Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Broodjebrie
29-11-2023 om 14:21
Alcedo schreef op 29-11-2023 om 11:13:
[..]
Ik heb van mijn therapeut ook geleerd om vaker nee te zeggen. Ik voel me er vaak egoïstisch onder maar het helpt mij wel om wat meer aan mezelf te denken.
Snap ik. Daar zijn wij nu ook mee bezig, onder andere.
lientje69
29-11-2023 om 16:22
Laykaen MrsMary, sterkte! Wat rot dat het nu niet lekker gaat bij jullie. 
lientje69
29-11-2023 om 16:27
Ik heb lekker gewerkt vandaag. Ondanks de werkdruk, ben ik nog steeds zó blij met deze baan. Ik moet nog iets zekerder worden van mezelf en proberen te accepteren dat me druk maken toch niet helpt, maar verder ga ik altijd blij en met een voldaan gevoel naar huis. Dat was in mijn vorige baan wel anders.
Nu ff eten koken. Man ligt ziek op de bank en dochter is naar de sportschool met vridnd, ze mag weer ( rustig aan , max 30 kg ) gaan legg pressen. Het gewicht dat ze deed voordat ze haar knie brak was 125 kilo, dus nog een lange weg te gaan, maar toen ze hoorde dat ze weer mocht, zat ze gelijk in de auto! 
lientje69
30-11-2023 om 07:34
Goedemorgen. Ook vandaag weer een lange dag voor de boeg. Zo dochter naar haar werk brengen ( scholing, krijgt ze geen taxi voor) drie kwartier omhoog rijden. En dan 2 uur richting zuiden naar oudste. Daar moet ik mee naar Rotterdam voor een afspraak waar mijn aanwezigheid bij gewenst is.
Met dit weer ( code geel ) wel een uitdaging denk ik in mijn kleine autootje. Ik vertrek op tijd, zodat files enzo me niet te erg kunnen dwarsbomen. Rij gelijk door dus vanaf het werk van dochter. Had nog uurtje later gekund maar ga het er maar niet op wagen.
Fijne dag allemaal!
Alcedo
30-11-2023 om 10:03
Het is niet mijn week. Vanochtend kreeg ik een appje van mijn schoonmaakster dat ze niet komt vandaag vanwege een reden waar man en ik een beetje pissig om werden (vanwege herkenbaarheid zet ik dat hier maar niet neer). Man heeft geen tijd om schoon te maken dus nu gebeurt het maar niet.
Als het goed is word ik vandaag gebeld door het ziekenhuis over de opnamedetails van maandag. Vandaag wordt ook mijn bedsteun geleverd. Handig voor na de operatie.
Verder voel ik me moe, mijn lijf doet pijn (zal de drukte wel zijn) en ik ben al dagen chagrijnig, mede omdat alles tegen lijkt te zitten deze week. Gelukkig kan ik vandaag wel een beetje rustig aan doen.
MrsMary
30-11-2023 om 11:30
Alcedo: het zit je inderdaad behoorlijk tegen momenteel. Ik hoop dat in ieder geval de operatie goed verloopt. En daarna een goed herstel, voorzover mogelijk. Heel veel sterkte alvast!
Voor de rest: een fijne dag allemaal, met zo weinig mogelijk pijn en stress!
lientje69
30-11-2023 om 20:32
Ik heb vandaag maar 330 km gereden maar wel 6 uur in de auto gezeten. Nu heb ik dus ( gek hè) pijn. Het was de hel langs de weg. Vanmorgen glad, mist, sneeuw half gesmolten, felle zon en weer mist. Terug vanmiddag/ avond: files, files, files en sneeuw. Blij dat ik thuis ben. Heel geconcentreerd en dus gespannen gereden, want wat een horken zitten er langs de weg. En maar van baan wisselen, links gaat sneller, oh, nu gaat rechts sneller.... ik snap nu waarom er zoveel ongelukken zijn op de snelwegen. Ook van 5e baan naar 1e omdat ze de afslag bijna missen, je wordt gesneden bij het leven.
Ben zo blij dat ik thuis ben. ![]()
Picunia
30-11-2023 om 22:55
Ik snap dat je blij bent dat je thuis bent, Lientje. Het was inderdaad heftig vandaag.
Alcedo, wat een ellende allemaal. Ik hoop dat je operatie goed verloopt en je voorspoedig herstelt. Het mag nu ook wel eens goed gaan.
lientje69
01-12-2023 om 08:02
Alvast sterkte voor maandag Alcedo! ( voor het geval dat ik het ga vergeten)
Mijn hoofd is wat wazig de laatste tijd. Ik heb overal briefjes en notities in mijn telefoon voor wat ik nog moet doen/ onthouden, maar het lijkt wel niet helemaal te lukken..
lientje69
01-12-2023 om 12:22
Ik dacht gisteren , morgen maar niet zwemmen gezien de pijn. Nu toch geweest, was erg lekker. Ff een broodje eten nu en dan naar mijn moeder. Weinig echt vrij weer op mijn vrije dagen . Als ik terug kom moet ik nog strijken en vanavond nog even naar de bibliotheek. Weekend werk ik weer.