Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Picunia
16-02-2024 om 13:10
Nou Lientje, daar heb jij toch ook recht op? Idioot dat iemand die zo van de opleiding komt, meer verdient dan jij.
Moyrrie
16-02-2024 om 15:44
lientje69 schreef op 16-02-2024 om 10:20:
Jij ook sterkte Moyrrie!
Bedankt
Moyrrie
16-02-2024 om 15:58
Picunia schreef op 16-02-2024 om 12:17:
Nee, Moyrrie, gelukkig niet van de pijn. Het gezeik met schoonzuster heeft een hoogtepunt bereikt en dat hield en houdt mijn gemoederen nogal bezig (man is er heel rustig onder, zegt dat hij dit stadium inmiddels voorbij is). Vervelend dat jij niet kon slapen van de pijn. Gaat het nu beter?
Lientje, de tips van Moyrrie zijn heel goed. Ik hoop dat je die gaat gebruiken om hebt gebruikt. Laat je niet afschepen! Je bent een gewaardeerde kracht (zie al het positiefs wat je beschrijft) en het maakt mij boos dat jij zo wordt behandeld. Idioot ook, dat de LG denkt te kunnen beslissen of jullie onderling al of niet over salarissen mogen praten. Dat ze commentaar op heeft, zegt wel dat dit allemaal geen schoonheidsprijs verdient.Dus, kom voor jezelf op! Je weet wel wat je waard bent. Zet ‘m op!
Vervelende schoonzus. Probeer de houding van je man over te nemen. Dat kost de minste energie. Ik heb hierin ook nog veel te leren.
Ik krijg steeds meer en vaker pijn in mijn rug net boven de levels die zijn vastgezet en ik slik al pijnmedicatie. Ik word er niet erg blij van
Alcedo
16-02-2024 om 19:29
Sterkte Picunia en Moyrrie.
@moyrrie, is het dan niet tijd voor een nieuwe MRI?
Picunia
16-02-2024 om 20:28
Die spanning herken ik ook, Agen. Maar de opluchting daarna is dan ook weer groot. Kersje, ik begrijp dat het steeds spannender wordt, omdat je niet weet hoe lang je ‘reservetijd’ zal zijn. Voorlopig gaat het nog goed!
Moyrrie, die rugpijn is echt ellendig! Ik begrijp dat liggen jou ook niet helpt. Bij mij gelukkig wel, medicijnen heb ik niet meer nodig. Maar als ik erge rugpijn heb, heeft mijn humeur daar erg onder te lijden. Sterkte met die narigheid, Moyrrie!
Hoe ging je gesprek, Lientje?
lientje69
16-02-2024 om 20:34
Picunia schreef op 16-02-2024 om 20:28:
Die spanning herken ik ook, Agen. Maar de opluchting daarna is dan ook weer groot. Kersje, ik begrijp dat het steeds spannender wordt, omdat je niet weet hoe lang je ‘reservetijd’ zal zijn. Voorlopig gaat het nog goed!
Moyrrie, die rugpijn is echt ellendig! Ik begrijp dat liggen jou ook niet helpt. Bij mij gelukkig wel, medicijnen heb ik niet meer nodig. Maar als ik erge rugpijn heb, heeft mijn humeur daar erg onder te lijden. Sterkte met die narigheid, Moyrrie!
Hoe ging je gesprek, Lientje?
Dat heb ik pas maandag om 17 uur
Moyrrie
17-02-2024 om 09:44
Dank je Picunia en Alcedo. Ik ben ook chagrijnig. Ik wil zo graag vooruit. En ik ben bang dat ik weer niet serieus genomen word en naar huis word gestuurd door de internist. Afijn dat herkennen jullie vast wel.
lientje69
17-02-2024 om 09:47
Moyrrie schreef op 17-02-2024 om 09:44:
Dank je Picunia en Alcedo. Ik ben ook chagrijnig. Ik wil zo graag vooruit. En ik ben bang dat ik weer niet serieus genomen word en naar huis word gestuurd door de internist. Afijn dat herkennen jullie vast wel.
Heel herkenbaar idd
lientje69
18-02-2024 om 10:54
Verkering dochter is definitief uit. Erg verdrietig. Vind het zelf ook jammer, deze knul pastte leuk in ons gezin. Op naar de volgende maar weer, zucht. Maar hopelijk gaat ze eerst een tijdje op zichzelf focussen , dit wordt sowieso een zwaar jaar voor haar. Waarin ze de steun van vriend eigenlijk hard nodig had...nu moet ze het met ons doen.
lientje69
20-02-2024 om 08:10
Gesprek met LG gehad. Hij kon niets toezeggen, moet met HR in overleg. Drie tredes omhoog, wat het meest eerlijke zou zijn, zit er zeker niet in zei hij al. Ik hoop dan maar op 2, één zou ik wel erg karig vinden. Ik hoor het deze week nog ergens.
lientje69
20-02-2024 om 08:13
Verder erg weinig en slecht geslapen vannacht. Nu dan zo maar verder met verbouwen. Was draait , is bijna klaar. Zit nu nog even op de bank met kopje thee en forum sinds kwart voor 7. Man is dochter naar werk brengen, die komt met een kwartiertje ongeveer weer thuis nu.
Moyrrie
20-02-2024 om 11:06
lientje69 schreef op 20-02-2024 om 08:10:
Gesprek met LG gehad. Hij kon niets toezeggen, moet met HR in overleg. Drie tredes omhoog, wat het meest eerlijke zou zijn, zit er zeker niet in zei hij al. Ik hoop dan maar op 2, één zou ik wel erg karig vinden. Ik hoor het deze week nog ergens.
Natuurlijk is 2 tredes omhoog beter dan 1, maar probeer vast te houden aan 3 tredes, want je wil gelijk behandeld worden.
Ik weet dat het heel lastig is. Ik ben ook beter in adviseren dan uitvoeren
.
Succes met de verbouwing.
lientje69
20-02-2024 om 11:55
Moyrrie schreef op 20-02-2024 om 11:06:
[..]
Natuurlijk is 2 tredes omhoog beter dan 1, maar probeer vast te houden aan 3 tredes, want je wil gelijk behandeld worden.
Ik weet dat het heel lastig is. Ik ben ook beter in adviseren dan uitvoeren
.
Succes met de verbouwing.
Snap ik maar LG zei al dat ik dat kon vergeten...
Picunia
20-02-2024 om 12:05
Lientje, heb je wel gezegd, dat je dan misschien overweegt om een andere baan te zoeken? Op de arbeidsmarkt heb je die drie tredes er zo bij.
Zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt als HR-adviseur. En dat is precies wat HR doet: adviseren. Het is slap van jouw LG dat hij zich achter HR verschuilt. Als hij jou 3 tredes geeft en wel in de schaal blijft, waardoor de situatie wordt rechtgetrokken, zal HR dat prima vinden. De LG is eindverantwoordelijk. Laat je niet afschepen! Hij weet dat je geen gedoe wilt en daar graag werkt, dat werkt nu tegen je.
lientje69
20-02-2024 om 13:18
Picunia schreef op 20-02-2024 om 12:05:
Lientje, heb je wel gezegd, dat je dan misschien overweegt om een andere baan te zoeken? Op de arbeidsmarkt heb je die drie tredes er zo bij.
Zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt als HR-adviseur. En dat is precies wat HR doet: adviseren. Het is slap van jouw LG dat hij zich achter HR verschuilt. Als hij jou 3 tredes geeft en wel in de schaal blijft, waardoor de situatie wordt rechtgetrokken, zal HR dat prima vinden. De LG is eindverantwoordelijk. Laat je niet afschepen! Hij weet dat je geen gedoe wilt en daar graag werkt, dat werkt nu tegen je.
Heb dat idd gezegd ja. Dat mijn werkplezier een stuk minder is/ wordt met zulke verschillen. Ik ben ook echt benieuwd waar hij mee komt uiteindelijk. 2 tredes erbij accepteer ik denk ik nog. Maar een niet. Dan ga ik denk ik toch kijken naar wat anders. Maar zou het wel erg jammer vinden, heb het er verder erg naar mijn zin nl.