Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Wij zijn weer thuis.

Fijn Lientje! Deze week nog vrij?

Alcedo schreef op 11-03-2024 om 10:56:

Fijn Lientje! Deze week nog vrij?

Ja maar wel  een  drukke  week. Verder met verbouwen. Cursus  op het  werk.  Fysio. Homeopaat. Verjaardag  vriendin in Zuid-Holland. En dochter  viert haar verjaardag. 

Wij zijn gistermiddag thuis gekomen. Gelijk de wasmachine aangezet.
Vandaag alweer druk met vrijwilligerswerk. Morgenavond een etentje met vrijwilligerswerk, maar dat heb ik afgezegd. Ben erg moe, drukke dag gehad. Morgen naar de tandarts en de rest van de dag rustig aan. Woensdag naar de fysio en voor vrijwilligerswerk op pad en dan donderdag vergadering van de cliëntenraad. Pff…drukke week. Ik zal het allemaal wel overleven, maar ik heb mijn agenda wel wat vol gepland.

Jij ook weer een volle agenda, Lientje! Succes (en ook veel plezier)!

We reden trouwens inderdaad over België, Lientje.

Voor ons uit dus Picunia.  Wij waren rond half  7 thuis. Via Maastricht  dus en dan zo richting Amsterdam .
Hier vandaag ook gewassen.En verder met verbouwen.  Opgeruimd.  En een afspraak  gemaakt  voor een bezoek  en oriëntatie  bij een andere zorginstelling  voor een nieuwe  baan. Ik krijg  de indruk  dat ze me graag  willen  hebben, ze zijn erg enthousiast.  Vind het best een stap en spannend. Maar misschien  wel een goede extra stap in mijn verdere carrière, ik begreep dat ik hier hogerop kom met wat meer administratieve  dingen erbij. Met het oog op mijn leeftijd  en gezondheid  wellicht niet een heel slecht  idee.  Ik zal dan wel een extra opleiding  moeten volgen maar daar zit ik niet zo mee. Ik leer makkelijk  en vind het ook leuk.  Volgende  week  maandag hoor ik meer.

Geweldig, Lientje! Klinkt goed! Met oog op je leeftijd en je gezondheid is het beter dat je minder lichamelijk zwaar werk gaat doen. Dit zou een kans kunnen zijn. Ik hoop dat het je leuk en interessant lijkt en dat je er ook een goed salaris kunt verdienen. Je weet wat je waard bent.

Drukke week Picunia! Sterkte!

Dank je, Alcedo!

In verband met mijn val, waarbij een voortand in mijn bovenkaak is geboord, moet ik bij de zorgverzekeraar een aanvraag doen voor een behandeling bij de tandarts. Dit moet digitaal. Ik ben er twee uur mee bezig geweest, de tandarts vier keer gebeld, de zorgverzekeraar twee keer gebeld en het facturatiebureau van de tandarts. Nu bleek ik nog niet alle benodigde bijlagen te hebben en is de aanvraag nog niet verstuurd. Pfff…moedeloos word je ervan.

Jeetje Picunia, wat een ellende. Ja, zo makkelijk is het er allemaal  niet meer op geworden sinds het digitale  tijdperk. En telefonisch word je ook vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb vorig geprobeerd de voorbelasting  voor man zijn bedrijf te wijzigen. Na 2 uur en 30 pagina's  invullen liep ik zo hopeloos vast dat ik het hdb opgegeven.  Dan maar een fikse naheffing...

Ben hier aan het schilderen.  En heb na lang soebatten man zo ver dat er op één  muur een kleurtje mag . Hij wou alles wit. Maar dat wordt wel erg steriel dan.  
Morgen  naar het werk voor cursus. Maandag  weer mijn eerste werkdag, in de ochtend heb ik een afspraak  en rondleiding  bij een potentiële  nieuwe werkgever. Vind het zo spannend  en  buiten mijn comfortzone. Maar wil eigenlijk  wel doorzetten  nu.

Spannend, Lientje! Maar ook leuk en onthou dat je op ieder moment in het proces kunt zeggen, dat je niet verder gaat. Zelfs als je al een contract hebt getekend! Zie het als een kans, je hoeft niet weg. Misschien dat je er dan wat meer ontspannen mee om kunt gaan.

Vanmiddag weer Zumbales gehad en mijn heup weer overbelast. Veel pijn en kan bijna niet lopen, zo waardeloos! Ik heb me niet eens uitgesloofd.

Mijn collega's  die het weten zijn er doodziek van . Wilden al met het hele team naar de leidinggevende  om te zeggen  dat  ze het belachelijk  vinden.
Ik heb echter denk ik mijn beslissing  al genomen.  Het voelt voor mij gewoon  niet prettig  meer daar. Was er vandaag  voor een cursus en ben gelijk weer emotioneel  als ik het erover heb. Bovendien  ben ik ook wel toe aan een nieuwe  uitdaging.  Hoewel ik mezelf niet echt goed genoeg vind, spraken  de reacties van mijn collega's  wel boekdelen  vandaag.  Ook een bewoner die zei: hee ben je er weer, en tegen de anderen, zij is zo'n goede zuster ( leuk voor mijn collega's  , ahum) zegt toch wel dat ik beter ben in mijn werk dan dat ik dat zelf ervaar. 
Ik ga gewoon  kijken maandag of het wat is. Laat het maar over me heen komen. 

Goed nieuws, ik ben inmiddels  8 kilo afgevallen.  Op naar de 10-20-25!!

Picunia schreef op 13-03-2024 om 12:06:

Dank je, Alcedo!

In verband met mijn val, waarbij een voortand in mijn bovenkaak is geboord, moet ik bij de zorgverzekeraar een aanvraag doen voor een behandeling bij de tandarts. Dit moet digitaal. Ik ben er twee uur mee bezig geweest, de tandarts vier keer gebeld, de zorgverzekeraar twee keer gebeld en het facturatiebureau van de tandarts. Nu bleek ik nog niet alle benodigde bijlagen te hebben en is de aanvraag nog niet verstuurd. Pfff…moedeloos word je ervan.

Wat een gedoe zeg! Ik snap dat je daar moedeloos van wordt.

Ik moet zaterdag naar de verjaardag van mijn moeder en daar zie ik tegenop vanwege het inmiddels wel bekende verhaal. 
Man heeft al tegen mijn moeder gezegd dat ik waarschijnlijk later kom. Soms is dat lijf toch een goed excuus

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.