Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Ik hoop dat je je snel beter voelt, Alcedo!

Alcedo, heel veel sterkte en ik hoop echt dat je je snel wat beter voelt!

Bedankt allemaal.

Vandaag leek het alleen maar erger te worden dus voor de zekerheid de HAP maar gebeld en die arts heeft me, wederom voor de zekerheid, toch maar doorgestuurd naar de SEH na overleg met de SEH arts. Bloed- en urineonderzoek gedaan maar daar komt niets alarmerends uit. Aan verdere beeldvorming is niets gedaan. De conclusie is dat er voor nu dus niks gedaan kan worden. Ik heb andere medicatie tegen misselijkheid erbij maar qua pijnmedicatie kunnen we niet zoveel maar helaas. En dan maar hopen dat het een keer de goede kant op gaat.

De arts adviseerde wel om via de huisarts een verwijzing te regelen voor MDL om toch wat verder te kijken, maar dat is geen spoed dus daar heb ik nu niet zoveel aan.

Ik heb ook al de hele week hoofdpijn en bij vlagen migraine dus dat gaat ook niet zo lekker.

Alcedo, het zit je echt niet mee, wat rot voor je.
Wat jammer dat ze bij de SEH niet verder gekeken hebben of een spoedafspraak geregeld hebben bij de MDL arts.
Probeer of je huisarts daar haast achter kan zetten.
Heel veel sterkte en een knuffel van mij

Morgen  gelijk  maar  weer naar de huisarts  dan Alcedo! 

Ik ben werken. Heup gaat weer ietsje beter na een paar hele slechte  dagen.
Het is wat rommelig  druk op het werk vandaag.  Gaat allemaal   wel goed verder maar  ik vind  zelf dat ik te weinig tijd  heb om iets leuks te doen . Dat is jammer . 

Nog een paar uurtjes  en dan ben ik  lekker weer 2 dagen  vrij.  Hopelijk  kan  ik  dan nog wat bijtrekken. 

Iets leuks met de mensen te doen  moest dat zijn uiteraard  
Afijn, de middag  werd onverwacht  nog wat hektisch nu nu lekker  thuis met de benen omhoog.
Aparte baan heb ik toch, je weet nooit hoe je dag gaat verlopen. 

Dat is wel lekker Lientje, dat je twee dagen bij kunt komen.

Hier gaat het ietsje beter dan gisteren, maar nog steeds vooral doordat ik het grootste gedeelte van de dag in bed lig. Ik kan weinig doen. Zeker 's ochtends heb ik echt moeite om iets binnen te houden en toen man een kop koffie ging drinken terwijl hij naast me zat, ben ik de kamer uitgevlucht. Ik, de koffieverslaafde, ga nu van de geur al bijna over mijn nek. Heel raar. 

Het is geen spoed, dus een spoedafspraak gaat het sowieso niet worden. Ik zal van de week wel even bellen of ze een verwijzing wil regelen. Indicatieve wachttijd is 48 dagen, zie ik net. 

Alcedo, mijn ervaring met klachten waar ik mee op de SEH belandde is dat als ze op dat moment na de normale bloeduitslagen ed niets konden maar toch een afspraak bij een MDL arts adviseerden, ze binnen twee weken een plek voor je regelen.
Er zijn altijd voor deze gevallen zgn plekken met urgentie.
Als jij zoveel last hebt en je zo beroerd voelt moet dat ook kunnen. Je gaat ook niet zomaar naar de SEH.
Bespreek het inderdaad zoals Lientje opmerkte met je huisarts.

Lientje lekker bijkomen en geniet van je twee dagen vrij.

Gaat lukken  Layka.  Ik zou vandaag  gaan zwemmen maar heb nu al 5 behoorlijke pijndagen achter de rug sinds het bezoek  aan de fysio. Morgen weer heen. Ik stel het proberen te zwemmen  dus nog maar een week uit, misschien  vanmiddag een stukje wandelen  proberen. Als het niet te koud is.

Verder moet ik aan de boekhouding  van man zijn bedrijf, er draait een was en heb ik achterstallig huishoudelijke werk. Ik ga me niet vervelen.  Pas mijn tempo wel aan. Een van mijn goede voornemens  was meer rust in mijn handelen te brengen, zodat ik minder gestresst ben. Ik leef altijd zo gehaast in mijn hoofd. Tot nu toe lukt het vrij aardig!

Goed voornemen Lientje

@Layka: maar de verwijzing moet via de huisarts dus dan valt de link met de SEH al weg. Maar goed, ik zie wel. Ik hoop dat het vandaag weer ietsje beter gaat en dat er een stijgende lijn in komt.

Alcedo schreef op 15-01-2024 om 08:23:

Goed voornemen Lientje

@Layka: maar de verwijzing moet via de huisarts dus dan valt de link met de SEH al weg. Maar goed, ik zie wel. Ik hoop dat het vandaag weer ietsje beter gaat en dat er een stijgende lijn in komt.

Maar de huisarts krijgt wel bericht van de SEH dat je daar geweest bent en kan er dan wat meer druk opzetten, zodat je sneller heen kunt. Even bellen of heengaan hoor!

https://www.addison-biermer.nl/wp-content/uploads/2023/08/B12-eBook-voor-de-patient.pdf

Iets voor jou Alcedo? Gaat over vit B12

Voor allemaal een warme groet🎶🎵

Ik heb donderdag een telefonische afspraak met de huisarts om de verwijzing te bespreken.

Net bloed laten prikken, oa voor de B12 maar dat ging weer eens niet vanzelf. Ik word er soms een beetje moedeloos van.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.