Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
11-03-2024 om 12:00
Alcedo schreef op 11-03-2024 om 10:56:
Fijn Lientje! Deze week nog vrij?
Ja maar wel een drukke week. Verder met verbouwen. Cursus op het werk. Fysio. Homeopaat. Verjaardag vriendin in Zuid-Holland. En dochter viert haar verjaardag.
Picunia
11-03-2024 om 21:18
Wij zijn gistermiddag thuis gekomen. Gelijk de wasmachine aangezet.
Vandaag alweer druk met vrijwilligerswerk. Morgenavond een etentje met vrijwilligerswerk, maar dat heb ik afgezegd. Ben erg moe, drukke dag gehad. Morgen naar de tandarts en de rest van de dag rustig aan. Woensdag naar de fysio en voor vrijwilligerswerk op pad en dan donderdag vergadering van de cliëntenraad. Pff…drukke week. Ik zal het allemaal wel overleven, maar ik heb mijn agenda wel wat vol gepland.
Jij ook weer een volle agenda, Lientje! Succes (en ook veel plezier)!
lientje69
11-03-2024 om 21:50
Voor ons uit dus Picunia. Wij waren rond half 7 thuis. Via Maastricht dus en dan zo richting Amsterdam .
Hier vandaag ook gewassen.En verder met verbouwen. Opgeruimd. En een afspraak gemaakt voor een bezoek en oriëntatie bij een andere zorginstelling voor een nieuwe baan. Ik krijg de indruk dat ze me graag willen hebben, ze zijn erg enthousiast. Vind het best een stap en spannend. Maar misschien wel een goede extra stap in mijn verdere carrière, ik begreep dat ik hier hogerop kom met wat meer administratieve dingen erbij. Met het oog op mijn leeftijd en gezondheid wellicht niet een heel slecht idee. Ik zal dan wel een extra opleiding moeten volgen maar daar zit ik niet zo mee. Ik leer makkelijk en vind het ook leuk. Volgende week maandag hoor ik meer.
Picunia
11-03-2024 om 22:23
Geweldig, Lientje! Klinkt goed! Met oog op je leeftijd en je gezondheid is het beter dat je minder lichamelijk zwaar werk gaat doen. Dit zou een kans kunnen zijn. Ik hoop dat het je leuk en interessant lijkt en dat je er ook een goed salaris kunt verdienen. Je weet wat je waard bent.
Picunia
13-03-2024 om 12:06
Dank je, Alcedo!
In verband met mijn val, waarbij een voortand in mijn bovenkaak is geboord, moet ik bij de zorgverzekeraar een aanvraag doen voor een behandeling bij de tandarts. Dit moet digitaal. Ik ben er twee uur mee bezig geweest, de tandarts vier keer gebeld, de zorgverzekeraar twee keer gebeld en het facturatiebureau van de tandarts. Nu bleek ik nog niet alle benodigde bijlagen te hebben en is de aanvraag nog niet verstuurd. Pfff…moedeloos word je ervan.
lientje69
13-03-2024 om 16:54
Jeetje Picunia, wat een ellende. Ja, zo makkelijk is het er allemaal niet meer op geworden sinds het digitale tijdperk. En telefonisch word je ook vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb vorig geprobeerd de voorbelasting voor man zijn bedrijf te wijzigen. Na 2 uur en 30 pagina's invullen liep ik zo hopeloos vast dat ik het hdb opgegeven. Dan maar een fikse naheffing...
lientje69
13-03-2024 om 16:57
Ben hier aan het schilderen. En heb na lang soebatten man zo ver dat er op één muur een kleurtje mag . Hij wou alles wit. Maar dat wordt wel erg steriel dan.
Morgen naar het werk voor cursus. Maandag weer mijn eerste werkdag, in de ochtend heb ik een afspraak en rondleiding bij een potentiële nieuwe werkgever. Vind het zo spannend en buiten mijn comfortzone. Maar wil eigenlijk wel doorzetten nu.
Picunia
14-03-2024 om 16:16
Spannend, Lientje! Maar ook leuk en onthou dat je op ieder moment in het proces kunt zeggen, dat je niet verder gaat. Zelfs als je al een contract hebt getekend! Zie het als een kans, je hoeft niet weg. Misschien dat je er dan wat meer ontspannen mee om kunt gaan.
Vanmiddag weer Zumbales gehad en mijn heup weer overbelast. Veel pijn en kan bijna niet lopen, zo waardeloos! Ik heb me niet eens uitgesloofd.
lientje69
14-03-2024 om 18:34
Mijn collega's die het weten zijn er doodziek van . Wilden al met het hele team naar de leidinggevende om te zeggen dat ze het belachelijk vinden.
Ik heb echter denk ik mijn beslissing al genomen. Het voelt voor mij gewoon niet prettig meer daar. Was er vandaag voor een cursus en ben gelijk weer emotioneel als ik het erover heb. Bovendien ben ik ook wel toe aan een nieuwe uitdaging. Hoewel ik mezelf niet echt goed genoeg vind, spraken de reacties van mijn collega's wel boekdelen vandaag. Ook een bewoner die zei: hee ben je er weer, en tegen de anderen, zij is zo'n goede zuster ( leuk voor mijn collega's , ahum) zegt toch wel dat ik beter ben in mijn werk dan dat ik dat zelf ervaar.
Ik ga gewoon kijken maandag of het wat is. Laat het maar over me heen komen.
Goed nieuws, ik ben inmiddels 8 kilo afgevallen. Op naar de 10-20-25!!
Alcedo
14-03-2024 om 19:20
Picunia schreef op 13-03-2024 om 12:06:
Dank je, Alcedo!
In verband met mijn val, waarbij een voortand in mijn bovenkaak is geboord, moet ik bij de zorgverzekeraar een aanvraag doen voor een behandeling bij de tandarts. Dit moet digitaal. Ik ben er twee uur mee bezig geweest, de tandarts vier keer gebeld, de zorgverzekeraar twee keer gebeld en het facturatiebureau van de tandarts. Nu bleek ik nog niet alle benodigde bijlagen te hebben en is de aanvraag nog niet verstuurd. Pfff…moedeloos word je ervan.
Wat een gedoe zeg! Ik snap dat je daar moedeloos van wordt.
Alcedo
14-03-2024 om 19:21
Ik moet zaterdag naar de verjaardag van mijn moeder en daar zie ik tegenop vanwege het inmiddels wel bekende verhaal.
Man heeft al tegen mijn moeder gezegd dat ik waarschijnlijk later kom. Soms is dat lijf toch een goed excuus