Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Ambra
19-03-2024 om 20:42
lientje69 schreef op 19-03-2024 om 19:41:
[..]
Die dichterbij zit ben ik maandag geweest. Daar voelde ik het niet echt. Of echt niet liever gezegd. Zij zei nog: je moet als je ergens komt er gelijk energie van krijgen.. nou dat had ik helemaal niet.
![]()
De organisatie waar ik vandaag was vond ik wel erg leuk. Voelde goed en gezellig. Niet meegelopen verder nog. Zal misschien wel mogelijk zijn, maar ik ken de structuur al wel ( somatiek, heb ik stage gelopen ) Geen nachtdiensten, alleen 8 uursdiensten. Ook erg fijn. Nu ook vaak korte dienstjes.
Vrijdag loop/ werk ik wel echt mee in de ouderenrevalidatie. Echt een héél andere tak van sport maar misschien ook wel leuk en ik denk ook wel heel goed voor mijn ontwikkeling. Hier ook alleen maar 8 uursdiensten. Persoonlijk wil ik eigenlijk voor eind van de maand een beslissing te hebben genomen als dat lukt zodat ik voor 1 april op kan zeggen. Maar weet niet of dat zo gauw nog gaat lukken. Dus waarschijnlijk wordt het pas per 1 mei opzeggen. Vrijdag besluit ik in elk geval waar mijn sollicitatiebrief heen gaat en mijn cv. Die moet ik nog wel even updaten, de laatste dateert van vóór mijn opleiding
![]()
8 uurs diensten zijn fijn. Weet je ook hoe ze het doen bij ziekte van collega 's, wordt je vaak benaderd bv. Want daar werd je nu ook simpel van bij jouw huidige werk..
lientje69
19-03-2024 om 20:53
Ambra schreef op 19-03-2024 om 20:42:
[..]
8 uurs diensten zijn fijn. Weet je ook hoe ze het doen bij ziekte van collega 's, wordt je vaak benaderd bv. Want daar werd je nu ook simpel van bij jouw huidige werk..
Bij de organisatie van vrijdag weet ik niet. Bij de organisatie van vandaag zijn vaste roosteraars in dienst die oplossingen zoeken. Voor nood kan je gebeld worden maar ik moet gewoon ook beter worden in nee zeggen. Leerproces voor me. Nu roostert er bij ons iemand zonder opleiding/ ervaring daarvoor. En dat merk je echt. Het rooster is belabberd qua werk- privébalans. Dat hoop ik ook te kunnen verbeteren in de toekomst.
Ambra
19-03-2024 om 22:10
lientje69 schreef op 19-03-2024 om 20:53:
[..]
Bij de organisatie van vrijdag weet ik niet. Bij de organisatie van vandaag zijn vaste roosteraars in dienst die oplossingen zoeken. Voor nood kan je gebeld worden maar ik moet gewoon ook beter worden in nee zeggen. Leerproces voor me. Nu roostert er bij ons iemand zonder opleiding/ ervaring daarvoor. En dat merk je echt. Het rooster is belabberd qua werk- privébalans. Dat hoop ik ook te kunnen verbeteren in de toekomst.
Tja, roosteren is een vak, wordt bij ons gezegd, en gelukkig krijgen we daar inderdaad scholing in. Bij nood bellen gebeurt bij ons ook hoor. Binnen 72 uur een roosterwijziging op verzoek van de leidinggevende/ roosteraar geeft ook recht op een uitbetaling van een bepaald bedrag.
En ja, nee leren zeggen helpt. Of zeggen dat je erover na moet denken en later op terugkomt.
lientje69
20-03-2024 om 06:11
Nou dat recht op uitbetaling van een bepaald bedrag is er bij ons niet hoor Ambra. Maar andere CAO uiteraard. Ik heb er nog niet eerder over gehoord.
Ambra
20-03-2024 om 08:45
lientje69 schreef op 20-03-2024 om 06:11:
Nou dat recht op uitbetaling van een bepaald bedrag is er bij ons niet hoor Ambra. Maar andere CAO uiteraard. Ik heb er nog niet eerder over gehoord.
Cao universitaire ziekenhuizen.. ook nog niet zo lang, is na corona erin gekomen.
lientje69
21-03-2024 om 09:42
Gisteren veel pijn terwijl ik het op mijn werk betrekkelijk rustig had. Ook zit er opeens weer een kilo gewicht bij, terwijl ik écht geen 7000 calorieën extra heb gegeten. Mèn, waarom reageer ik zo erg op stress altijd? En waarom heb ik altijd zoveel stress blijkbaar onbewust? ( en soms bewust ) Erg irritant.
Picunia
21-03-2024 om 17:54
Vervelend voor je, Lientje! Hopelijk maak je een goede keuze voor een nieuwe baan en neemt de stress dan af.
Hier een slechte nacht gehad (weer die nachtmerrie en kramp) en een drukke dag. Auto moest naar de garage, dus veel gefietst. Nu weer rugpijn. Straks komen vrienden eten, altijd gezellig, maar ben chagrijnig van de pijn. Ik hoef gelukkig niets te doen, man is hier de keukenprins.
lientje69
22-03-2024 om 06:05
Hopelijk heb je ondanks de pijn toch nog wat kunnen genieten Picunia.
Ik had een bijzonder kort nachtje van zo'n 3 uur slaap. En stap zo in de auto om een ochtend mee te draaien op revalidatie. Best spannend.
Picunia
22-03-2024 om 09:14
Ik hoop dat het leuk is, Lientje, dat meelopen. Zou toch mooi zijn, als het gedoe op je huidige werk resulteert in een betere baan met betere arbeidsvoorwaarden. Zonder dat gedoe had je die stap nooit gemaakt.
En het mooie is, dat je niet weg hoeft, als je dat niet wilt.
Ik ben net wakker. Weer onrustig geslapen, door rare dromen.
Het was gezellig gisteren. Vreemd genoeg heb ik nu nog steeds erge rugpijn. Dat komt niet vaak voor. Meestal gaat het beter na een nacht slapen. Gelukkig heb ik geen plannen vandaag, dus ik houd het rustig.
lientje69
22-03-2024 om 13:30
Was leuk.
Vele malen fysiek lichter dan huidige werk. En uitdagend qua vtv handelingen. Ik ga een brief sturen en dan wordt ik maandag al gebeld. Ze zagen mij ook wel zitten. ![]()
Broodjebrie
22-03-2024 om 13:44
lientje69 schreef op 22-03-2024 om 13:30:
Was leuk.
Vele malen fysiek lichter dan huidige werk. En uitdagend qua vtv handelingen. Ik ga een brief sturen en dan wordt ik maandag al gebeld. Ze zagen mij ook wel zitten.
Oh ik duim voor je lientje