Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
MrsMary
29-12-2023 om 13:50
Picunia schreef op 29-12-2023 om 11:05:
Ach sneu, zo’n bang hondje. En ook vervelend van je eczeem, Layka. Ik hoop dat je een goede zalf hebt en het snel weer beter gaat.
Ik hoop voor jou, Lientje, dat je niet echt ziek gaat worden, net in je vrije dagen. Doe rustig aan!
Met mij gaat het niet goed. Eten en praten gaat nog slechter en inmiddels zie ik af en toe ook wazig. De hoofdpijn wordt ook niet minder.
2 januari is mijn huisarts terug en als het niet echt beter wordt, ga ik maar even langs. Intussen doe ik niks bijzonders en slaap veel.
Picunia: bel de huisartsenpost voor advies! Laat de situatie even beoordelen. Sterkte ondertussen!
Ik ga weer liggen, word gek van de hoofdpijn.
Sterkte iedereen!
Alcedo
29-12-2023 om 17:49
Sterkte de rest.
Ik heb nog steeds wat last van de kerstdrukte. Ik heb ook weer een urineweginfectie, de tweede in twee weken tijd. Het kan dus ook zijn dat de eerste niet helemaal over is gegaan. Ik had toen ook een korte kuur waar ik toen al aan twijfelde. Maar we weten het niet. Hopelijk gaat het nu goed over.
lientje69
29-12-2023 om 19:52
Ik vond die kuur ook al onwijs kort Alcedo. Maarja, ik ben zo'n iemand die altijd een verlengde kuur nodig heeft. Als een ander het redt met 7 dagen, heb ik er 10 nodig.
Wij zijn vanmiddag naar de ezeltjes geweest. Erg leuk. En nu net bij de bibliotheek voor nieuwe voorraad boeken. Morgen krijg ik een drukke dag, veel boodschappen en alle kinderen plus pleegkind en een vriendin van dochter komen eten en sinterkerst vieren met cadeautjes.
Zondag en maandag worden rustige dagen voor me, daarna weer drie dagdiensten.
lientje69
30-12-2023 om 15:03
Ik zit er klaar voor. Sinterkerst en steengrillen met alle kinderen en aanhang. Hoop dat het leuk wordt.
Dochter heeft gisteren de uitslag van de MRI gehad. Er is veel, heel veel stuk in haar knie . Revalidatie gaat nog zeker een half jaar duren. Alleen als ze zich niet meer laat opjutten op haar werk door LG, goed naar de fysio luistert en genoeg rust neemt ( ook echt niet paardrijden ) is een operatie en blijvende schade te voorkomen. Niet leuk. Wel duidelijkheid nu.
Picunia
30-12-2023 om 22:32
Wat naar voor je dochter, Lientje. Ik hoop dat ze iets minder verantwoordelijkheidsgevoel dan haar moeder heeft en zich niet laat opjutten door haar LG. Die zou moeten snappen (ze werkt in een ziekenhuis, toch?), dat als ze te snel teveel doet een operatie volgt met ook een behoorlijke revalidatie..
Layka.12
30-12-2023 om 23:55
Heel sneu voor je dochter Lientje. Wel verstandig om het advies op te volgen ivm restklachten anders.
Ik hoop dat je een fijne avond samen hebt.
Picunia, hoe gaat het nu? Heb je nog een arts benaderd?
Alcedo, wat vervelend van je urineweginfectie. Hopelijk helpt een tweede kuur.
lientje69
31-12-2023 om 06:52
Dochter heeft zich afgelopen vrijdag voor haar boventallige werkdag afgemeld. LG was boos, vond dat ze makkelijk een halve dag kon komen dan. Maar ze had té veel pijn. Later belde de chirurg dus en was ze blij haar gevoel gevolgd te hebben.
Ik ben steeds megavroeg wakker. Heel irritant op oudjaarsdag als je eens een keertje vrij bent. Verder hoest ik al dagen de longen uit mijn lijf, geen koorts ofzo, gewoon zwaar verkouden. Al onze bewoners waren ziek,dus die hebben me aangestoken vrees ik.
Het was gisteren erg gezellig. Eerst complimenten kaartjes ingevuld over elkaar , het is duidelijk waar mijn competenties liggen. Ik kreeg 4 van de 7 keer : u
kunt zo lekker koken
Verder: lief, zorgzaam, staat altijd klaar voor iedereen en u heeft mooi haar ( laatste zal pleegkind wel geweest zijn, die vond het helemaal niks en toen zei ik , als je niks weet kan je altijd iets zeggen als mooi haar, of mooie kleren )
Lekker gegeten, cadeaus vielen erg in de smaak en ijstaart en nog een spelletje gezamenlijk toe. ( weet je nog van vroeger ) Zo kon iedereen elkaar nog wat beter leren kennen, metvragen als, welke tv- programma's keek je vroeger, welke band was je fan van, wat was je eerste vakantiebaantje en wat heb je van dat geld gekocht enz. )
Geslaagde avond dus, en nu op naar het nieuwe jaar. Iedereen nog een fijne dag gewenst en voorzichtig in de buurt van het vuurwerk!
Picunia
31-12-2023 om 11:46
Klinkt geslaagd, Lientje! Vanavond nog dunnetjes overdoen?
Hoe is het nu met jou, Alcedo?
Met mij gaat het iets beter. Zwelling neemt af en ik kan weer redelijk gewoon praten. Eten moet nog steeds met beleid, maar ik denk dat ik de rietjes af kan zweren. Nog wel hoofdpijn en soms duizelig.
Nog geen arts bezocht, omdat ik ooit een akkefietje heb gehad met de vervangende arts. Daar wil ik niet meer heen. Huisartsenpost werkt hier alleen buiten kantoortijden. Dinsdag is mijn huisarts weer terug, mogelijk ga ik er dan nog heen. Maar het gaat nu beter.
lientje69
31-12-2023 om 12:21
Gelukkig maar Picunia dat het iets beter gaat.
Vanavond zijn man en ik alleen. Dus nee, we doen het niet over. Oudste woont sowieso niet in de buurt, jongste gaat het elders vieren met wat vrienden. Pleegzoon gaat ook naar een vriend, kortom, ik hoop dat ik na zo vroeg wakker geweest te zijn de klok van 12 uur haal. ![]()