Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Nee zeg, Lientje. Nu dit weer, ik kan me voorstellen dat ze daar verdrietig van wordt. Sterkte, ik hoop dat het gaat meevallen!

Ik heb voor vanavond  een afspraak  bij de fysio. Het gaat helaas  niet beter, gisteren  dacht ik even vooruitgang  te bemerken, maar nee.  Dus toch maar gebeld voor ik er helemaal  uitlig op mijn werk, we hebben  al flink tekort mensen helaas. Vandaag  ook weer een ziekmelding,  ik kan er niks mee, sta er al fulltime  op deze week en loop ook al ellendig, nog een dienst  erbij en ze kunnen mijn uren er ook bij pakken.  
Het blijft ellende zo. Gaat denk ik de komende  jaren  alleen maar erger worden, ik moet leren dit los te laten. Maar blijf dat lastig  vinden.

lientje69 schreef op 14-12-2023 om 09:30:

Ik heb voor vanavond een afspraak bij de fysio. Het gaat helaas niet beter, gisteren dacht ik even vooruitgang te bemerken, maar nee. Dus toch maar gebeld voor ik er helemaal uitlig op mijn werk, we hebben al flink tekort mensen helaas. Vandaag ook weer een ziekmelding, ik kan er niks mee, sta er al fulltime op deze week en loop ook al ellendig, nog een dienst erbij en ze kunnen mijn uren er ook bij pakken.
Het blijft ellende zo. Gaat denk ik de komende jaren alleen maar erger worden, ik moet leren dit los te laten. Maar blijf dat lastig vinden.

Je moet dit echt leren loslaten, dat zie je goed.

Je hebt kans dat collega’s zich ziekmelden die er beter aan toe zijn dan jij. Heel vervelend dat er tekorten zijn maar goede krachten, zoals jij, werken zich de vernieling in. Zo is het wel helaas.

Ik hoop dat er, tegen de tijd dat ik zorg nodig heb, nog mensen werken zoals jij!

@Lientje, goede stap. Hoe ging het?

Ik merkte vandaag een beetje effect van de operatie. Niet veel, maar het kan een begin zijn. Het kan ook het uiteindelijke resultaat zijn. Het is niet alleen 100% of niks, het kan er ook tussenin zitten. Ik blijf realistisch maar elk beetje is mooi meegenomen.

Ik word het thuis zitten wel echt zat omdat ik allemaal dingen wil doen die ik niet mag. Ik kan er slecht tegen als ik overal dingen zie liggen die nog moeten gebeuren, maar niet gedaan worden door man. Ook ik moet leren loslaten

Alcedo, het viel me niet mee de fysio. Maar dat wist ik al, daarom ga ik ook liever niet. Heb nu behoorlijk  meer pijn. Moet op een bepaalde manier  zitten, slapen en oefeningen  doen en mag even niet zwemmen helaas. 
Overbelaste pezen.... als ik doorga worden het slijmbeursontstekingen. 

MrsMary  , wat een lieve reactie.  

Alcedo, fijn dat er in elk geval   iets van resultaat  is!

Fijn Alcedo dat je wat resultaat merkt.
Moeilijk he, dat niets mogen doen. Sterkte daarmee!

Lientje, pas een beetje op jezelf. 
Overbelaste pezen zijn inderdaad erg pijnlijk en mochten het slijmbeursontstekingen worden, daar ben je niet snel vanaf.
Ik begrijp de moeilijkheid met je werk hoor. 
Sterkte er mee.
voor jullie

Vandaag dan eindelijk de kerstboom opgetuigd. Man haalde hem vandaag pas van zolder, ik had het wel eerder willen doen. Maar ja, ik kan het zelf niet. Ik probeer mijzelf maar aan te leren, dat alles niet onmiddellijk hoeft, omdat ik dat zo graag wil. Scheelt een hoop frustraties.
Afijn, de kerstboom staat en de rest van het huis begint ook in kerstsfeer te raken. Helaas wel weer meer rugpijn.

Wat balen van je rugpijn  Picunia.  
Is wel  altijd  gezellig  vind ik de kerstboom  en kerstversiering.  Ik zet hem meestal na Sinterklaas en vaak blijft hij staan tot ongeveer  7 januari.  Soms haal ik hem een paar dagen eerder weg.

Gewerkt vandaag weer.  Mijn week van 37,5 uur zit erop.  Ben gesloopt  en heb behoorlijk  pijn. Maar de " normale  " chronische pijn  overheerst, mijn heup ging ietsjes beter vandaag. Morgen ook nog even naar  werk voor een gesprek.  Dan woensdag en donderdag 2 avonddiensten en met de kerst weer werken.  En daarna even5 dagen vrij!! Zin in.

37,5 uur gewerkt??? Jeetje!

Broodjebrie schreef op 17-12-2023 om 18:05:

37,5 uur gewerkt??? Jeetje!

Wel met donderdag en vrijdag vrij ertussen broodje brie. Maar toch 37,5 uur. Dus ben moe nu. En heb pijn. Kan mijn draai niet vinden,  forummen  niet, tv-kijken  niet, lezen niet.  pfff

lientje69 schreef op 17-12-2023 om 20:33:

[..]

Wel met donderdag en vrijdag vrij ertussen broodje brie. Maar toch 37,5 uur. Dus ben moe nu. En heb pijn. Kan mijn draai niet vinden, forummen niet, tv-kijken niet, lezen niet. pfff

Snap ik..

lientje69 schreef op 17-12-2023 om 20:33:

[..]

Wel met donderdag en vrijdag vrij ertussen broodje brie. Maar toch 37,5 uur. Dus ben moe nu. En heb pijn. Kan mijn draai niet vinden, forummen niet, tv-kijken niet, lezen niet. pfff

Sterkte Lientje! Wat heb je weer veel uren gedraaid. Fijn voor je portemonnee maar je lijf is niet blij.

MrsMary schreef op 17-12-2023 om 21:43:

[..]

Sterkte Lientje! Wat heb je weer veel uren gedraaid. Fijn voor je portemonnee maar je lijf is niet blij.

Nou dat is dus het vervelende,  mijn portemonnee  merkt er niks van. Komende  week werk ik 13,5 uur  Dat is 37,5 plus 13,5 is 51 gedeeld door 2 en dan kom ik op 25,5 uur. Mijn contract is 24 uur...

Er wordt gewoon  erg slecht geroosterd.  Kan wel naar een andere organisatie  overstappen  maar ook dat is zinloos, wat ik zo om mij heen hoor. En mijn werkplek, bewoners,  en collega's  zijn erg leuk, dus tsja.

lientje69 schreef op 17-12-2023 om 22:46:

[..]

Nou dat is dus het vervelende, mijn portemonnee merkt er niks van. Komende week werk ik 13,5 uur Dat is 37,5 plus 13,5 is 51 gedeeld door 2 en dan kom ik op 25,5 uur. Mijn contract is 24 uur...

Er wordt gewoon erg slecht geroosterd. Kan wel naar een andere organisatie overstappen maar ook dat is zinloos, wat ik zo om mij heen hoor. En mijn werkplek, bewoners, en collega's zijn erg leuk, dus tsja.

Is er een vaste roosteraar of maken jullie zelf de roosters?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.