Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Broodjebrie schreef op 18-12-2023 om 07:57:

[..]

Is er een vaste roosteraar of maken jullie zelf de roosters?

We maakten ze eerst zelf in het team , dat ging een stuk beter. Maar mocht niet meer. Nu centrale roosteraar. Heb er al een gesprek over gehad, maar het is moeilijk, moeilijk... Er werd gezegd dat ik mijn vaste vrije dag dan maar moet opgeven, dan gaat het beter. Van een collega  zonder vaste vrije dag, hoor ik dat die ook zulke rotroosters heeft  , dus no way dat ik mijn vaste vrijedag ga opgegeven.

Picunia schreef op 17-12-2023 om 17:20:

Vandaag dan eindelijk de kerstboom opgetuigd. Man haalde hem vandaag pas van zolder, ik had het wel eerder willen doen. Maar ja, ik kan het zelf niet. Ik probeer mijzelf maar aan te leren, dat alles niet onmiddellijk hoeft, omdat ik dat zo graag wil. Scheelt een hoop frustraties.
Afijn, de kerstboom staat en de rest van het huis begint ook in kerstsfeer te raken. Helaas wel weer meer rugpijn.

Ik herken dat helaas...

Zo frustrerend om zo afhankelijk te zijn dan.

Ik ben vanochtend voor het eerst sinds de operatie weer buiten geweest en heb zelf autogereden. Dat ging goed, alleen het in- en uitstappen is een dingetje. 

Vandaag twee weken geleden dat ik geopereerd ben, nog vier weken te gaan... Het resultaat is nog niet om over naar huis te schrijven dus ik hou mijn hart vast. 

Alcedo schreef op 18-12-2023 om 11:32:

Ik ben vanochtend voor het eerst sinds de operatie weer buiten geweest en heb zelf autogereden. Dat ging goed, alleen het in- en uitstappen is een dingetje.

Vandaag twee weken geleden dat ik geopereerd ben, nog vier weken te gaan... Het resultaat is nog niet om over naar huis te schrijven dus ik hou mijn hart vast.

Fijn dat het autorijden  weer enigzins  gaat Alcedo, dat scheelt  in het afhankelijk  zijn. Problemen  met in en uitstappen  herken ik helaas momenteel. 

Ik ga zo weer even naar werk, gesprek met een leerling en iemand  van school. Daarna boodschappen  en avondeten  maken. Verder heb ik hier wat opgeruimd en schoongemaakt,  en er draait een was.  Ik hou hetzelfde rustig  mogelijk  ivm mijn heup, maar het valt niet mee. Ga nog maar even een uurtje een boek lezen.

Vanmorgen  met moeder naar de orthopeed  geweest en vanmiddag  een klein rondje  gelopen om kerstkaarten te bezorgen en op de post te doen. Verder nog weinig uitgevoerd vandasg. Twijfel over nog een stukje lopen, maar aan de andere kant niet goed voor mijn heup denk ik. Bovendien  moet ik boven nog een slaapkamer  opruimen en strijken. En morgen en overmorgen weer werken,  dus ik zit nog te dubben wat en óf ik überhaupt  wat ga doen. Eerst maar wat te drinken nemen en moed verzamelen. 

Gisteren  gestreken  en 8 minuten  opgeruimd.  Ook echt een wekker  gezet, anders blijf ik doorgaan. Nog steeds veel last en pijn van mijn heup dus ik ben niet erg vlot. Zak ook regelmatig  door mijn been heen. Vanmorgen  vroeg wakker dus ik kijk straks of ik nog een half uurtje  iets kan doen. Niet te veel want vanavond  en morgenavond  heb ik avonddienst. Daarna gelukkig  weer een paar dagen vrij  en met kerst ook werken. 

Hoe is het met de rest? Allemaal  al helemaal  in kerststemming? Krijgen  jullie  nog eters met de kerst of moeten jullie  ergens heen?

Door je been heen zakken is niet goed Lientje. Dat lijkt me een duidelijk teken om je nu ziek te melden en je lijf echt rust te geven. Ik zou hiermee ook naar de huisarts gaan. 

Eens met Alcedo.  

Je lichaam zegt heel duidelijk STOP.  Hoeveel duidelijker moet je lichaam zijn? 

Zondag was er een etentje gepland voor de verjaardag van man. Met alle kinderen en partners. Helaas lag ik weer met barstende hoofdpijn en misselijk in bed. Zo jammer.

Dochter organiseert kerstbrunch voor het hele gezin. Daar ben ik zo blij om, ik heb te weinig “goede” dagen om dat allemaal te regelen.
Ik heb ook al concessies gedaan wat betreft de kerstboom, we hebben nu een kleintje, kant en klaar uit de supermarkt.
Het is niet anders maar ik heb er zo’n moeite mee.

Alcedo schreef op 20-12-2023 om 09:27:

Door je been heen zakken is niet goed Lientje. Dat lijkt me een duidelijk teken om je nu ziek te melden en je lijf echt rust te geven. Ik zou hiermee ook naar de huisarts gaan.

Dat is al langer zo Alcedo. Het is gelukkig  niet steeds maar af en toe. Vooral vlak na opstaan uit stoel, bed of bank.  Als ik even loop gaat het wel weer. Morgen naar de fysio, dan ga ik overleggen. Pijn lijkt heel langzaam ietsjes af te nemen,  hopelijk  zet het door.

Moyrrie schreef op 20-12-2023 om 09:55:

Eens met Alcedo.

Je lichaam zegt heel duidelijk STOP. Hoeveel duidelijker moet je lichaam zijn?

Tot ik helemaal  niet  meer kan lopen denk ik Moyrrie.  Dan pas houdt het echt op voor me. We hebben geen personeel  meer om het op te vangen dus ik probeer  me hier even doorheen te slepen. Of als de fysio  zegt dat ik me ziek moet melden om erger te voorkomen, dan houdt het ook op idd 

MrsMary schreef op 20-12-2023 om 10:36:

Zondag was er een etentje gepland voor de verjaardag van man. Met alle kinderen en partners. Helaas lag ik weer met barstende hoofdpijn en misselijk in bed. Zo jammer.

Dochter organiseert kerstbrunch voor het hele gezin. Daar ben ik zo blij om, ik heb te weinig “goede” dagen om dat allemaal te regelen.
Ik heb ook al concessies gedaan wat betreft de kerstboom, we hebben nu een kleintje, kant en klaar uit de supermarkt.
Het is niet anders maar ik heb er zo’n moeite mee.

Ach , wat jammer  MrsMary.  Snap dat je daar verdrietig  van wordt.  Je mist een hoop leuke dingen  op die manier. Fijn dat jd fochter jd helpt, hopelijk  heb je met de kerst wel een goede dag. En nog gefeliciteerd  met je man!

Ook nog wat " goed " nieuws  hier. Dochter kreeg gisteren te horen dat ze terug moet naar de chirurg idd. Ze is vandaag op haar werk en is gelijk langs de poli gelopen . En dat is dan het voordeel van in je verpleegstersuniform heengaan en wat pushen ivm het personeelsgebrek, ze kan vanmiddag  na haar werk gelijk terecht!
Hopelijk  is het snel en makkelijk  op te lossen en te zien op de foto's  wat er mis is bij haar knie nog.

lientje69 schreef op 20-12-2023 om 10:49:

[..]

Tot ik helemaal niet meer kan lopen denk ik Moyrrie. Dan pas houdt het echt op voor me. We hebben geen personeel meer om het op te vangen dus ik probeer me hier even doorheen te slepen. Of als de fysio zegt dat ik me ziek moet melden om erger te voorkomen, dan houdt het ook op idd

Lieve lientje, ik snap dat je zolang mogelijk door blijft lopen maar dat er geen personeel is, is niet jouw probleem. Het siert je dat je het blijft proberen maar je bent alleen maar meer en meer over je grenzen aan het gaan. Als jij zo door blijft gaan lig jij er straks voor langere tijd uit en dan heeft de werkgever ook niks aan je. Beter dat jij nu heel hard op de rem trapt en nu even op adem kunt komen, dan dat jij straks met een zware burn out thuis zit. Want wie zorgt er dan voor jou?

Denk niemand  broodjebrie.  Ik trek hier de kar.  Dochter  was net ook weer in tranen,  waarschijnlijk  is haar pees dus ook gescheurd. Als ze dat nu eens  drie maanden  terug goed bekeken  hadden   
Ik ben het gewend. Val echt niet uit. Niet met een burnout  in elk geval , denk dat ik al vanaf  mijn 30ste hoor dat mensen  dat denken en me ervoor waarschuwen. Fysiek  uitvallen  behoort wel tot de mogelijkheden.  Maar ook dat gebeurt niet  supersnel.  En gelukkig  maar. 

Morgen  fysio,  ik ben wel erg benieuwd  wat hij zegt. Gelukkig  heb ik drie  dagen  vrij na morgen, dan drie werken ( waarvan  één  korte dienst) en dan weer 5 dagen  vrij. Hopelijk  ben ik dan weer redelijk  hersteld qua pijn met lopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.