Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Noglangnietjarig
23-02-2024 om 14:20
Wat belachelijk, Lientje!!!
En dan nemen ze, als jij weg bent, iemand die dan meer gaat verdienen dan jij nu doet?!
Echt zo dom.
sterkte.
lientje69
23-02-2024 om 19:43
Noglangnietjarig schreef op 23-02-2024 om 14:20:
Wat belachelijk, Lientje!!!
En dan nemen ze, als jij weg bent, iemand die dan meer gaat verdienen dan jij nu doet?!
Echt zo dom.
sterkte.
Haha, ja, dat dus. En als het nu om mega bedragen gaat, maar misschien 100/150 euro per maand? Ze snappen blijkbaar niet hoe ze zich nu in de vingers snijden...
Ik ben er nog steeds ziek van. Vanmorgen bloedneus die niet wilde stoppen, hoge bloeddruk ook, huilbuien
Gek is dat, dat je je zo kan opwinden over een paar euro. Of tsja , eigenlijk is dat het niet. Het is meer het gevoel van niet goed genoeg zijn, niet op waarde geschat te worden. Het valt me ook erg tegen van de organisatie. Ik had ze altijd erg hoog zitten , maar nu.. gewoon afdoen met : je valt nu eenmaal tussen wal en schip, helaas, vind ik zo simpel!
ik ben me inmiddels aan het oriënteren. Wat ik dan wil en waar. Heb al 2 meeloop/ gespreksaanbiedingen gehad. Waar ik op kan reageren als ik daar aan toe ben. Voor nu ben ik daar nog té emotioneel voor. Een week werken nog en dan eerst maar vakantie. En dan knopen doorhakken.
Picunia
24-02-2024 om 22:44
We zitten nu in een hotel in Midden-Frankrijk. We hebben het heel gezellig. Zoon heeft bijna de hele weg gereden en dat ging echt heel goed en net lekker gegeten.
Lientje, ik begrijp goed, dat je er ziek van bent. Maar je merkt nu dat er elders ook mogelijkheden zijn. Verstandig dat je eerst op vakantie gaat, dan kan het allemaal wat bezinken.
Hinde
25-02-2024 om 15:53
@Lientje: hoe was je weekend? Ik kan me voorstellen dat je er echt ziek van was. Hopelijk lukt het om het een beetje te laten bezinken en niet aan jezelf te gaan twijfelen. Super dat je al twee nieuwe aanbiedingen hebt gehad, ik weet zeker dat je een gewilde kracht bent en snel een andere baan vindt.
Ben benieuwd hoe ze reageren als ze horen dat je echt weg gaat, dat zullen ze waarschijnlijk niet verwachten. Ik zit zelf in een andere sector maar heb van dichtbij gezien dat medewerkers ineens wel omhoog konden qua salaris zodra ze met ontslag dreigden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet meer wil blijven werken, denk dat je jezelf dan ook echt tekort zou doen. Sterkte en ik denk aan je!
lientje69
25-02-2024 om 16:18
Hinde schreef op 25-02-2024 om 15:53:
@Lientje: hoe was je weekend? Ik kan me voorstellen dat je er echt ziek van was. Hopelijk lukt het om het een beetje te laten bezinken en niet aan jezelf te gaan twijfelen. Super dat je al twee nieuwe aanbiedingen hebt gehad, ik weet zeker dat je een gewilde kracht bent en snel een andere baan vindt.
Ben benieuwd hoe ze reageren als ze horen dat je echt weg gaat, dat zullen ze waarschijnlijk niet verwachten. Ik zit zelf in een andere sector maar heb van dichtbij gezien dat medewerkers ineens wel omhoog konden qua salaris zodra ze met ontslag dreigden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet meer wil blijven werken, denk dat je jezelf dan ook echt tekort zou doen. Sterkte en ik denk aan je!
Dank je Hinde!
Ik heb gewerkt, sta 47,5 uur ingeroosterd in 8 dagen. Roosteren kunnen ze ook al niet bij ons, dat gaat een voordeel worden als ik weg ga. Het was mega druk op de afdeling, heb me rot gerend. Gisteren niet eens pauze gehad. Vandaag gelukkig wel maar er was nu weer geen avonddienst. Dus druk geprobeerd vervanging te regelen, wat niet echt gelukt is. Verder nog bijgesprongen op andere afdeling. Nu wat uitgeblust op de bank. Morgen avonddienst. En dan woensdag en donderdag nog 2 dagdiensten en dan lekker vakantie .
Ik ben best een stresskip als er veel hectiek is op de afdeling ( voor mezelf ) Wil ook alles regelen en afgerond overdragen . Collega's worden sons denk ik wel eens dol van me ook. Dat is een behoorlijk minpunt van me. Bij de bewoners zelf blijf ik gelukkig wel altijd goed rustig.
. Dat scheelt weer.
Hinde
25-02-2024 om 16:32
@Lientje: 47,5 uur in 8 dagen is behoorlijk veel! Hopelijk kunnen ze bij je nieuwe baan beter roosteren.
Jeetje, het klinkt als een behoorlijk hectisch weekend.
Begrijpelijk dat je alles goed wil regelen en afronden maar met zo'n groot personeelstekort is dat waarschijnlijk niet altijd te doen.
Wanneer ga je zeggen dat je weg gaat? Heb je een maand opzegtermijn?
Hopelijk kun je vanavond een beetje bijkomen. Fijn dat je bijna vakantie hebt, welverdiend lijkt me.
lientje69
25-02-2024 om 16:39
Hinde schreef op 25-02-2024 om 16:32:
@Lientje: 47,5 uur in 8 dagen is behoorlijk veel! Hopelijk kunnen ze bij je nieuwe baan beter roosteren.
Jeetje, het klinkt als een behoorlijk hectisch weekend.
Begrijpelijk dat je alles goed wil regelen en afronden maar met zo'n groot personeelstekort is dat waarschijnlijk niet altijd te doen.
Wanneer ga je zeggen dat je weg gaat? Heb je een maand opzegtermijn?
Hopelijk kun je vanavond een beetje bijkomen. Fijn dat je bijna vakantie hebt, welverdiend lijkt me.
Ik heb idd een maand opzegtermijn maar ben me nu nog rustig een beetje aan het oriënteren. Waar ik wil werken, wat bij me past . Welke organisatie. Dus ik verwacht niet voor mei / juni daar weg te zijn.
Per saldo kloppen de uren wel ongeveer. Vorige week had ik er 31,5 en komende week werk ik er 23,5 . Dat delen door 2 en je komt wel ongeveer uit op mijn 24 uur ( nou ja, iets meer). Maar ze hebben , als je van donderdag tot en met donderdag kijkt , mij 6 hele dagen ingeroosterd. Alleen de vrijdag en dinsdag vrij. En één dag vrij tussen de diensten, tsja, dat is met onze zware afdeling eigenlijk tekort om bij te komen. Ik ga dus hoogstwaarschijnlijk bekaf op vakantie. Hoop maar voor manlief dat ik niet de hele weg erheen slaap.
Hinde
25-02-2024 om 17:00
Snap ik.
Kom je in ieder geval wel lekker uitgerust aan
Waar gaan jullie heen? Ik wens je alvast een hele fijne en ontspannen vakantie toe. Geniet ervan!
lientje69
25-02-2024 om 17:01
Hinde schreef op 25-02-2024 om 17:00:
Snap ik.
Kom je in ieder geval wel lekker uitgerust aanWaar gaan jullie heen? Ik wens je alvast een hele fijne en ontspannen vakantie toe. Geniet ervan!
Oostenrijk. We gaan zaterdag 2 maart weg.
lientje69
27-02-2024 om 07:54
Bruh. Zó slecht geslapen. Voor het eerst in lange tijd weer heel veel pijn. Denk door het werken, ben thuis aan het verbouwen, en op de werkvloer is her erg druk met zieke bewoners. Ik erger me ook aan van alles momenteel. Gisteren stonden ze met veel collega's overdag ( boventalligen extra ) en dan loop ik in de avond als ik alleen op de werkvloer sta toch tegen allerlei zaken aan die niet gedaan zijn. Was dat er nog ligt op kamers, alle ramen nog open, voorraad niet aangevuld enz. Ik kan daar momenteel erg slecht tegen. Mijn lontje is kort. Loop gewoon op mijn tenen.
Vandaag fysio. Daarna verder verbouwen en morgen nog 2 dagdiensten. In mijn vakantie eens goed nadenken wat en welke werkgever en richting bij me past. Ik blijf het moeilijk vinden , maar voel me hier nu ook niet echt meer op mijn plek.
Picunia
27-02-2024 om 16:10
Logisch, dat je een korter lontje hebt. Na de boodschap dat je (letterlijk) minder wordt gewaardeerd dan je nieuwere collega’s, zal je motivatie (buiten de directe zorg om) ook minder zijn. Alle ergernissen, die je eerder nog met de mantel der liefde kon bedekken, zijn nu in alle hevigheid aanwezig. Maar goed dat je even vakantie hebt, kan je eens rustig bedenken wat je wilt.
Alcedo
28-02-2024 om 20:22
Ik ben begonnen aan het laxeren. Hetzelfde spul als voor een colonscopie, maar dan zonder de scopie.
Wat een goor troepje zeg. Morgenochtend de andere helft.
Ik merk wel dat mijn lijf reageert op de hoeveelheid zouten in het spul. Ik heb nu al hoofdpijn.
Ik ben destijds gestopt met macrogol vanwege de bijwerkingen en dit laxeerspul bestaat voor een groot deel uit macrogol en dan ook nog eens een hogere dosering.
Volgende week de gastroscopie. Ben benieuwd. De test op helicobacter was negatief, dus dat is het niet.
Ik heb nog steeds meer migraine dan een poos geleden. Het lijkt wel of ik minder goed reageer op de anti-cgrp. Als het aanhoudt toch maar weer contact opnemen met neurologie.
Het hele post-operatieve verhaal laat ik maar even voor wat het is. Geen energie voor om daar ook nog energie in te moeten steken.
en zo is het nooit saai hier