijk zijn.
Picunia
26-03-2024 om 10:50
Alcedo, ik zag bij Roompot vakantieparken een aanbieding van 109 euro voor een weekend, midweek of week. Aanbieding geldt tot en met 7 april voor de periode 25 maart tot 15 juli. Misschien een idee?