Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Picunia schreef op 08-12-2023 om 09:58:

Alcedo, merk je al wel dat je aan het herstellen bent?

Lientje, je gaat weer een drukke week tegemoet. Fijn dat dochter je wat kan ontlasten. Gaat het weer goed met haar?

Layka, het houdt bij jou ook niet op, hé? Ik heb het idee, dat als je al een kwetsbare gezondheid hebt, je ook sneller er weer iets bij krijgt.

Ik ben vorige week gebeld door het ziekenhuis, vanwege nagekomen uitslagen van mijn APK. Ik blijk een tekort aan vitamine D te hebben. Het blijkt (leve Google!), dat veel klachten die ik heb, terug te voeren kunnen zijn op vitamine D tekort. Zoals oogproblemen en spierkrampen. Ik ben benieuwd of het slikken van vitamine D me inderdaad van deze kwalen bevrijd. Gaat nog wel even duren, voordat ik dat eventueel ga merken.

Hopelijk helpt het bijslikken. Mijn D is ook te laag, maar volgens de huisarts geeft dat geen klachten. Ik heb al veel moeite moeten doen om injecties B12 te krijgen omdat die ook te laag is. Er is zo weinig bekend over vitaminetekorten.

De wondpijn wordt wel wat beter. Verder is het vooral dat ik dingen niet mag, niet zozeer dat ik het niet kan. Dus ik moet bij alles wat ik doe heel goed nadenken. En ik heb spierpijn en meer pijn op de plekken van mijn aandoeningen. 

Picunia, dat zou toch fijn zijn , als je klachten daardoor  zouden verminderen!

Met dochter gaat het weer vrij aardig. Ze gaat vandaag zelf rijden naar werk voor het eerst. Hele dienst ook. Is nog wel boventallig,  maar vanaf de kerst weer normaal fulltime  werken.   Heeft ook alweer paardgereden ( tegen advies fysio in, maar zie haar maar eens tegen  te houden )

Met mij gaat het wat minder. Veel pijn, dus laat het zwemmen  maar zitten. Misschien  stap ik vanmiddag  nog even op de fiets , zodat ik toch nog wat beweging  heb. Maar het trekt nog niet echt. Eerst maar koffie en een boek dus.

Rustig  aan  nog dan Alcedo!
Ik slik vitamine D van de drogist  bij. Kan je gewoon halen zonder recept, ik slik vrij hoge dosis ( hoogst vrij  verkrijgbaar ).

Layka, oei, ontstoken  schouder kan je echt lang last van hebben! Sterkte!

Een zwaai en sterkte voor wie het kan gebruiken. Ik doe helaas met Layka mee, ontstoken schouder

Fleurette,  ook  sterkte! Wat hebben  jullie  gedaan? Is het besmettelijk  ofzo? 

Fleurette schreef op 08-12-2023 om 12:31:

Een zwaai en sterkte voor wie het kan gebruiken. Ik doe helaas met Layka mee, ontstoken schouder

Jij ook sterkte dan!

Even een positief geluid: ik heb een paar, voor mijn doen, vrij goede dagen gehad. Ik heb ze goed benut, veel kleine karweitjes die blijven liggen zijn opgeknapt. Als ik morgen nu nog de kerstboom kan optuigen ben ik een gelukkig mens.

Fijn weekend allemaal!

Mijn zoon heeft vandaag de kerstboom opgezet, met dochter dit weekend optuigen. Kan niet zoveel met die arm dus wel fijn.
Lief van ze, zoon heeft ook buiten lichtjes opgehangen, ik houd wel van deze tijd. De sfeer, gezelligheid.
Alleen niet het vochtige weer. Maar als ieder daar over te beslissen had werd het ook een zooitje. 

Oh ja, Fleurette en ik.zijn niet in elkaars buurt geweest , dit  ivm het besmettingsgevaar.   

MrsMary schreef op 08-12-2023 om 23:05:

Even een positief geluid: ik heb een paar, voor mijn doen, vrij goede dagen gehad. Ik heb ze goed benut, veel kleine karweitjes die blijven liggen zijn opgeknapt. Als ik morgen nu nog de kerstboom kan optuigen ben ik een gelukkig mens.

Fijn weekend allemaal!

Wat fijn, ik ben blij voor je

Fijn weekend allemaal!

Wat heerlijk  MrsMary! Ik duim voor je dat vandaag ook alles lukt!

Ik ben bij 6 winkels  geweest . De 7e vergat ik, moet ik later nog weer terug.  
Zit nu aan de koffie. Had een kort nachtje want de brandmelder ging weer eens af. Drie piepjes, batterij dus. Kan niet, want hij hangt net 2 maanden. Heel irritant,  sliep natuurlijk  gelijk niet meer. Lag er pas om 1 uur in, want  heb op dochter  gewacht, die ging voor het eerst wel zelf naar werk rijden ( 40 km enkele reis , werken, en terug )
Als je dan al 4 keer eruit moet in de nacht voor de wc en om 7 uur begint  zo'n klereding te piepen...
Moe dus. Gelukkig  hoef ik verder vandaag  weinig.  Kerstkaarten  schrijven als ik me er toe kan zetten.

Fijn weekend allemaal!

Wat fijn!

Dank jullie wel allemaal!

Heel ergerlijk Lientje als zo’n ding zijn eigen leven gaat leiden. Vervelend wakker worden is dat.

Een week geleden lag ik alweer een tijdje op de operatietafel. Wat gaat de tijd toch vlug. Nog vijf weken te gaan...

De wondpijn is een stuk minder maar ze beginnen wel te jeuken nu. Ze zijn wel helemaal dicht en droog nu gelukkig. Verder is de napijn van de operatie ook nagenoeg weg gelukkig. Nu de tijd uitzitten dus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.