Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Nou, dat wordt solliciteren

lientje69 schreef op 22-02-2024 om 16:35:

Nou, dat wordt solliciteren

Ah nee he. Ze gaan niet mee in je verzoek?

ah nee lientje  

Ambra schreef op 22-02-2024 om 17:33:

[..]

Ah nee he. Ze gaan niet mee in je verzoek?

Één trede kon ik krijgen. Meer niet. 2 had ik geaccepteerd  hoewel drie het eerlijkste zou zijn. Maar als ik dit accepteer, verdien ik met 2 jaar  ervaring, nooit ziek, alle extra diensten oppakken  en werkbegeleiding  erbij dus net zoveel als collega  die net van school komt en 6 keer per jaar zich ziek meldt.  Het voelt zwaar ondergewaardeerd  nu... Ben erg verdrietig. 

lientje69 schreef op 22-02-2024 om 18:21:

[..]

Één trede kon ik krijgen. Meer niet. 2 had ik geaccepteerd hoewel drie het eerlijkste zou zijn. Maar als ik dit accepteer, verdien ik met 2 jaar ervaring, nooit ziek, alle extra diensten oppakken en werkbegeleiding erbij dus net zoveel als collega die net van school komt en 6 keer per jaar zich ziek meldt. Het voelt zwaar ondergewaardeerd nu... Ben erg verdrietig.

Ja dat voelt als zwaar ondergewaardeerd, letterlijk en figuurlijk.

Maar nu? Zijn er andere huizen in de buurt? Werk is er vast maar een eind moeten rijden is ook weer niet fijn. Anders de wijk in? Dat kan mss wel in de buurt?

Wijk ben ik niet geschikt  voor. Vind ik zelf. En werk is er genoeg in een straal van 20 km. Ik zat nu ook 15 km van huis af.  Ik weet gewoon  alleen even niet goed welke organisatie  ik moet kiezen.  De dichtstbijzijnde heeft mij 6 keer afgewezen voor de opleiding.  Dus die gun ik het eigenlijk  niet. Eén  organisatie  zit op 20 km en die heeft op 19 maart een open banen dag . Kan je gelijk de sfeer proeven.  Misschien  ga ik daar eerst kjken.

lientje69 schreef op 22-02-2024 om 18:59:

Wijk ben ik niet geschikt voor. Vind ik zelf. En werk is er genoeg in een straal van 20 km. Ik zat nu ook 15 km van huis af. Ik weet gewoon alleen even niet goed welke organisatie ik moet kiezen. De dichtsbijzijndsye heeft mij 6 keer afgewezen voor de opleiding. Dus die gun ik het eigenlijk niet. Eén organisatie zit op 20 km en die heeft op 19 maart een open banen dag . Kan je gelijk de sfeer proeven. Misschien ga ik daar eerst kjken.

Gelukkig is er werk genoeg bij jou in de buurt.  6x afgewezen betekent dat ze geen geld hebben uitgegeven voor je opleiding.  Kunnen ze je nu belonen door flink wat tredes hoger te zetten...

Waarom vind jij jezelf niet geschikt voor de wijk? Daar zitten ook fikse verschillen in. Organisaties met leidinggevenden maar ook zelfsturende teams.  

Ik vind het fijn om collega's  te hebben. Ff te sparren indien  nodig. De werkdruk in de wijk, gebroken diensten, van hot naar her, is niet mijn ding

lientje69 schreef op 22-02-2024 om 19:20:

Ik vind het fijn om collega's te hebben. Ff te sparren indien nodig. De werkdruk in de wijk, gebroken diensten, van hot naar her, is niet mijn ding

Ik snap het.  Natuurlijk heb je in de wijk collega's maar je kunt niet altijd sparren.  Overdag gaat vaak wel, er zijn vaak meerdere ochtendroutes maar in de avond is in meerdere wijken dan maar 1 route en heb je ook alleen nachtbereikbaarheid.  Natuurlijk kan je altijd een doktersdienst bellen maar je bent in principe heel solistisch bezig. Ik werkte in div ziekenhuizen,  in verpleeghuizen en in de wijk. De verantwoordelijkheid in de wijk buiten kantooruren om vond ik het grootst van alle organisaties die ik hier noem. Moet idd bij je passen. 

lientje,  wat ontzettend k*t.
Laat het eerst maar even zakken. Het ia sowieso een goed idee om naar de open dag te gaan.

O nee! Ik kan me voorstellen dat je baalt als een stekker en het ook zeer onterecht vindt. Ze zijn gek dat ze je laten lopen, je bent een gouden kracht en iedere cent dubbel en dwars waard. Ik hoop dat er uiteindelijk een baan op je pad komt waar je met plezier naartoe gaat en waar je (ook financieel) gewaardeerd wordt. Als iemand dat verdient ben jij het wel! 

Hinde schreef op 22-02-2024 om 21:01:

O nee! Ik kan me voorstellen dat je baalt als een stekker en het ook zeer onterecht vindt. Ze zijn gek dat ze je laten lopen, je bent een gouden kracht en iedere cent dubbel en dwars waard. Ik hoop dat er uiteindelijk een baan op je pad komt waar je met plezier naartoe gaat en waar je (ook financieel) gewaardeerd wordt. Als iemand dat verdient ben jij het wel!

Lief Hinde , dank je wel!

Ik vind het moeilijk  te kiezen waar te gaan solliciteren.  Keuze genoeg. Maar ik was zo  hecht met mijn bewoners  en collega's, dat is echt moeilijk.  Wat dat aangaat zou ik gewoon  moeten accepteren  dat ik minder verdien. Maar dat gaat toch wringen. Zeker als collega x die meer verdient met minder ervaring zich dan voor de 4e keer in een half jaar ziek meldt, terwijl ik die diensten  weer loop op te lossen.

Ik weet zeker  dat mijn collega's  mij erg gaan missen.

@Lientje: dat weet ik ook zeker! Ik kan me voorstellen dat het een hele moeilijke keuze is, juist omdat je het zo naar je zin hebt en je wel gewaardeerd voelt door de bewoners en je collega's. Maar ik denk inderdaad dat het uiteindelijk gaat wringen als je zou blijven. Heel erg vervelend, ik had je de loonsverhoging meer dan gegund! 

Lientje, wat waardeloos! Verschuilde je LG zich achter HR? Ik snap heel goed dat je je nu ondergewaardeerd voelt. Wat een domoor om je niet méér tegemoet te komen. Het is geen onredelijk verzoek en dan zeker niet van iemand met chronische klachten, die heel veel diensten opvangt. Je hoeft natuurlijk niet op stel en sprong weg. Kijk rustig om je heen. Die open dag klinkt goed.

Zaterdag vertrek ik met jongste zoon naar Zuid-Frankrijk. Hij heeft net zijn rijbewijs en we gaan met de auto. Kan hij flink wat ervaring opdoen. We overnachten halverwege. Veel zin in!

waardeloos Lientje

goede reis Picunia!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.