Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Alcedo: fijn dat de operatie goed gegaan is! En ja, afhankelijk zijn is vreselijk, helaas heb je geen keus.

Erg zeg dat er een fout zat in het dossier. Ongelooflijk hoeveel er toch overal mis gaat.

Heel veel sterkte!

Sterkte en beterschap  Alcedo!

Alcedo, beterschap en sterkte!
Je hebt in ieder geval de operatie gehad, fijn dat het goed is gegaan.

Klopt dat de medicatie die ze in spuiten pittig is. Dit keer waren het ook drie soorten. 

Jij van mij een knuffel. 

Bedankt!

De nacht ging wel redelijk. Ik heb nog diazepam liggen dus dat helpt wel met slapen maar telkens als ik van houding moest veranderen werd ik wakker. Op zich gelukkig maar, kon ik het tenminste netjes doen.

De eerste twee weken mag ik sowieso geen auto rijden, dus nu moet ik me thuis zien te vermaken zonder fysieke inspanning. Ik kan daar slecht tegen, ook al weet ik dat dat ik er ook niet over moet klagen, maar toch

Alcedo schreef op 05-12-2023 om 09:15:

Bedankt!

De nacht ging wel redelijk. Ik heb nog diazepam liggen dus dat helpt wel met slapen maar telkens als ik van houding moest veranderen werd ik wakker. Op zich gelukkig maar, kon ik het tenminste netjes doen.

De eerste twee weken mag ik sowieso geen auto rijden, dus nu moet ik me thuis zien te vermaken zonder fysieke inspanning. Ik kan daar slecht tegen, ook al weet ik dat dat ik er ook niet over moet klagen, maar toch

Puzzel bij de action halen , ben je wel even zoet. Of diamondpainting. Lezen doe je al, volg je leuke series? Handwerken uitproberen? Iets als haken of borduren , vind ik minder belastend dan breien.  Schilderen op nummer? Stenen schilderen ?  Ik zeg maar wat, je weet zelf wel wat bij je past.

lientje69 schreef op 05-12-2023 om 09:38:

[..]

Puzzel bij de action halen , ben je wel even zoet. Of diamondpainting. Lezen doe je al, volg je leuke series? Handwerken uitproberen? Iets als haken of borduren , vind ik minder belastend dan breien. Schilderen op nummer? Stenen schilderen ? Ik zeg maar wat, je weet zelf wel wat bij je past.

Puzzelen, diamond painting en dat soort dingen gaat allemaal niet, net als handwerken en knutselen. Ook allemaal niet mijn ding.

Maar het komt wel weer goed. Ik moet even omschakelen van heel druk naar gedwongen rust.

Lukt het rust houden wat Alcedo?

Ik heb ook wat verplichte rust, heb met zwemmen  anderhalve  week  geleden een  spier verrekt. En daar heb ik nog steeds behoorlijk  last van. Vanavond avonddienst,  morgen toch maar weer zwemmen,  ben niet geweest nog deze week.
Dochter is nu met mijn moeder boodschappen  halen, hoef ik daar morgen  niet naar toe. Scheelt weer. Zij wide graag even naar oma,  op deze manier ontlast ze mij én brengt ze tijd met oma door. Win-win zeg ik.  
Weekend  heb ik vrij, volgende  week weer  5 dagen werken  ( ma-di-wo-za en zo) dus dit weekend  maar even mijn rust pakken denk ik.

het lukt me nog steeds niet een foto te uploaden.  Wat een gedoe. 

Het was een foto van omdenken. 

"Het allermoeilijkste om te doen is niets doen"

Moyrrie schreef op 07-12-2023 om 10:41:

Het was een foto van omdenken.

"Het allermoeilijkste om te doen is niets doen"

Ah, ja dat is zeker waar!

@lientje, gisteren was man weg en was ik dus alleen en eigenlijk was dat wel even heel fijn. Ik had niet het gevoel iets te moeten en daardoor ervoer ik wel rust.

Alcedo, wat fijn dat je het wel even fijn vond om rust te hebben.
Heb je ook veel pijn?
Wens je veel sterkte.

Mijn rug gaat gelukkig langzaam aan beter, heb nu al een paar dagen een fiks ontstoken schouder. Erg pijnlijk en vervelend ook omdat ik rechts ben. Het is mijn rechter schouder en arm.
Probeer me maar op de positieve dingen te richten , lukt ook wel maar ben er moe van.

Lientje ik hoop dat het werken gelukt is met je pijnlijke been.

Voor zo, slaap lekker allemaal 

Alcedo, merk je al wel dat je aan het herstellen bent?

Lientje, je gaat weer een drukke week tegemoet. Fijn dat dochter je wat kan ontlasten. Gaat het weer goed met haar?

Layka, het houdt bij jou ook niet op, hé? Ik heb het idee, dat als je al een kwetsbare gezondheid hebt, je ook sneller er weer iets bij krijgt.

Ik ben vorige week gebeld door het ziekenhuis, vanwege nagekomen uitslagen van mijn APK. Ik blijk een tekort aan vitamine D te hebben. Het blijkt (leve Google!), dat veel klachten die ik heb, terug te voeren kunnen zijn op vitamine D tekort. Zoals oogproblemen en spierkrampen. Ik ben benieuwd of het slikken van vitamine D me inderdaad van deze kwalen bevrijd. Gaat nog wel even duren, voordat ik dat eventueel ga merken.

Layka.12 schreef op 07-12-2023 om 22:52:

Alcedo, wat fijn dat je het wel even fijn vond om rust te hebben.
Heb je ook veel pijn?
Wens je veel sterkte.

Mijn rug gaat gelukkig langzaam aan beter, heb nu al een paar dagen een fiks ontstoken schouder. Erg pijnlijk en vervelend ook omdat ik rechts ben. Het is mijn rechter schouder en arm.
Probeer me maar op de positieve dingen te richten , lukt ook wel maar ben er moe van.

Lientje ik hoop dat het werken gelukt is met je pijnlijke been.

Voor zo, slaap lekker allemaal

Fijn dat het met het een beter gaat, maar sterkte met je schouder! Dat klinkt ook niet fijn.

De wondpijn wordt wel wat minder. De ene wond lekt nog wel wat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.